ריבלין: "לא פחדנו מיהדות, אנחנו ביקשנו ללמוד אותה"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לוויכוח סביב ה"הדתה" כביכול במערכת החינוך: "אנחנו לא פחדנו מיהדות, ביקשנו ללמוד אותה כל אחד על פי אמונתו" (חדשות, בארץ)

(צילום: Roy Alima/Flash90)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השתתף היום (רביעי) בפורום הפיס לחינוך לשנת 2017, והתייחס לוויכוח סביב ה"הדתה" כביכול במערכת החינוך.

"המילה ׳הדתה׳ היא מאוד מתריסה, אנחנו לא פחדנו מיהדות אנחנו ביקשנו ללמוד אותה כל אחד על פי אמונתו, כל אחד על פי מנהגיו. למדתי בגימנסיה העברית בירושלים. הגימנסיה העברית הראשונה. למדנו תלמוד, לא פחדנו מיהדות. למדנו תלמוד כי הבנו שזה אחד מהדברים היסודיים (במקורותינו) ומתוך הצורך שלנו להבין, לשקוד ולראות מהם הרקע והמקורות מהם שאבו אבותינו שהובילו את העם היהודי במשך אלפי שנים. כעם וכדת. א.ב יהושוע, עמוס עוז ואני, כולנו למדנו יחד תלמוד בגמנסיה".

"לפעמים אני חוזר אל אותם ספרים שמהם למדנו ושמהם ילמדו ואני מוכרח לומר שזה בכלל לא חשוב איך נכתב הספר, חשוב איך מלמדים את מה שנכתב, וכאן יש תפקיד חשוב למורים ולמורות".

"צריך לבוא ולהכיר להכיר האחד את האחר ולצערי הרב אנחנו יוצרים מצב שבו אין מפגש ואני מנסה לעשות כמיטב יכולתי על מנת שקהילות תפגשנה. לא על מנת להתווכח, אם כי גם להתווכח זה דבר שהוא חשוב, אבל לא כדי להתכווח על מה אני ומי אני ומה אתה ומי אתה, אלא כדי שכל אחד יכיר את אורח החיים של האחר" אמר הנשיא.

"אנחנו חיים בישראל בארבעה זרמים של חינוך שמנוכרים אחד לשני, כל אחד חי במסגרתו. צורת החיים הזו היא הם צורך בלעדי פו אין כי אנחנו לא יכולים לכפות על אנשים את אורח חייהם. אך עם זאת במערכת החינוך הגיע הזמן להבין את הבעייתיות ולהיפגש. אנחנו צריכים ללמוד את האחר, לדעת את אורחותיו.״

"הצלחנו להקים מדינה כל כך נפלאה, ותאמינו לי, לא רק בהשוואה לעולם, המדינה שלנו היא באמת יצירה שהיא פלא בעיני רבים בעולם למרות כל חילוקי הדעות שהיו קיימים בארץ. הצלחנו לעשות דבר כל כך נפלא כמו החברה בישראל למרות כל חילוקי הדעות בין ימין ושמאל, בין חילוניים לדתיים בין העולים החדשים" אמר הנשיא, "לקראת השנה הבאה אני מבקש, הפסיקו עם הויכוח המסית הזה אחד כלפי השני. פוליטיקה זה דבר חשוב, חשוב בדמוקרטיה. אבל לא הכל פוליטיקה. בואו נבין שאנחנו כולנו חיים כאן בארץ הזו לא כדי לשנוא אחד את השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר