בית המשפט פסק

ניתוח הלייזר לא הועיל - והמטופלת תפוצה

בית המשפט קבע לאחרונה: בעקבות כישלון ניתוח להסרת משקפיים, תקבל המטופלת פיצוי בסך 50 אלף שקלים, על אף שלא הוכח כי הרופא התרשל בביצוע הניתוח (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תושבת חיפה, שסבלה בצעירותה מבעיות בעיניה ומעיוות בקרנית, החליטה לפני כ-11 שנה לעבור ניתוח להסרת משקפיים באמצעות טיפול בלייזר. ד, הפציינטית, עברה הליך של השתלת "טבעות" בשתי העיניים במכון פרטי שבחרה.

אלא שלדבריה, הניתוחים בוצעו באופן רשלני שבעקבותיהם מצב הראייה שלה הוחמר ומאז היא החלה לסבול מכאבים ולחצים עזים בעיניים, קשיי ראייה חמורים, דמעות ואף פגמים אסתטיים - כך לפי הפרסום ב-MAKO.

ד' דרשה פיצוי של מאות אלפי שקלים בתביעת הנזיקין שהקישה בבית המשפט השלום בחיפה נגד המכון, בצירוף חוות דעת של רופא מומחה בתחום העיניים, לפיה נגרמה לה נכות בשיעור של 35 אחוזים בחדות העין וכי היא סובלת מכתמים וצלקות בקרנית. "גם אם תרכיב עדשות כפי שעשתה קודם לכן העניין לא יפתור את הקשיים בראייה שנגרמו לה עקב הניתוח", נכתב בחוות דעתו. לדברי המומחה, הרשלנות נבעה מכך שהרופא המנתח לא השתמש בטבעות מתוצרת המאושרת על ידי ה-FDA וכן מחוסר ניסיונו.

מנגד, המכון הנתבע טען כי ד' נולדה עם מחלת עיניים המתבטאת בעיוות לא סימטרי של הקרנית, שאינו ניתן לריפוי. לפי הנתבעים, הניתוחים דווקא הצליחו וד' דיווחה על שיפור ניכר בראייה ולא נזקקה לעדשות מגע.

בהחלטתה קבעה השופטת אילת דגן, כי דינה של התביעה נגד הרופא להידחות, מאחר ולא הוכח כי הוא התרשל בביצוע הניתוח. עם זאת, ד' כן זכאית לפיצוי בסך 50 אלף שקלים, היות ולא ניתן לה הסבר מספק על הסכנות בניתוח - מה שעשוי היה למנוע ממנה סבל וכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר