"תמונת מצב עצמאית"

חדש במשטרה: 20 רחפנים נגד עבריינים

מדיבורים למעשים: עשרות רחפנים שרכשה המשטרה לצורך פעילות שוטפת מול עבריינים וכדי להגביר את השמירה על ביטחון הציבור, חולקו בסוף השבוע לתחנות משטרה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפעלת הרחפן (צילום: דוברות המשטרה)

בשבוע שעבר, חולקו 20 רחפנים לשוטרים בתחנות משטרה ברחבי הארץ לצורך הפעלתם כנגד פעילות פלילית, כך לפי הפרסום ב'ישראל היום'. הצפי הוא כי בעתיד כל תחנת משטרה תצויד ברחפן.

לדברי גורמים במשטרה, מה שייקלט בעין המצלמה ולא ייחשב רלוונטי לחקירה, ייאסר לשימוש, ולמפעילים ניתנו הנחיות מפורשות בנוגע להגנה על הפרטיות.

כזכור, לפני מספר חודשים הוקם מערך הרחפנים החדש, בתום עבודת מטה שנמשכה כ-3 שנים, במטרה לסייע ליחידות השטח בתחומים שונים כמו אכיפת פשיעה, שמירה על הסדר הציבורי ופעילות ביטחונית שוטפת.

הרחפנים בתצוגת תכלית (צילום: דוברות המשטרה)

20 הרחפנים נמסרו לשוטרים בתפקידי שטח שונים, לאחר שקיבלו היתר הטסה מיוחד מרשות התעופה האזרחית והוסמכו להטסתם. בתהליך נרכשו יותר מ-50 רחפנים מסוג רב להב והוכשרו למעלה מ-30 מטיסים. בשלב הזה נמסרו רחפנים ל-14 תחנות משטרה ויחידות ממרחב אילת בדרום ועד תחנת ירדן בצפון. יצויין, כי השימוש ברחפנים, המופעלים על ידי היחידה האווירית של המשטרה, בא כמענה מבצעי משלים לפעילות מסוקי המשטרה.

לדברי סגן ניצב גדי וינר ממערך הרחפנים, "הרחפן יודע לתת תמונת מצב עצמאית מהאוויר למפקד התחנה או היחידה בכל מה שקשור לתיעוד זירה, חיפוש נעדר, חיפוש טובעים בים, אירוע של פריצה ובריחה, סדר ציבורי, הפגנה ותאונה. המהלך בא לשפר את יכולות היחידה בקצה בצורה מיטבית ומהירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר