הערכה: עד סוף 2018 אסד ישלוט בכל סוריה

במערכת הביטחון סבורים כי עד לסוף שנת 2018 ישלוט אסד בכל סוריה. בישראל מבהירים כי לא יקבלו מצב בו איראן תשלוט באזור (העולם הערבי)

אסד, יחזיר את השליטה בכל סוריה? (צילום: shutterstock)

בכירי מערכת הביטחון סבורים כי נשיא סוריה אסד ישלים את שליטתו על מרבית השטחים בסוריה עד לסוף שנת 2018, כך פורסם היום ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, ההערכה המחודשת היא לאור התהליכים האזוריים המתרחשים בסוריה, בראשם הפסקת הסיוע האמריקני לארגוני מורדים הפועלים נגד הנשיא אסד. בנוסף, איבוד עניין בקרב מדינות סוניות והפסקת התמיכה במורדים, ובראש ובראשונה התמיכה האיראנית הברורה בשלטונו של אסד.

לוחמי צבא אסד בהרי הקלמון

עד כה, ההערכה הרווחת בקרב גורמי המודיעין והביטחון הייתה שאסד יתקשה להשיב את השליטה בארצו וסוריה לא תשוב לקדמותה. ההערכה הייתה כי סוריה תתפצל לכמה חבלי ארץ בשליטות שונות.

בשנת 2011 העריך שר הביטחון דאז אהוד ברק כי משטרו של אסד צפוי להתרסק בתוך חצי שנה. התפנית בעלילה החלה בשנת 2014 אז ארה"ב החלה לגלות עניין בנעשה בסוריה ושינתה את סדר העדיפות שלה.

הנשיא אובמה בחר להתמקד נגד הקיצוניים ובכך בעצם הציל את משטר אסד שאחראי על רוב מעשי הזוועה בסוריה. כעת כאמור ממשל טראמפ מגלה פחות עניין בסוריה בעיקר נוכח החיכוך המתגבר בין וושינגטון לפיוניאנג והניסויים בטילים בליסטים שמבצעת צפון קוריאה.

בישראל חוששים מההתבססות של משטר אסד בחסות איראנית. שר הביטחון אמר כי איראן מתכננת לבנות בסיסי חיל אוויר בשטח סוריה ולהעביר לשם אלפי חיילים. בנוסף, טהרן מתכוונת לבנות כעין פרוזדור בין סוריה ולבנון דרך עיראק ולבסס את עצמה באזור.

בכך תוכל איראן להעביר לאזור כלי נשק מדויקים ומתוחכמים ולאיים על כל מדינות האזור. בישראל מביעים כל העת נחישות למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה, בירושלים בטוחים כי אף אחד לא יעשה עבורם את העבודה ואם ישראל תראה כי מאמציה הדיפלומטים לא נושאים פרי, ייתכן וישראל תתחיל לפעול בדרכים נוספות. רמז לכך היה ניתן לקבל מדבריו של ראש הממשלה בשיחתו עם מזכ"ל האו"ם השבוע כשאמר: "זכותנו לא לאפשר לעניבת החנק להתהדק סביב ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר