דרעי מצא פתרון למפוני עמונה, נתניהו שיבח • צפו

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצליח להגיע להסכמות ולפתרון עבור מפוני היישוב עמונה, וזכה לשבחים בישיבת הממשלה מראש הממשלה נתניהו: "אני רוצה לברך אותך" • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי זכה הבוקר (ראשון) לשבחים מראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מטה המאבק של מפוני עמונה לאחר שבוע קשה בו התושבים נלחמו על המשך בניית הישוב החדש עבורם אך נתקלו בקשיים תקציביים, ולבסוף דרעי הצליח להגיע להסכמות והביא לפתרון עם משרדו, משרד הפנים.

דרעי כובד לשבת לצד ראש הממשלה שפתח את דבריו ואמר: "אנחנו קבענו דרכים להקים את היישוב עמיחי, התחלנו לנוע שם ונתקלנו בבעיה, בעיה תקציבית, ואני רוצה להודות לך שר הפנים שפתרת את הבעיה של חלוקת תקציבים ממשרדך ואני רוצה לברך אותך, אנחנו רוצים לקבל החלטת ממשלה בעקבות הפתרון הזה כדי להניע קדימה את הקמת היישוב".

שעה לאחר מכן גם יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון פרסם הודעה לפיה: "אנחנו מברכים את ראש הממשלה ואנשי הלשכה כולם על קידום ההחלטה - ראש הממשלה הוכיח שהוא מחוייב לאנשי עמונה ואולם מחויבות זו תמומש לגמרי כשנעלה לישוב החדש".

לדבריו: "ראוי לברכה מיוחדת שר הפנים הרב אריה דרעי שבשבוע האחרון התגייס ופעל ללא ליאות ונוכח מצבם של מפוני עמונה התגייסו הוא וכל צמרת משרדו לקחת אחריות על התסבוכת התקציבית, ולהביא לפתרונו המוצלח למרות קשיים רבים - אנשי עמונה מעריכים מאוד את שר הפנים על כך".

בדבריו, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לבעיית המסתננים הבלתי חוקיים ואמר כי בביקורו בדרום תל אביב הוא שמע על "מצוקה אדירה אל מול הבעיה הרצינית הזאת של מסתננים בלתי חוקיים, אני מדגיש, זאת הבעיה. לא פליטים, מקצת מקצתם זה פליטים, זה מסתנני עבודה בלתי חוקיים במדינת ישראל ויש לנו את הזכות כמו בכל מדינה לפקח על הגבולות שלנו ולהוציא מתוך גבולותינו מי שנמצא כאן באופן לא חוקי.

:החלטתי להקים צוות שרים מיוחד שנקים אותו היום בישיבת הממשלה, הוא ייפגש כבר השבוע יחד עם נציגים של התושבים, לא רק מתל אביב אלא גם משכונות אחרות ומאזורים אחרים. אנחנו ניפגש אחת לכמה שבועות בחודשים הראשונים כדי להניע פתרונות מעשיים לבעיה הזאת, המטרה העיקרית היא להחזיר את השכונות הללו לתושבים ולהרחיק ממדינת ישראל, כפי שכבר הרחקנו כ-20 אלף, מסתננים בלתי חוקיים שמקומם לא כאן. בסוף דבריי אני מבקש משר הפנים לומר כמה דברים בעניין הזה".

לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לפתיחת שנת הלימודים ואמר כי "ביום שישי אנחנו פתחנו את שנת הלימודים בחריש, שר החינוך ואנוכי, אני חייב להגיד זה היה מאוד מרגש בשני מובנים. קודם כל, חשוב, הרבה מאוד ילדים חדשים, הרבה מאוד כיתות, זה נפתח ללא תקלה, אני חושב שזה דבר חשוב לעצמו. בעיר חריש עצמה יש התפתחות אדירה וכרגע 5000 תושבים לפי החלטות הממשלה, יש שם אפשרות ל-50 אלף ואף ל-100 אלף, עיר ממש גדולה במיקום אסטרטגי, אנחנו מנסים לפתור עוד כמה בעיות, וזה נדחה לישיבות אחרות, ישיבה אחרת. בעיקר נפתור גם בעיות תחבורה, התחברות גם לרכבת. בשם השרים והממשלה אני רוצה לאחל לילדיי ישראל שנת לימודים מוצלחת, וגם להורים שנה מוצלחת. שר החינוך ירחיב בהמשך".

"לגבי החינוך – אני מעריך מאוד את המתמטיקה אם המדעים, מלכת המדעים. היא חיונית. אנגלית – חיוני. זו השפה הבינלאומית והיא תהיה יותר ויותר השפה הבינלאומית, כי שפות נעלמות, אבל אנחנו צריכים להבטיח ששפה אחת לא נעלמת, וזו העברית. היא צריכה להשתכלל, מעבר ל"כזה, כאילו". היא צריכה להשתכלל.

"ילדים בארץ, יהודים ולא יהודים צריכים להיות מסוגלים להביע את עצמם. להביע רעיונות, להביע ולהיות מסוגלים לתקשר עם זולתם, כי זה תנאי הכרחי להצלחה בחיים ולהצלחה גם בפרנסה. בסוף יש עוד מקצוע אחד חיוני אם אנחנו רוצים להבטיח את עתידנו כאן, אנחנו צריכים לדעת את עברנו כאן ואת כל המסד של המורשת והערכים שאנחנו יושבים עליו, והמסד הזה הוא התנ"ך. אני מבקש פעם נוספת, אני קורא פעם נוספת לגרום לכך שיהיו לנו יותר מורים, יותר איכותיים למקצוע החיוני הזה ואני נוהג בדיוק כפי שאני אומר. אומר בלעז: "I practice while I teach"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר