מאבק השבת • כינוס המועצות

הגר"ח קנייבסקי למזכיר המועצת: "הזמן את גדולי ישראל"

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זימן בצהריים את מזכיר המועצת הרב אברהם רובינשטיין והורה לו לשמש כשליחו להזמנת גדולי ישראל לכינוס מועצות גדולי וחכמי התורה נגד חילולי השבת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב רובינשטין אצל מרן הגר"ח, בצהריים (באדיבות המצלם)

כינוס המועצות קורם עור וגידים: בשעות הצהריים (חמישי) מיד לאחר שחברי הכנסת של 'דגל התורה' יצאו ממעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, זומן אל הבית מזכיר מועצת גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין.

רובינשטיין זומן אל הבית לאור ההכרעה שקיבלו מרן שר התורה ומרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן על כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה על רקע התגברות חילולי השבת בישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי מרן הגר"ח הורה לרב רובינשטיין לשמש כשליחו האישי בהזמנת גדולי ישראל לכינוס החשוב.

"כבודה וקדושתה של השבת זועקים, ויש להתכנס על מנת לטכס עצה יחד, כל מנהיגי היהדות החרדית", הורה הגר"ח למזכיר המועצת.

כפי שדווח מוקדם יותר, חברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר עלו הבוקר לדיון ממושך בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בעניין משבר חילולי השבת המתרבים בארץ הקודש ולאחר מכן עלו אל מעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

חברי הכנסת סקרו בפני מרן את המצב העגום של חילולי השבת ומרן ראש הישיבה הביע את צערו העמוק מחילולי השבת. ל"כיכר השבת" נודע כי חברי הכנסת עדכנו את מרן הרב שטיינמן בדבר ההצעה והכוונה לכנס את מועצות גדולי וחכמי התורה לדון בחילולי השבת ומרן ראש הישיבה הורה כי יש לכנס את המועצות ולדרוש מראש הממשלה לכבד את הסטטוס קוו בנושא השבת.

לאחר מכן עלו חברי הכנסת גם אל מעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי להתייעצות בנושא זה. מרן שר התורה שאל את הח"כים האם כינוס המועצות יועיל ולאחר שהשיבו בחיוב הורה גם הוא לכנס את המועצות.

בעקבות השיעורים שהוא מוסר לתלמידי הישיבה נכנסו הח"כים רק בשעות אחר-הצהריים אל ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, אודות כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר