חודש אלול

הרב מוצפי מבקר: הסליחות הפכו לאירוע מוסיקלי ופרסומי

הגאון רבי בן ציון מוצפי מותח ביקורת על תופעת "מופעי הסליחות": "כיום הפכו הסליחות לאירוע מוסיקלי ופרסומי ואיבדו ברוב המקומות את מטרתם העיקרים" (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

בשנים האחרונות לא מעט ממעמדי הסליחות ברחבי הארץ הפכו להופעה, פייטן שמגיע לסלסל ונגנים שמלווים אותו. הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, מותח ביקורת ואומר כי מעמדים אלו איבדו את מטרתם.

הרב נשאל אמש (חמישי) בנושא רב המתעד עצמו באמירת הסליחות: "הרב הציב מתקן עם פלאפון מול החזן (בזווית קלה) שיצלמו בשעה שהוא מחזן את הסליחות לאורך כל הסדר. הפלאפון מוצב בצורה שהחזן רואה את עצמו במסך כל הזמן. האם הדבר מותר?".

בתגובה הרב התייחס לנושא "מופעי הסליחות" שנכנסו לציבור בשנים האחרונות וכתב: "לצערינו כיום הפכו הסליחות לאירוע מוסיקלי ופירסומי ואיבדו ברוב המקומות את מטרתם העיקרים. בעוד שבעיקרם נתקנו לשבר את לבו של האדם. להכניע את יצרו, ולשנות את סדרי העדיפויות בחייו לעבודת השם יתברך".

בתשובה אחרת התייחס הרב מוצפי למנהג להתענות בחודש אלול: "יש הנוהגים להתענות כל ימי החודש, או כפי היכולת, אך הנשים לא נהגו בכך.

"ועיין במטה אפרים תקפ"א, ב. ומשנה ברורה תקע"א, ב. ובהליכות עולם כתב רמז כי צום קול ממון גימטריא "זאת". ובמזמור לדוד השם אורי וישעי שיש נוהגים לאומרו באלול כי יש רמז "לולא" האמנתי לראות בטוב השם... אותיות אלול. כתוב ב"זאת" אני בוטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר