מחאת הכבאים

לוחמי האש: אנחנו מצילים חיים - בלי תעודת בגרות

לוחמי האש יצאו בקמפיין מחאה נגד הכוונה לחייבם בהחזקת תעודת בגרות מלאה • לוחמי האש מצטלמים עם שלט בו נכתב מספר האנשים שהצילו - "ואין לי תעודת בגרות" (בארץ)

שיף עם שלט המחאה (צילום: עמוד הפייסבוק ארגון הכבאים )

ארגון הכבאים בישראל פתח במחאה נרחבת כנגד החלטת נציב הכבאות דדי שמחי לחייב תעודת בגרות מלאה כתנאי סף לשירות כלוחם אש. המחאה הגיעה לאחר שבועות ארוכים בהם ניסה הארגון לפעול מול הנציבות על מנת שלא לפרסם את תנאי הסף החדשים, אולם כעת לאחר שפורסמו, הוחלט כאמור לצאת למחאה ציבורית למען שינוי ההחלטה.

אחת מהדמויות המשתתפות במחאה הוא הכבאי שניאור שיף שצולם במסגרת הקמפיין כשהוא ליד כבאית ומחזיק שלט בידו ועליו נכתב: "אני שניאור שיף הצלתי 5 בני אדם ואין לי תעודת בגרות".

במסגרת המחאה עלה אתמול לעמוד הפייסבוק 'ארגון הכבאים' פוסט קשה אשר זכה תוך שעות למאות שיתופים ועשרות אלפי חשיפות.

"תעודת בגרות היא חשובה. מאד", נכתב, "אבל האמת היא שמול השדות הדולקים ובתוך הבניינים הבוערים לאיש מאתנו לא אכפת באיזה כיתה ישב האדם שלצידו. בתוך הסיטואציות הקשות והמסוכנות ביותר, הדבר היחיד שמשנה הוא האם לוחם האש שנלחם עמך כתף לכתף הוא האדם שעליו אתה יכול לסמוך שיעשה הכל על מנת לשמור עליך, לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר ולהציל חיים. הקרבה, אומץ, נחישות – אלו לא תכונות שמגיעות ביחד עם תעודת הבגרות. מדובר בהחלטה לא ברורה ותמוהה שבכוונתנו לפעול על מנת לשנותה, אבל יותר מכל מדובר ביריקה בפרצופם של רבים מחברינו הנלחמים לצידנו ומרגישים כעס וזלזול בגין ההחלטה. אנו מזמינים אתכם לשתף את הפוסט, לעקוב אחר הפעילות בעמוד ולקחת חלק במאבק לשינוי ההחלטה".

במקביל לפוסט המדובר החלו לוחמי אש ללא תעודת בגרות מלאה לפרסם את תמונותיהם כשהם אוחזים בשלט המצטיין את מספר חיי האדם שהצילו במסגרת תפקידם וזאת למרות שאינם בעלי תעודת בגרות, זאת כמובן במטרה להמחיש עד כמה אין כל קשר בין החלטת הנציבות ובין הדרישות האמתיות המצופות מלוחם אש.

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי אמר כי "מאז שפורסמו תנאי הסף החדשים קיבלתי אינספור שיחות זועמות מלוחמי אש שטענו כי מדובר ביריקה בפרצופם. אלו אנשים שעושים לילות כימים תוך סיכון חייהם למען הציבור. מדובר בהחלטה שפוגעת בשכבות אוכלוסייה ומגזרים רבים בציבור הישראלי ואני קורא לנציב הכבאות דדי שמחי לחזור בו מהחלטתו לאלתר".

שיף עם שלט המחאה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק ארגון הכבאים)
קמפיין המחאה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק ארגון הכבאים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר