הטבות חריגות

חשד לשחיתות בקופ"ח כללית: מליוני ש"ח בשביל מעבר מבוטחים

המשטרה פתחה בחקירת חשדות נגד בכירים בקופת חולים כללית, בעקבות חתימת הקופה על חוזה השתכרות שערורייתי של רופא משפחה שעבר מ'מאוחדת', וגרר אחריו אלפים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

במשטרה מאשרים: במפלג הונאות חוף במשטרה מתנהלת לאחרונה חקירה בחשד להונאה, מרמה והפרת אמונים, שבוצעו לפי חשיפת העיתון 'ישראל היום' על ידי בכירים בהנהלת קופת חולים כללית.

החקירה החלה בעקבות מידע ותלונות שהגיעו למשטרה על חוזה ההשתכרות של רופא המשפחה ד"ר סובחי שאהין מסכנין, שהחל מינואר 2017 מקבל תשלומים של כ-350 אלף שקלים מדי חודש ברוטו, כחלק מהסכם מעבר מקופת חולים המתחרה מאוחדת, לקופת חולים כללית, שבעקבותיו עשו לפחות כ-2000 בני אדם את אותו צעד של מעבר קופה.

התשלומים לד"ר שאהין כפי שנחשפו ב'ישראל היום' כוללים גם הטבות כספיות לו ולמשפחתו, דוגמת העסקת אשתו כאחות במרפאה והבטחה להעסיק את בניו הלומדים רפואה, בהמשך. יצויין, כי זהו חוזה התשלומים החודשי הגבוה ביותר שפורסם ונחשף אי פעם בתולדות מערכת הבריאות בישראל.

בעקבות חשיפת החוזה, הודיעה ביום חמישי שעבר פרופ' חן שפירא החתומה עליו, כי היא עוזבת את התפקיד בתום שנתיים בלבד. "לאחר שנתיים אינטנסיביות, אני יוצאת בקרוב לשנת שבתון ולפעילות אקדמית", כתבה חן לעובדי המחוז בהודעה הרשמית.

זאת ועוד, הנהלת משרד הבריאות דרשה לאחר הפרסום ממנכ"ל קופת חולים כללית נועז בר ניר, לבטל באופן מיידי את ההסכם עם שאהין, "הפוגע באופן משמעותי ביותר בערכי היסוד הבסיסיים של הסדר החברתי במדינת ישראל ובמערכת הבריאות בפרט, ועל כן דינו להתבטל", לשון המכתב.

ל'ישראל היום' אף נודע, כי לידי המשטרה הגיע מכתב אנונימי, המפרט שורה ארוכה של חשדות על הסכמים אחרים עם רופאי משפחה נוספים שקיבלו תשלומים גבוהים מאוד, טענות על הסכמים ועל חוזים לשכירות מרפאות במחוז חיפה, וכן טענות על תפירת מכרזים במחוז. כמו כן, במסגרת חקירת המשטרה כבר העידו שני בכירים בקופה, ומסרו לה מסמכים ועדויות.

תגובות

קופת חולים כללית: "פרופ' שפירא יוצאת לשנת שבתון ותעסוק בתחום האקדמי של מערכות בריאות ותחלואה כרונית. כידוע, הגיע מכתב אנונימי שנבדק על ידי מבקר הקופה והופנה לגורמים נוספים. במידת הצורך יינתן שיתוף פעולה מלא, כנדרש. פרופ' שפירא ניהלה בית חולים במשך 8 שנים ומנהלת את מחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית מזה כשנתיים. במהלך תקופת ניהולה השתפרו התוצאות של המרחב בכל התחומים - איכות, שירות, רצף טיפול ושיפור במאזן הכספי".

ד"ר שאהין: "לא עברתי לקופת חולים כללית בגלל בצע כסף, אלא כי רציתי לשפר את השירותים הרפואיים שניתנים למטופלים". גם פרופ' שפירא דחתה בתוקף את כל הטענות שמועלות נגד ההסכם שהיא חתומה עליו. לדבריה, "ד"ר שאהין הוא רופא עצמאי, מוכשר, איכותי ומקובל בקהילתו, וגיוסו לשורות הכללית הוא יוזמה המיטיבה עם מבוטחיה באופן מובהק".

עורכי דינה של פרופ' שפירא: "הטענות בדבר הטיית מכרזים הן מופרכות מן היסוד" והוסיפו כי הטענות על מעורבותה של פרופ' שפירא עצמה בהטיית מכרזים הן שקריות".

דוברות המשטרה: "במשטרה נפתחה חקירה המתנהלת בימים אלה, במטרה להגיע לחקר האמת. מטבע הדברים, וכדי שלא לפגוע במהלך התקין של החקירה, בשלב זה לא נוכל למסור פרטים נוספים על אודותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר