ניצחון לרפורמים

בג"ץ למדינה: להפשיר את "מתווה הכותל"

שופטי ביהמ"ש העליון הביעו את דעתם בסערת 'מתווה הכותל' שהצליחו החרדים להקפיא, וכצפוי צידדו במפורש בעד חידוש ההליכים ליישומו - לשמחת הרפורמים (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שופטי בית המשפט העליון פרסמו אחר הצהריים (חמישי) את דעתם בסערת 'מתווה הכותל' שהצליחו החרדים להקפיא, וכצפוי הביעו את דעתם בעד הפשרת המתווה - לשמחת הרפורמים.

השופטים כתבו: "בעקבות הדיון שהתקיים היום, מתבקשים משיבי המדינה להודיע לבית המשפט אם הם מוכנים לשקול מחדש ליישם את מתווה הכותל, ש'הוקפא' מכוח החלטת ממשלה".

"אם התשובה לשאלה זו תהא שלילית", מוסיפים שלושת השופטים את ההערה המשמעותית ביותר, "יתייחסו משיבי המדינה בתוך אותו מועד לשאלה אם קיימת אפשרות בדין לחייב את המדינה ליישם את מתווה הכותל, וזאת בשים לב להערות ולטענות שנשמעו בדיון על פה היום. העותרות והמשיבים האחרים יהיו רשאים להגיב להודעה מטעם משיבי המדינה עד ליום 2017.9.28".

כמו כן, הם כותבים כי "מבלי לקבוע מסמרות בדבר, אנו ערים לכך שיישום מתווה הכותל לא ייתר את כל העתירות. לא מן הנמנע שתינתנה בהליכים שבכותרת החלטות ביניים ולא פסק דין סופי העוסק בכל הטענות שהועלו בהם".

הכותרת ב"כיכר השבת" שחשפה את האמת

כזכור, ה'מתווה' המפוקפק אושר תחילה בהחלטת ממשלה תוך שתיקת המפלגות החרדיות, אך לאחר הפרסום של פרטיו ב"כיכר השבת" שכללו את השתתפות הרפורמים במועצה המנהלת את הכותל, את הגבהת הרחבה בה הם "מתפללים" וכן את הכניסה המשותפת ל"כותל הרפורמי" ולכותל האמיתי - החליטו החרדים לדרוש את הקפאת המתווה, שאכן אירעה לפני כחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר