חשיפת "כיכר השבת"

אפליה בטלז סטון? "מדובר בהורים מודרנים"

טענותיהם של הורים בטלז סטון אודות אפלייה באי קבלה למוסדות חינוך וסירוב לממן הסעות ללימודים בירושלים, כפי שפורסם ב"כיכר השבת", מקבלות היום מענה חד משמעי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדות שלא התקבלו מפגינות מול המועצה (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

הסיפור המקומם שפורסם אמש ב"כיכר השבת" על טענות הורים תושבי טלז-סטון על כך שלא קיבלו את ילדיהם למוסדות החינוך ביישוב תוך שהמועצה המקומית מסרבת לממן להם הסעות למוסדות חינוך בירושלים, גורמת לסערה ביישוב החרדי.

היום (חמישי) בוחרים גורמים עירוניים להגיב לטענות ההורים ולדבריהם מדובר בלא פחות מניסיון סחיטה של ההורים את המועצה. "בניגוד לתמונת המצב שאותן משפחות מציירות כאילו וסירבו לקבל את ילדיהן למוסדות החינוך בטלז סטון ללא סיבה אמיתית", מדגישים במועצה, "הרי שמדובר בהורים מודרנים, שלא מתאימה להם להם מלכתחילה הרמה של המוסדות המקומיים וכעת הם מנסים בבירור לסחוט את המועצה כדי שתממן להם את ההסעות".

לדברי הגורמים הללו, המועצה שנמצאת בגירעון כלכלי עמוק ובתהליכי הבראה, אינה יכולה לעמוד בתקציב הסעות זה המגיע עד ליותר מאלף ש"ח לכל ילד, ומוסיפים: "מדובר בצביעות, והפניית הטענות כלפי המקום הלא נכון. הרי המוסדות בירושלים בהם לומדים מקבלים ממשרד החינוך תקציב עבור הסעת התלמידים, אז מדוע שלא יפנו אליהם?".

כמו כן, הם מציינים כי ראש המועצה המקומית אברהם רוזנטל שלדבריהם מנסה תמיד לרצות את התושבים, הצליח לשכנע את אנשי המקצוע בעירייה לאשר תקציב מסויים - כך שילד עד גיל 9 כן יקבל סכום כלשהו להסעות, לפנים משורת הדין. "אחרי כל זה, עוד באים אל המועצה בטענות? מדובר בסיפור הזוי ומופרך", הם מסכמים.

מהמועצה המקומית קריית יערים נמסר בתגובה: "מדובר בתלמידים הלומדים ברשת בתי הספר של מעיין החינוך התורני, המקבל מימון להסעות ישירות ממשרד החינוך לפי תעריף נסיעה בתחבורה הציבורית, וחלקם בבית ספר פרטי שאינו זכאי להחזר הוצאות ממשרד החינוך בגין הסעות. על אף כל זאת ולפנים משורת הדין, בשנה"ל תשע"ז המועצה הגיעה להסדר עם הורי התלמידים הבוגרים, להחזרת הוצאות הנסיעה בתחבורה הציבורית, ולילדים עד גיל תשע אף מימון הסעה פרטית לבית הספר. הסדר זה יימשך אי"ה גם בשנת הלימודים תשע"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר