לקראת החגים: צפוי מחסור חמור בעגבניות

בחגי תשרי הקרבים ובאים צפוי מחסור של כ-20% בעגבניות, אלא אם ייפתח יבוא עגבניות ללא מכס • אין חשש למחסור בתוצרת הכוללת בשר, ביצים, פירות, ושאר הירקות (חדשות)

עגבניות (צילום: שאטרסטוק)

משרד החקלאות הודיע היום (שלישי) כי באם לא יפתח ייבוא עגבניות ללא מכס - צפוי היה מחסור של כ-20% בעגבניות בחגי תשרי הקרבים.

על פי הודעת המשרד, בעקבות המחסור הצפוי יפתח ביום שישי הייבוא הפטור ממס בכדי לחפות על המחסור החמור שנבע מעומסי חום שהרסו יבול נרחב של עגבניות.

בהודעת המשרד צוין עוד כי בהיערכות לקראת החגים ובניתוח התוצרת הטריה עולה כי אין חשש למחסור בתוצרת הטריה הכוללת בשר, ביצים, פירות, ושאר הירקות.

עומסי החום הכבדים פגעו אף בתפוקת החלב במשק, על פי הדיווחים הירידה המשמעותית פגעה בפרות שהניבו 4 ק"ג פחות בכל יום, חרף זאת, אומרים במשרד החקלאות, כי לא קיים חשש למחסור בחלב ומוצריו.

בענף העוף צפויים עודפים רבים מאחר והיקף הייצור נמצא בתפוקה מקסימאלית.

במטרה למנוע מחסור בביצים בתקופת החגים בה עולה הביקוש למוצר ולאחר בקשות החקלאים פתחו במשרד החקלאות מכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של 30 מיליון ביצים שיהיו פטורים ממס. פתיחת המכסה הינה הליך די שגרתי בתקופת החגים בכל שנה, והשנה הוא נעשה עוד קודם לחגים, בכדי שהיבואנים יביאו ביצים לפי צורך המשווקים והצרכנים, ייבוא הביצים השנה יהיה מפורטוגל, ספרד ואיטליה.

עם זאת בראשון בספטמבר שיוצא אחרי סוף השבוע בו חלים שני הימים של ראש השנה צפוי מחסור בביצים בחנויות בשל העובדה שבשני ימי החג ובשבת שלאחריהם לא יתבצע איסוף ביצים מהלולים, לאור זאת המליץ המשרד לרשתות השיווק להיערך לכך בהתאם ולדאוג לאספקה שתכסה על המחסור הצפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר