פרסום ראשון

הרשימה נחשפת: אלו העסקים המחללים שבת בירושלים

יו"ר ועדת השבת, הרב יוסף רוזנפלד, שיגר אל הרבנים מסמך ובו רשימת העסקים שמחללים שבת בירושלים • לדבריו, הרשימה אינה כוללת עשרות תחנות דלק בעיר" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בית קפה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Garrett Mills/Flash 90)

למרות שתיקת נציגי הציבור החרדים מתברר כי מתחת לפני השטח ויש שיאמרו אך בגלוי ובפרהסיה נמשכים חילולי השבת הפוגעים בקדושתה ובקדושת ירושלים ואף מתרחבים ומחמירים, כאשר ברשימה החדשה ניתן לראות כי ישנה תוספת של כ-30 חנויות שנפתחות בשבת, מאז פורסמה הרשימה הקודמת.

במכתב ששיגר הרב יוסף רוזנפלד, יו"ר הוועדה למען השבת לחברי מועצות גדולי וחכמי התורה הוא כותב כי "הן ידועה לכולם ההידרדרות במצב שמירת השבת בפרהסיה של פלטרין של מלך, עיר הקודש והמקדש, כאשר חנויות ומסעדות פותחות את שעריהן בשבת והעירייה אינה עושה את שהיא חייבת לעשות אף במסגרת החוק.

"לפני כחצי שנה הוקמה וועדה לבחינת המצב, בה חברים עו"ד יצחק מירון ועו"ד אמנון מרחב, מנכ"ל העיריה, אולם מאחר והעירייה אינה מקדמת את פעילותה של הוועדה שעד כה לא הגישה את מסקנותיה, ולאור העובדה כי המצב בתחום המסחר רק מדרדר והולך, הנני להגיש לכם, לבקשתכם, את הדו"ח המפורט ובו רשימת החנויות והעסקים בירושלים, הפותחים את שעריהם ביום השבת, למגינת לבם של מקדשי שביעי".

רוזנפלד מציין גם במכתבו זה כי "בכלל בתי הקפה והמסעדות שצוינו ברשימה, ישנם כ-50 המוציאים שולחנות וכיסאות החוצה, אל הפרהסיה שברחוב, דבר האסור על פי חוק. לצד זאת, הרשימה אינה כוללת עשרות תחנות דלק בעיר, הפתוחות אף הן בשבת.

"חשוב לציין, כי עקב המצב הכלכלי הקשה של רבים מהחנויות והמסעדות, ישנם עסקים רבים שנקלעים לקשיים וסוגרים, ולאחר מכן הם נפתחים בשנית על ידי כאלו המנסים להחיות את המקום שוב ושוב, בשם אחר ובבעלות אחרת. לאור זאת, למרות העבודה המאומצת והרצון לדייק עד קצה היכולת, ייתכן ונפלו אי אלו אי דיוקים קלים ברשימה".

הרשימה המלאה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר