מדיבורים למעשים

ארה"ב יירטה טיל בליסטי לטווח בינוני

בארה"ב מגיבים לשיגור הטיל של צפון קוריאה השבוע, שעבר מעל יפן. צבא ארה"ב ביצע שיגור מוצלח של טיל בליסטי לטווח בינוני מול חופי הוואי, הניסוי הוגדר כמוצלח (חדשות, בעולם)

הטיל SM-6 (צילום: הצי האמריקאי)

מדיבורים למעשים: בארצות הברית החליטו להחריף את הטון נגד צפון קוריאה ולא להסתפק באיומים ודיבורים - צבא ארצות הברית ערך היום (רביעי) ניסוי ביירוט טיל בליסטי לטווח בינוני מול חופי הוואי. בהודעת הצבא האמריקני נאמר כי: "לאחר שהטיל הבליסטי שוגר מהאי קוואי, נורה לעברו טיל מהמשחתת האמריקנית ג'ון פול ג'ונס ויירט אותו".

ראש סוכנות הגנת הטילים של צבא ארה"ב, סם גריבס, אמר כי הניסוי משפר את היכולות של ספינות הצי האמריקני להשמיד טילים בליסטיים שמתקרבים לקרקע. הוא אמר שהסוכנות תמשיך לפתח טכנולוגיות של טילים בליסטיים כדי להקדים את האיומים שניצבים בפניה.

האמריקאים עשו שימוש בניסוי בטיל המונחה SM-6. זו פעם שנייה שצבא ארה"ב עושה שימוש בכזה טיל. גם הניסוי הקודם נרשם כמוצלח, למרות שניסוי אחר בו שהשתתפה המשחתת נרשם ככושל. הניסוי ליירוט טיל בליסטי לטווח בינוני נערך על ידי ארצות הברית כיממה לאחר שיגור הטיל לטווח בינוני שביצעה צפון קוריאה וחלף מעל שטח יפן.

שיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה (צילום: הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה)

היום (רביעי) שוחח הנשיא האמריקני דונלד טראמפ עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, השניים סיכמו להמשיך את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בכל הקשור לעימות מול צפון קוריאה.

בהודעת הבית הלבן בתום השיחה נאמר: "שני המנהיגים אשררו את שיתוף הפעולה ההדוק והמתמשך, במאמצים להגיב לשיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה לטווח בינוני, שעל השבוע מעל שטחה של יפן".

מוקדם יותר היום פרסם הנשיא טראמפ ציוץ חריף בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "ארה"ב דיברה עם צפון קוריאה, ושילמה לה דמי חסות במשך 25 שנה. דיבורים אינם התשובה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר