פצצת דמה

המתיחות עם צפון קוריאה: ארה"ב ערכה ניסוי בפצצת אטום משודרגת

ימים אחר שיגור הטיל הבליסטי מעל שמי יפן במהלך ניסוי של קוריאה הצפונית, החליטו בארצות הברית לחשוף כי בתחילת החודש היא ביצעה ניסוי שני בפצצת גרעין עוצמתית במיוחד (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפצצה לאחר שיגורה בניסוי הקודם (צילומים: מתוך אתר מעבדות סנדיה בארה"ב)

בארצות הברית חושפים היום (רביעי), כי החודש ערך הצבא ניסוי בפצצת אטום משודרגת, על רקע המתיחות עם צפון קוריאה שאף שיגרה השבוע טיל בליסטי שחלף מעל יפן ודבריו לאחר מכן של השליט קים ג'ונג און כי "המטרה הבאה היא גואם" (האי האמריקני שבאוקיינוס השקט).

לפי הודעתו של ה-NNSA, הארגון האמריקני לביטחון גרעיני, בוצעה סדרה של טיסות מבחן לגרסה משופרת של פצצת אטום שנמצאת בארסנל האמריקני כבר עשרות שנים, לפני שלושה שבועות.

כזכור, זהו הניסוי השני שעורכת ארה"ב בפצצת ה-B61-12 המשודרגת שפיתוחה נמשך כבר מספר שנים. הניסוי הקודם נערך בחודש אפריל האחרון, וכמו אז, גם הפעם הטיל מטוס הקרב האמריקני F-15E - שהמריא מבסיס חיל האוויר נליס - את פצצת הדמה בשדה הניסויים תונופה שבמדבר נבאדה, במטרה לבחון את יכולת המטוס להטיל אותה וכן את הפונקציות הלא גרעיניות של הפצצה.

תיעוד מהניסוי הקודם (צילום: מתוך אתר מעבדות סנדיה בארה"ב)

בסרטון מהניסוי הקודם נראית הפצצה מוטלת מהאוויר, בתום שתי הקפות שביצע טייס F-16 כי במקום הייתה קבוצה גדולה של סוסים. לאחר מכן צוותי הצבא חפרו והוציאו את פצצת הדמה מהאדמה, ונטלו אותה להמשך ניתוח התוצאות.

לדברי גורמים בממשל האמריקני, הניסויים האחרונים חיוניים לניסיון לשדרוג הפצצה, שכעת היא רק דמה אך נועדה להיות פצצת האטום המדוייקת והמסוכנת ביותר, שתיצור פיצוץ בעוצמה שנעה בין 50,000 טון ל-300 טון TNT. היא גם מדויקת יותר מאי פעם.

ייצורן של הפצצות החדשות צפוי להתחיל בעוד כשנתיים וחצי, אז הן יחליפו את ה-B61 הוותיקות, ויהפכו להיות ה'שפיץ' של הארסנל הגרעיני של האמריקנים, כחלק מהשילוב האווירי-קרקעי-ימי של מפציצי ה-B-52 והצוללות הגרעיניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר