יחידה 105

אלשיך: במשטרה תוקם יחידה לאלימות לעברינות רשת

105 - זהו מספרה ומספר המוקד של היחידה החדשה שתוקם לטיפול באלימות ועבריינות רשת, כך סיפר מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך. "המשטרה תהיה היכן שנמצא כל נער" (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר בפורום פיס לחינוך בחולון כי "בשבועות הקרובים נשיק את יחידת 'מאור' שתילחם באלימות ועבריינות רשת - יחידה 105. שם היחידה כשם מספר הטלפון".

אלשיך הוסיף: "המשטרה תהיה איפה שכל נער נמצא. פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט - אנחנו נהיה איפה שהנער נמצא וזה לא משחרר את אחריות המבוגרים".

לאחרונה המשטרה משקיעה רבות במעצר עברייני רשת בן בתחום ההונאות או מכירת סמים באמצעות אפליקציות דוגמת ה"טלגרס" וכלה בעבריינים הפוגעים בקטינים באמצעות הרשת כשרק ביומיים האחרונים נעצרו 25 עבריינים כאלה.

בדבריו אמר המפכ״ל: "מאור בחיוג 105- יתפקד כמו מוקד 100 לענייני רשת ויאפשר לכל אחד לפנות לקרוא לעזרה. במוקד החדש יהיה צוות מקצועי של כל משרדי הממשלה: המשרד לבטחון פנים, חינוך, רווחה ומשטרה, אך לא בכל המקומות הילד צריך לפגוש שוטר. שיימינג בין בני נוער, אינם מצריכים מעורבות שוטר, אבל חשוב שהמשטרה תהיה חלק מהעניין. המוקד יפעל כבר בשנה"ל הקרובה, ברגע שהמוקד יהיה מוכן טכנית לפעילות. אני רואה בכך את אחד הנושאים החשובים, כיוון שהעבריינות על כל סוגיה, ובפרט עבריינות רכוש ועבריינות חמורה, עוברת לרשת. זו זירה שאפשר לעשות בה כמעט כל דבר. מבחינת עברייני הרשת, אין צורך ללכת לשדוד בנק באופן פיזי ולהסתכן אם אפשר לעשות הכל דרך הרשת, והמשטרה נודדת אל הרשת כדי להיות רלוונטית, איפה שכל נער ונערה נמצאים, אם הם ברחוב- המשטרה תהיה שם כדי להגן עליהם, וכך גם אם הם במרחבי הרשת".

המפכ"ל הטיל את האחריות גם על ההורים ואמר, "לא רק המשטרה צריכה להיות ברשת, גם ההורים צריכים להיות שם ואנחנו מגלים פעם אחר פעם שההורים לא שם! זה אמנם קשה וחיכוכי, אבל צריך לפתח את הכלים ולעזור להורים להיות שם כי זוהי אחריותם".

בהמשך הוסיף המפכ״ל ואמר: ״היה מקרה שבו ההורים יושבים בסלון ואין להם מושג שהבת שלהם מדממת לבד בחדרה, וכזעקה אחרונה היא כותבת משהו ברשת. אנחנו כמשטרה הגענו לזה וטיפלנו. האתגר הוא גדול ואנחנו לא מאשימים את ההורים, אבל אנחנו צריכים לשמור על הילדים שלנו ולתת כלים לקהילה- הורים, מורים ותלמידים, כדי שנספק יחד מענה שלם לאיומים הללו. היום כל מי שחי ברשת צריך לדעת שגם המשטרה שם והיא פועלת בכלים שהחוק מאפשר לנו. יש גם כלים שאנחנו צריכים ליצר. נגיד לדוגמא מצב שמישהו עומד לעבור עבירה ברשת - יפתח חלון עם שוטר שמזהיר אותו מפני ביצוע העבירה. באזורים הללו בהם אנחנו מייצרים את התשתית המשפטית- זה מסובך הרבה יותר, אבל ישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר