אאא

רכבת ישראל סיימה את הרבעון השני של 2017 ברווח נקי של כ-21.7 מיליון שקל. כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו הערב (ד'). עיון בנתוני הרכבת מעלה שאת הרבעון המקביל אשתקד הרכבת סיימה ברווח נקי של כ-29 מיליון שקל, כלומר בתקופת הדיווח הנוכחי היא רשמה ירידה ברווח הנקי של כ-25%.

הכנסות החברה ממכירת כרטיסים, הובלת מטענים וקבלת דמי הפעלה הסתכמו בתקופה שבין אפריל לסוף יוני 2017 בכ-600.6 מיליון שקל, עלייה של כ-6.7%. מספר הנסיעות בתקופת הדו"ח הסתכמה בכ-15.7 מיליון, לעומת כ-14.8 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-6%.

עם זאת, לרוע מזלה של הרכבת, עלות המכירות, העבודות והשירותים ברבעון השני של שנת 2017 הסתכמה בכ-542 מיליון שקל, גידול של כ-8% שמיוחס לגידול של כ-17 מיליון שקל בהוצאות השכר וגידול של כ-23 מיליון שקל בהוצאות האחזקה. אלו הובילו את הרכבת צניחה של כ-20% ברווח התפעולי מכ-30 מיליון שקל ברבעון השני של 2016 לכ-24 מיליון שקל ברבעון המדווח. על אלה רשמה הרכבת עלייה בהוצאות המימין (מכ-1.3 מיליון שקל לכ-2.8 מיליון שקל) ומסים ע"ס 1.33 מיליון שקל בגין רווחי חברת הבת "רכבת ישראל מטענים". השורה התחתונה כאמור היא ירידה של כ-25% ברווח הנקי

בבחינת נתוני החציון, ניתן לראות שהרכבת סיימה את ששת החודשים הראשונים של 2017 עם הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל (גידול של כ-7.1% לעומת החציון הראשון בשנה שעברה), כאשר הרווח הנקי לששת החודשים הראשונים של 2016 הסתכם בכ-45.3 מיליון שקל - ירידה של כ-29% לעומת החציון המקביל אשתקד (63.9 מיליון שקל)

כפי שנחשף ב"כלכליסט", ביהמ"ש המחוזי בלוד אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בטענה שלא הנגישה לכאורה את כלל מתקניה לציבור העיוורים ובעלי ליקוי הראייה.

לדברי מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, "חברת רכבת ישראל ממשיכה להתקדם לדור הבא. בחציון הראשון לשנת 2017 ממשיכה החברה להציג תוצאות חיוביות בכל קשת מרכיבי השרות. מספר הנוסעים ברכבת עולה בהתמדה במרבית הקווים, תנופת הפיתוח שבאה לידי ביטוי בשנים האחרונות בחנוכת רכבות הנגב והעמק על תחנותיהן, ממשיכה ובקרוב תיפתח רכבת הגליל שתספק שירות לרבבות לקוחות נוספים וקהלים חדשים. וכמובן הקו המהיר לירושלים בו אנו עתידים להתחדש בקרוב".