31 שנים אחרי

רמזים חדשים יפתרו את תעלומת הרצח בישיבה בניו יורק?

מקרה הרצח של חיים וייס באישון ליל בישיבה בניו יורק, זיעזע את הקהילה החרדית לפני 31 שנה, אולם עד היום זהות הרוצח לוטה בערפל. מכתב שנשלח לבית הורי הילד שמונה שנים לאחר הרצח יגלה פרטים חדשים? (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיים וייס ז"ל, היה בן 15 בהירצחו (צילום משפחתי)

31 שנים אחרי רציחתו של חיים וייס ז"ל - באותם ימים תלמיד ישיבה בן 15 - והמשטרה בניו יורק עדיין לא עלתה על זהות הרוצח/ים. וייס נרצח בשנתו ב"מתיבתא אוף לונג ביץ" במקרה שזיעזע את ניו יורק החרדית.

כאמור, עד היום לא הצליחו החוקרים לעלות על זהות הרוצח האכזרי, אולם פרטים חדשים הנוגעים לפרשה שמתפרסמים בימים האחרונים, עשויים, לתקוות בני המשפחה, להביא אולי לגילוי קצה חוט חדש בפרשה.

על פי הפרטים החדשים, שחלקם פורסמו בבלוג שמפעיל החוקר ג'ו לוין, ב-25 במארס 1994 - שמונה שנים לאחר הרצח - נשלחה מעטפה לכתובת משפחתו של חיים וייס עם מכתב לרגל "חג הפסחא" הנוצרי, בסגנון: "אתה יודע מה קורה לתרנגולות שמקבלות יותר מדי אוכל כדי להטיל ביצים לחג? הן מתות. חג פסחא שמח".

לא ברור מי מי שלח את המכתב למשפחתו של חיים, מה עומד מאחורי המסר המסתורי ומדוע אותו אדם בחר לייסר את המשפחה, אולם לא מן הנמנע כי יש קשר בין המכתב לפרשת הרצח המסתורית שלא הגיעה לפתרונה במשך 31 שנים, זאת למרות שגוייסו לצורך פתרונה מיטב החוקרים בניו יורק.

במחוז נאסאו של משטרת ניו יורק ביקשו ממי שמחזיק מידע בנוגע לשולח המכתב או בקשר לפרשה - לפנות למחלקת המשטרה המקומית.

המכתב שנשלח לבית משפחת וייס ב-1994

וייס נרצח ב-1 לנובמבר 1986 בעת שישן בחדר בפנימיה. הוא נמצא כשהוא דקור בכל חלקי גופו. בתחילה עלה החשד כי מדובר ברצח על רקע אנטישמי, אולם לאורך השנים התפתחו תיאוריות שונות - שחלקן אומצו על ידי החוקרים - ולפיהן הרוצח היה אדם מתוך הישיבה שהכיר את המקום, זאת בין השאר ואחר והדלתות המרכזיות של המוסד היו נעולות בליל הרצח, למעט חלון חדרו של הנרצח.

לוייס היה חדר משלו בפנימיה בשל המעמד לו זכה במוסד כילד מחונן, והרוצח הותיר אחריו נר נשמה על השולחן שהיה בחדרו של וייס - פרטים אלו, בצירוף העובדה שהרוצח נכנס ישירות לחדרו של וייס ולא עשה שימוש בדלתות הראשיות שהיו נעולות וכן שוייס לא צעק לחבריו בשעת הרצח, הביאו את החוקרים למסקנה שהרוצח הכיר את וייס.

בעבר, הגיעו הוריו של וייס והמשטרה המקומית לפשרה לאחר תביעה שהגישו בגין רשלנות, ובהמשך התיק נסגר. לפני מספר שנים, בין השאר לאחר מקרה המוות של הילד לייבי קלצקי ז"ל, נפתחה מחדש החקירה בפרשת רצח חיים וייס ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר