"ההנחה לא שווה"

הצהרונים בירושלים עדיין לא נפתחו וההורים כועסים

הורים חרדים רבים בירושלים חווים בימים האחרונים קושי רב, הנגרם בגלל העיכוב התמוה בפתיחת הצהרונים לילדיהם הקטנים. לדברי אחת מהם, "ההנחה הדרמטית בדמי הרישום לא שווה לנו" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הורים חרדים רבים המתגוררים בירושלים מתמודדים לאחרונה עם קושי יומיומי המעיק מאוד על סדר יומם התקין: בניהם ובנותיהם הקטנים המסיימים בשעות הצהריים את שהותם בבתי הספר נדרשים אז ל'סידור' מיוחד עבורם, דבר שכרוך בקושי טכני רב.

הרקע למתרחש, היא העובדה שהצהרונים אליהם אמורים הילדים הקטנים ללכת אחרי הגן, טרם החלו את פעילותם - ימים אחרי תחילת שנת הלימודים וכשבוע וחצי אחרי תחילת 'זמן אלול'.

רבים מההורים הינם אנשים עובדים, שעם סיומו של 'החופש הגדול' היו בטוחים כי ילדם הקט יהיה מסודר במסגרת רשמית ובטוחה עד לשעת סיום עבודתם. בחלק מהמשפחות בהן הבעל אברך, הוא כמובן כבר לא יכול מתחילת ה'זמן' להיות זה שיקח את הילד/ה הקטנים מהגן עד שהאישה תשוב מעבודתה, כפי שעשה במהלך תקופת 'בין הזמנים'.

רק שלשום פורסמו בעיתונים היומיים המודעות על תחילת הרישום לצהרונים, ול"כיכר השבת" נודע, כי הסיבה בגינה חל השנה עיכוב כה משמעותי בהליך רישום והפתיחה, היא מעבר של תפעול הצהרונים מ'ציל"ה' העירונית לרשת הפרטית 'בית יעקב' ושינוי דרמטי בגובה דמי התשלום שההורים לילדים בצהרונים נדרשים לשלם.

אם עד כה התשלום היה בהתאם לרמת הכנסה בשקלול מספר נפשות ונתונים נוספים - כפי שנהוג במעונות היום - הרי שהשנה נכנסה לתוקף הוזלה משמעותית שכזכור הוכרזה במסגרת תכנית 'נטו משפחה' לפני כארבעה חודשים על ידי שר האוצר משה כחלון, כך שהתשלום החודשי בשנה הקרובה יעמוד על 50 שקלים בלבד לכל ההורים, ללא תבחינים נוספים כלשהם.

השר כחלון מכריז על ההוזלה בצהרונים (צילום: יוגב אטיאס, ynet)

מימושו של המהלך החיובי בעיקרו, הוא שגרם לעיכוב המציק בתפעול הצהרונים, כי משרד החינוך נדרש להשלים את המימון החסר, והמשא המתן שניהלו בעיריית ירושלים הבשיל להסכמת גורמים במשרד החינוך לכך, רק בשבוע זה.

אחת מהאמהות הרבות שפנו בענין ל"כיכר השבת" מתארת את הקושי: "צריך להבין שאני או בעלי צריכים לצאת כל יום באמצע העבודה שלנו כדי להביא את הבן הקטן לחברה שתשמור עליו. שלא תבינו לא נכון, אני שמחה בהנחה בתשלום החודשי אבל אני כבר לא יודעת אם זה שווה לי עם כל הקושי שאנחנו חווים, אם אני מחשבת את התשלום הגבוה שאני משלמת ואמשיך לשלם בקרוב לחברה ששומרת על הילד שלנו".

אב אחר, אברך היוצא בצהריים חזרה לחוק לימודיו ושאשתו נדרשת בשל כך לצאת מהעבודה כאמור, מוסיף: "כל שנה לוקח שבוע, ולפעמים אפילו יותר, מתחילת מועד הרישום לצהרונים ועד שהמערכת מתעדכנת עם כל הנתונים והצהרונים נפתחים. כך שהבלגן שנוצר השנה לנו ולעוד הרבה הורים לא צפוי להסתיים לפני שלישי הבא, וממה שאני שומע - יתכן שפתיחת הצהרונים תידחה במספר שבועות. רק שיידעו שם למעלה, שכל יום זה קושי מחודש לאלפי משפחות".

מטעמו של הרב יצחק גולדקנופף מנהל רשת 'בית יעקב' נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בימים האחרונים מפריחים הרבה פרובוקציות כדי להפריע ליישום מפעלי הצהרונים בירושלים, שיהיו במחיר סמלי של 50 ש"ח לחודש בעז"ה, ובעזרת כל העוסקים ובמיוחד עירית ירושלים, יופעלו כל הצהרונים בזמן. הרישומים יצאו ביום שלישי האחרון עם מודעות הפרסום ביומונים. ההורים יכולים להיות רגועים, כי הם נמצאים בידיים טובות. במקביל גם הצהרונים של גני הת"תים יופעלו כסדרם".

תגובת עיריית ירושלים: "מדובר בעיכוב בשל דיון בין העירייה למשרד החינוך לגבי גובה הגבייה מההורים (ללא קשר לזהות המפעיל). לשמחתנו המחלוקת נפתרה ובימים אלו העירייה (מנח"ח) קולטת את נתוני ההרשמה מהמוסדות השונים ונעשים מאמצים לפתוח את הצהרונים בהקדם האפשרי".

ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה לעיכוב בהעברת התשלום לסבסוד ההנחה בצהרונים, והיא תפורסם לכשתגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר