המאבק על הקרואנים בערד

החסידים רקדו ושרו לסגן ראש העיר - "גולם במעגל" • צפו

המאבק על הקרוואנים בעיר ערד, שנחשף ב"כיכר השבת", ממשיך להסעיר את העיר הדרומית. כעת נחשף וידאו מהמאבק הלילי, בשיאו שרו החסידים שירי גנאי לסגן ראש העיר דודו אוחנונה. צפו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השירה המשפילה לסגן ראש העיר (באדיבות המצלם)

סוער בעיר ערד: אם לא די היה בשלל המאבקים בשנה האחרונה בין ראש עיריית ערד ניסן בן חמו ממפלגת 'יש עתיד' ותושבים אנטי דתיים לבין הקהילה החסידית, הרי שביממה האחרונה, כפי שנחשף ב"כיכר השבת" מתחוללת לה מלחמת קראוונים על רקע העובדה שחסידי גור פלשו, יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, למבנים שניתנו להם לטענתם בהקצאה על-ידי משרד החינוך כשמנגד בעירייה מערערים על כך.

בעימות שפרץ אמש נפצעו כמה מהמתקוטטים באורח קל וכן מספר אברכים עוכבו לחקירה על ידי המשטרה, כאשר הבוקר הם שוחררו.

"כיכר השבת" חושף כעת וידאו בו נראים חסידי גור אתמול בלילה במהלך הוויכוח כשהם שרים לסגן ראש העיר דודי אוחנונה שירי גנאי ומלווים אותו בצעקות אל מחוץ לאתר המריבה.

החסידים הקיפו את סגן ראש העיר בריקוד מעגלי ושו לו "גולם במעגל" ולאחר מכן צעדו אחריו בניגון ליווי החתן וקראו לעברו: "אוחנונה החוצה".

בקהילה החסידית מבהירים כי סגן ראש העיר התנהג בנבזות כלפי האברכים וניסה להקניט אותם ולנשל אותם מהקראוונים המשמשים את המוסדות עבור חינוך הילדים וזו היתה תגובתם.

מקורבי אוחנונה אומרים ל"כיכר השבת" כי "זו בושה וחרפה. לא רק שהם משתלטים על קרוואנים, כמו גנבים באמצע הלילה, הם עוד מתנהגים בצורה כזו. ערד זו עיר חוק, וסגן ראש העיר ידאג שכך העיר תישמר למרות ההתנהגות המבישה הזו".

מעיריית ערד נמסר בתגובה כי "במועד הרישום רשמה חסידות גור את ילדיה למסלול הלימודים הממלכתי-דתי, שבאחריות מחלקת החינוך העירונית. העירייה השקיעה משאבים בגיוס גננות וסייעות לגנים אלה והחלה בעבודות תחזוקה למבני הגנים המיועדים.

"אמש, בשעת חצות, שעות לפני פתיחת שנת הלימודים החליטה הנהגת החסידות באופן חד צדדי שילדיה ימשיכו ללמוד על פי זרם החינוך העצמאי. פורעי חוק מהחסידות פרצו לשני מבני גן יבילים שהוצבו כפתרון זמני למבני קבע. מבנים אלה יועדו לחינוך העירוני בשל הרישום של גור לחינוך הממלכתי-דתי. שניים מהפורצים למבנים נעצרו על ידי המשטרה.

"במשך כל שעות הלילה התנהלו מגעים בין משרד החינוך במעורבות השר בנט, העירייה והחסידות על השינויים הפתאומיים במערכת. לקראת בוקר סוכם כי ילדי גור ילמדו בחינוך העצמאי והעירייה מסירה מעליה אחריות וניהול הגנים והמבנים של החסידות.

"עיריית ערד רואה בחומרה את העניין ומגנה בחריפות כל גילוי של אלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר