נפצע בינוני

חייל ירה בחברו במהלך אימון ביחידה מסווגת

במהלך אימון לא רשמי שנערך בבסיס במרכז לפני כשבועיים ירה אחד החיילים בחברו בטעות לאחר שחשב שהאקדח אינו טעון וכי הוא מאובטח. החייל נפצע באורח בינוני ברגלו (צבא)

(צילום: שאטרסטוק)

חייל המשרת כמדריך קרב מגע ביחידה מסווגת ומובחרת ירה ב-15 באוגוסט לעבר חייל המשרת עמו ופצע אותו באורח בינוני בבסיס במרכז הארץ. כך נחשף ב-ynet. החייל היורה נעצר מיד לאחר התקרית. בקרוב ייפתח משפטו בבית הדין הצבאי לאחר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום חמור בגין גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

באופן חריג, המקרה נשמר בסוד בצבא ולא יצאה הודעה של דובר צה"ל לגביו כנהוג במקרים אחרים של פליטות כדור, בעיקר בשנה האחרונה. האירוע מצטרף לשורת של תקריות דומות שהסתיימו בחודשים האחרונים בתוצאות קשות באחד מהם אף נהרג קצין גולני מירי שגוי של פקודו בחברון.

מפרטי התקרית ביחידה החשאית עולה כי שני החיילים המעורבים ביצעו תרגולות קרב מגע לא רשימות שהוגדרו ע"י חלק מהמעורבים כהלצה ולא במסגרת אימון רשמי ונהלי הבטיחות לא נשמרו בהן כראוי.

החייל שנפגע הניח לפני האימון את אקדחו, מסוג גלוק 9, על הרצפה באולם הספורט של הבסיס, זאת לאחר שפירק והרכיב אותו בנוכחות חיילים נוספים. במהלך התרגולת החייל הנאשם הרים את האקדח מהרצפה, כשמחסנית מלאה בכדורים בתוכו, דרך אותו ללא בדיקה אם הוא טעון ולחץ על ההדק. הכדור שנורה פגע ברגלו של החייל השני, גרם לפציעתו והוא פונה לבית חולים במרכז הארץ. בהמשך הוא נותח, גובס וסבל מקרע בשרירים.

על פי הדיווח, תחקיר האירוע שנערך ביחידה המסווגת העלה שורה של ליקויי בטיחות חמורים: החייל שנורה נכנס לאולם הספורט עם אקדח "שחור", כלומר אקדח טעון בתחמושת וללא התקן תותב פלסטיק שמונע נקירה חיה - כפי שמחייבות הפקודות בעת כניסה לאולם סגור. כמו כן, חברו שירה בו כלל לא בדק אם באקדח יש תותב ומחסנית לפני שאחז בו. לפי גרסתו, הוא כלל לא ידע שהאקדח אינו מכיל את התותב. מנגד, החייל שנורה ונפצע, ועלול לעמוד לדין אף הוא, העדיף לשמור על זכות השתיקה בחקירה על רקע חברותו עם החייל שירה בטעות לעברו.

התקרית מצטרפת לאירוע חמור אחר שנידון בימים אלה בבית הדין הצבאי ביפו נגד קצין בדרגת סגן ששירת ביחידת ההנדסה המובחרת יהל"ם, וירה אף הוא בשוגג לעבר קצין אחר בעת ששהו במשרדי היחידה בחודש מרס אשתקד. הקצין נאשם בגרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות - עבירה שנחשבת לחמורה יותר באירועים של פליטות כדור מאשר רשלנות, זאת מאחר שהיא כוללת רכיב של ידיעה ומודעות לתוצאות המעשה.

לפי כתב האישום, לאחר פירוק והרכבה של אקדח מסוג גלוק, שהוחזק ע"י הקצין בבסיס באופן פרטי ובניגוד לפקודות הצבא, הוא הדגים לחברו כיצד דורכים את האקדח, אך עשה זאת תוך כדי נקירה בזמן שכדורי 9 מ"מ ממלאים את מחסנית כלי הנשק. הקצין שעמד בסמוך לו ספג את הקליע בבטנו, נפצע בינוני ונכותו גרמה לשחרורו מהצבא בפרופיל 21.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בחומרה שימוש בנשק שלא בהתאם להוראות הבטיחות ופועל על מנת לאכוף הפרות של הוראות אלו. במקרה הראשון הוגש כתב אישום נגד חייל בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. במקרה השני הוגש לבית הדין הצבאי כתב אישום נגד קצין בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת. צה"ל ימשיך להטמיע בקרב חייליו את כללי הבטיחות בנשק ולאכוף באופן נחרץ את האיסור החמור על משחק בנשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר