אקדמיה חרדית מקצועית

הדרך הנכונה ביותר ללימודי תואר מקצועי באווירה חרדית

"הכיתות נפרדות לנשים ולגברים, רק יום לימודים אחד בשבוע, לוח השנה האקדמי מותאם ללוח השנה העברי והקפדה על תכנים ועל סגל הוראה המותאם למגזר החרדי" מספרת חוי ארנפלד (לימודים)

(צילום: כיכר השבת)

"הצורך הוא אבי ההמצאה", כך אמר פעם אפלטון. חוי ארנפלד לגמרי מאמינה באמירה הזאת. "כשמתברר לנו מה הצורך, אז תמצא הדרך לספק אותו", מספרת לנו ארנפלד.

ישנם בעלי עסקים, או בעלי מיזמים חברתיים מצליחים, המספרים שמאז שהם זוכרים את עצמם הם סימנו את הדרך, את הכיוון, את המטרה. חלמו חלום והגשימו אותו. אבל האמת היא, שחוי ארנפלד התגלגלה לגמרי במקרה למפעל חייה - המנגיש השכלה אקדמית למגזר החרדי.

הכל התחיל לפני כשבע שנים, כאשר חוי, מורה בבית יעקב, שסיימה תואר ראשון בחינוך וחברה, במכללה החרדית, חיפשה עבור חברותיה מסלול לימודים לתואר שני, המתאים למגזר החרדי מבחינת התנאים. היא הפתיעה אותן ואת עצמה כשהצליחה להגיע להסכם עם מכללת רמת גן, ולפתוח כתה נפרדת לנשים חרדיות ללימודי ייעוץ חינוכי. מהנקודה הזאת, הכל היסטוריה.

כיום, חוי ארנפלד היא מנכ"לית ובעלים של "ארנפלד לימודים בע"מ", להנגשת השכלה אקדמית למגזר החרדי. המשרדים ממוקמים בבית שמש והיא מעסיקה כעשר עובדות חרדיות.

חוי ארנפלד בשנות השלושים לחייה, נשואה ואימא לשלושה, בעלת תואר ראשון במדעי החברה, מטעם אוניברסיטת בר אילן ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני מטעם המסלול האקדמי, המכללה למנהל.

היא בת למשפחה חרדית-ליטאית, השלישית מבין שנים עשר ילדים, אשר התחנכה במסגרות החינוך החרדי ולמדה בסמינר וולף למורות בבני ברק.

משסיימה את לימודיה נישאה, ועברה להתגורר בחיפה, שם שימשה בתפקיד מחנכת בבית ספר יסודי. לאחר מספר שנים הוצע לזוג לצאת לשליחות תורנית-חינוכית במוסקבה והם נענו לאתגר, וטסו לרוסיה למשך כארבע שנים. השליחות פתחה את עיניהם והוכיחה להם עד כמה הם יכולים וצריכים להמשיך וללמוד ולהתפתח מקצועית.

בשובם ארצה עברו להתגורר בבית שמש. חוי עבדה בעמותת נאוה, המסייעת משפחות שכולות. עמותה בה היא מתנדבת עד היום ובמקביל עבדה כקצינת ביקור סדיר במחלקת החינוך בעיר. היא אף השלימה תוך כדי, את לימודי התואר הראשון במדעי החברה.

בתקופה זו חלה נקודת המפנה בחייה.

לאחר שמספר חברות שסיימו איתה את לימודי התואר פנו אליה בבקשה שתסייע להן במציאת מסלול לימודים לתואר שני המותאם למגזר החרדי, החליטה חוי להרים את הכפפה ולבדוק עבורן את האופציות הקיימות. היא ערכה בירורים ושיחות עם אנשים מהתחום והצליחה לפתוח כתה חרדית לנשים בלבד, ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי, במכללת רמת גן. חברותיה הודו לה, והיא חשבה שבכך תם העניין.

אולם, השמועה עברה מפה לאוזן בקרב נשים חרדיות ששאפו להתקדם מקצועית ולקחת חלק בלימודים אקדמיים. חוי התחילה לקבל זרם פניות "מחברה של חברה" שגדל מיום ליום, בביקוש אחר מסלולי לימוד אקדמיים נפרדים למגזר החרדי.

מיום ליום ומשנה לשנה נפתחו תכניות חדשות על פי הביקוש שעלה מהשטח.

בהמשך, נפתחו תכניות אקדמיות נפרדות גם לגברים. כיום, יש קרוב ל- 2000 סטודנטיות וסטודנטים חרדים שלמדו ולומדים לתארים אקדמיים בזכות שיתופי הפעולה של חוי ארנפלד עם מוסדות לימוד אקדמיים נבחרים והיד עוד נטויה.

אז איך זה עובד, חוי?

" לאחר שאני מזהה צורך, או תכנית מבוקשת אני יוצאת לפגישות עם מוסדות הלימוד המקנות את ההכשרה או התואר המבוקש, במטרה למצוא את מסלול הלימודים המיטבי עבור הסטודנטים החרדים. במידה ושיתוף הפעולה מבשיל ומתגבשת תכנית לימודים, אנו יוצאים בפרסום על התכנית החדשה, יוצרים קשר עם המתעניינים בעזרת אנשי השיווק שלנו ומגייסים אליה סטודנטים.

ב"ה היום אני במצב שמכללות מכל רחבי הארץ פונות אלי בבקשה לשיתופי פעולה!"

ספרי על התכניות הקיימות למתעניינים:

"תכנית הדגל שלנו היא השלמת תואר ראשון בחינוך- לבעלות תעודת מוסמך בכיר. התכנית פועלת בשני מוסדות לימוד: האחת במכללת לוינסקי לחינוך בתל אביב והשנייה באוניברסיטת בר אילן. התכנית מיועדת למורות שהתמחו בתחומים מגוונים, המעוניינות להשלים לתואר אקדמי. היא מרוכזת ליום לימודים אחד בשבוע ונעה בין שנה לשנתיים.

לסטודנטים בעלי תואר ראשון אנו ממליצים על תכנית המשך אקסקלוסיבית ללימודי תואר שני בתחומי החינוך, באותה מתכונת חרדית, במכללת אורות ישראל.

תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך, בכיתות נפרדות לגברים ולנשים. גם המבנה של התכנית הזאת הוא רק יום לימודים אחד בשבוע, במשך שנה וחצי עד שנתיים. מערך הסעות מכל רחבי הארץ הוקצה לטובת הסטודנטיות בתכניות אלה והן מגיעות בהמוניהן מכל רחבי הארץ.

בימים אלו אנו שוקדים על פתיחת תכנית ללימודי CBT לבוגרות תואר שני בייעוץ חינוכי שתפתח אי"ה בשנה הקרובה ובונים תכניות המשך ללימודי דוקטורט."

מה ייחודי בתכנית שלך?

"הכיתות נפרדות לנשים ולגברים, רק יום לימודים אחד בשבוע, לוח השנה האקדמי מותאם ללוח השנה העברי והקפדה על תכנים ועל סגל הוראה המותאם למגזר החרדי.

בנוסף, רכזי הסטודנטים שלנו מלווים את הסטודנטים לכל אורך התואר עד לסיומו".

משפט למתעניינת בתחילת הדרך, המתלבטת לגבי לימודים באקדמיה?

"זה קשה אבל זה אפשרי! אין דבר העומד בפני הרצון. כשיש מטרה והתכוננות אליה- ההצלחה תגיע למרות הקשיים. אני בעצמי סיימתי לא מזמן את לימודי התואר השני בייעוץ ופיתוח ארגוני, אותו השלמתי במשך כ-חמש שנים במקביל להיותי אימא ומנהלת עסק משגשג. קל זה לא היה, אבל הסיפוק גדול על שהגעתי ב"ה אל קו הגמר.

על המיזם הייחודי ועל היותה חלוצה בתחום ההשכלה האקדמית למגזר החרדי זכתה ארנפלד במספר פרסים: פרס העסק החברתי ב-"תחרות עסקים קטנים 9" מטעם בנק הפועלים, ידיעות אחרונות ו- ynet, פרס קרן שמש ליזמים צעירים ופרס אשת השנה מטעם ארגון הבינלאומי YBI לעידוד יזמים צעירים.

לפרטים נוספים על חוי ארנפלד ותכניות הלימודים לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר