מכתב חריף

טענות: רכוש נגנב ממשפחות שפונו ביצהר

תלונה חמורה הוגשה לפיקוד מרכז בעקבות חשש לביזה במהלך הרס בית משפחה ביישוב יצהר. עו"ד יאדו מחוננו "הביזה מעידה על דופי מוסרי של המפנים" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הזוג טרם הפינוי (צילום: חוננו)

לפני כשבוע פרצו עשרות שוטרי מג"ב ועובדי קבלן לבתיהם של שתי משפחות בשכונה הסמוכה ליישוב יצהר והרסו את אחד המבנים. למרבה הצער לאחר שהכוחות עזבו את המקום התברר, כי מעבר להריסת המבנה ישנו חשש כי הכוחות ביצעו ביזה וגנבו כסף ורכוש רב השייכים לאותם המשפחות.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו פנה השבוע אל מפקדת פיקוד מרכז בדרישה להעביר את הפרשייה לחקירת מצ"ח. "הביזה משפילה מאוד את האדם. לא רק שמפשיטה אותו מחפציו אלא מפשיטה אותו מכבודו, ורומסת את מעמדו אל מול כוחות הביטחון" – תיאר עו"ד יאדו, שמדגיש במכתבו כי מעבר לביזה נגרם גם הרס רב נשברו ספריה, מגירות, אגרטל, כוסות, תמונות, צנצנות, וכמו כן התנור ומכונת הכביסה הושלכו החוצה ולא ברור מצבם.

במכתב התלונה מתואר לפרטי פרטים הרכוש הרב שנגנב מבית אחת המשפחות: שרשרת ותליון מזהב של ארץ ישראל השלימה - היו בזמן הפינוי על הספרייה בסלון ולא נמצאו, זוג עגילי זהב, שרשרת זהב ושני עגילי זהב היו בתוך מגירת תכשיטי זהב שבתוך קופסת התכשיטים, לאחר החיפוש נמצאה הקופסא סגורה וריקה על הרצפה. טבעת זהב עם אבן טופז - הטבעת הייתה בתוך קופסא מיוחדת, אשר לאחר החיפוש -נמצאה זרוקה על הרצפה של החדר סגורה וריקה.

גם בבית המשפחה השנייה נגנב רכוש: טבעת יהלום- במהלך הפינוי היו מספר טבעות ובניהם טבעת היהלום שהיו על השידה, ארנק כרטיס אשראי וסטודנט, תלושים, רב קו ועוד. 300 ש"ח- נגנבו מארנק נוסף, 100 ש"ח נגנבו מתוך מעטפה שהhיתה בבית, שתי מברגות מקיטה חדשות עם הקופסא והמטען- המברגות והג'קסון היו בכניסה לבית בתחילת הפינוי המג"ב השתמשו בהם בכדי לפרק את הבית ולאחר מכן לקחו את זה איתם. גם בבית הזה, מעבר לביזה נגרם הרס לתנור בישול, ארון בגדים, מראה גדולה, מפזר חום כלי מטבח רבים והגב של מיטות השינה. גם המקרר ומכונת הכביסה קיבלו מכות חזקות לא ידוע אם מכונת הכביסה עובדת.

"לא ברור הכיצד ניתן להימנע מסיכון לביזה עת מוכנסים בלא פיקוח עשרות אנשים לבתים מאוכלסים, ובפרט שלא נראה כי ננקטו צעדים כלשהם למנוע את האירוע מראש" – תוהה יאדו שחותם את מכתבו בדרישה להעביר במיידי את התלונה לחקירת מצ"ח.

"הביזה מעידה על דופי מוסרי שנפל בכוח שביצע את ההרס הלילי של המבנה ועל המחדל של הפיקוד שהתיר כניסה של עשרות שוטרים לתוך מבנה מאוכלס וחשף בכך את הדיירים לסיכון ביזה שלמרבה הצער והבושה התממש בפועל." אומר עו"ד יאדו, "הארוע בכללו גרם לפגיעה קשה בכבוד האדם וראוי כי יהא מי שייתן את הדין על כך. דרשנו כי התיק יועבר למצ"ח ואנו נפעל שתיערך חקירת מצ"ח הן לגבי הביזה והן לגבי המחדל הפיקודי שאפשר אותה" הוסיף.

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי בבדיקה שנערכה אין הנושא קשור כלל ועיקר לשוטרי מג"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר