חשיפת כיכר השבת

היומונים החרדים הודיעו: "מועצות גדולי התורה יתכנסו"

לאחר חשיפת כיכר השבת בנושא חילולי השבת הבוקר התקבלה גושפנקא רשמית לעניין. בהודעה זהה שפורסמה בכל היומונים המפלגתיים נאמר כי מועצות חכמי וגדולי התורה ייפגשו לדיון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלוש המועצות בכינוס משותף. ארכיון (צילום: אלי סגל)

חשיפת כיכר השבת על כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה בעקבות התגברות חילולי השבת במדינת ישראל מקבלת הבוקר (ו') אישור רשמי כאשר ידיעה מערכתית זהה מופיעה ביומונים המייצגים את המפלגות החרדיות המבשרת על הכינוס שיתקיים כבר במהלך השבוע הקרוב ובו ידונו בנושא.

בידיעה נכתב: "מועצות גדולי וחכמי התורה יתכנסו בשבוע הבא, כדי להורות לחברי הכנסת מטעם המפלגות החרדיות אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס, כיצד לנהוג, נוכח הפרת ההסכמים הקואליציוניים וההתכחשות להבטחות שניתנו על ידי ראש הממשלה ושריו, להפסיק את חילולי השבת.

הציבור ששבת קודש יקרה לו, עוקב בחדשים האחרונים בכאב ובצער עמוק, אחר חילולי השבת המתמשכים בעבודות תשתית ושיפוץ ברכבת ישראל, שאין בהן שום פיקוח נפש וניתנות לביצוע בימי החול. נוצר מצב עגום ומחפיר, ששבת קודש הפכה להיות יום השיפוצים הלאומי. זאת בניגוד לכל הסיכומים הקואליציוניים, ההבטחות הממשלתיות, של ראש הממשלה ושריו, וכמובן תוך פגיעה נוראה בכבוד שבת קודש, ורמיסת הדגל של עם ישראל בראש חוצות. חילול המתנה הנפלאה שקיבל עם ישראל מבורא עולם.

למרות הפניות החוזרות והנשנות של הנציגות החרדית לשר התחבורה ישראל כץ, שר העבודה והרווחה חיים כץ ולראש
הממשלה בנימין נתניהו, לא הופסקו חילולי השבת. ואפילו הקמת ועדת הארבעה, בגיבוי ממשלתי, לעניין מניעת חילולי השבת לא הצליחה למנוע את החרפה, ופגישותיהם עם הגורמים הרלוונטיים לא השיגו דבר וחילול השבת נמשך.

בעקבות ההידרדרות הנמשכת בחילולי השבת, יתכנסו השבוע הבא מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מועצות גדולי וחכמי התורה, לדיון משותף בדרכי הפעולה. במהלך הדיון ימסרו ראשי הסיעות החרדיות דיווח על ההיקף המתגבר של חילולי השבת, ומרנן ורבנן גדולי ישראל ידונו ויורו להם את אשר עליהם לעשות ומה הן דרכי הפעולה כדי לבלום את ההידרדרות הנמשכת בחילולי השבת".

כזכור, נושא חילולי השבת עלה פעמים רבות בחודשים האחרונים בשל עבודות הרכבת כשבכל פעם מאיימות המפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה בשל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר