המשבר מחריף

הנציגים החרדים ידונו עם נתניהו על הכדורגל בשבת

ראשי המפלגות החרדיות - אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, ביקשו לדון עם נתניהו על חילולי השבת ברכבת אך יאלצו לדון בעיקר על כוונתו לאשר משחקי כדורגל בשבת קודש (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו צופה במשחק כדורגל (צילום: Amos Ben Gershon/GPO, פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדית אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני ייפגשו בצהריים (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וידונו עימו על חילולי השבת בישראל, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת". החרדים שחשבו לדבר בעיקר על נושא רכבת ישראל הבינו שהמאבק האמיתי שלהם יהיה על הכדורגל בשבת.

גם במפלגות החרדיות שרגילים לשחרר הודעות לתקשורת ובזה להסתפק בחובת המחאה על חילולי השבת מבינים שכעת מדובר באירוע דרמטי יותר, שכן בעבודות הרכב טוענים - לפחות לפרוטוקול - כי העובדות נמצאות בהגדרת 'פיקוח נפש' מה שלא ניתן לקבוע במשחקי הכדורגל.

מאידך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו יכול - מבחינתו - לאסור באופן מוחלט את המשחקים בשבת, שכן במצב כזה הוא יספוג ביקורת קשה גם מצד מצביעי הליכוד.

לכן הצדדים מנסים להגיע להבנה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים, הבנה שלא נראית באופק שכן החרדים טוענים כי "מדובר במשבר אמיתי, לא נתפשר, אלו לא עבודות שטוענים שהם בגדר פיקוח נפש".

לדברי גורם המעורה בפרשה החדשה: "יתכן וינסו לקדם איסור משחקים בשבת לליגה הלאומית ולהשאיר את המשחקים של ליגת העל בשבת". אך, למרות דבריו, לחרדים יהיה קשה לשבת בממשלה כזו, המאשרת לראשונה חילולי שבת המוניים.

עד כה החרדים יכלו לטעון שבג"צ הוא זה שמכריח ומאשר חילולי שבת, מה שלא יוכלו לטעון במקרה זה, שכן בג"צ מחכה שהם אלו שיאסרו את המשחקים, שכן החוק אוסר את העבודה בשבת.

המתקפה של הראשון לציון נגד משחקי כדורגל בשבת

יצוין כי בזמן הקרוב צפויים חברי מועצות גדולי וחכמי התורה להתכס לדיון משותף בו ידונו בנושא חילולי השבת, ובין היתר ידונו גם בנושא משחקי הכדורגל.

רק אמש (מוצאי שבת) תקף הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף את ההחלטה של נתניהו ואמר: "מבקשים לתת היתר 'ראסמי' למשחקים, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות והספרדים שלנו, שאנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת, תלכו לראשון לציון, תלכו להרצליה ... אני הייתי שם, כמה פעמים שבתות עשיתי שם, וראיתי מה קורה שמה, אנשים לא כל כך דתיים אולי אפילו מחללי שבת, אבל ברגע שיש כדורגל בשבת בהיתר של ועדת שרים - אוי ואבוי".

‎"מה יהיה עם הספרדים שלנו?", הוסיף הגר"י יוסף, "במקום שישבו בשבת וילמדו תורה - אפילו אם לא לומדים תורה אבל לא לעשות חילול שבת ההמוני הזה, שעכשיו זה יהיה בהיתר, זה הרבה יותר חמור שהדבר נעשה בהיתר מאשר שעושים את זה שלא בהיתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר