דרום קוריאה מגיבה

תרגיל תגובה: מטוסי קרב הטילו פצצות ענק

דרום קוריאה שהתנגדה עד כה להצבת מערכות הגנה אוויריות מחשש לתגובת הצפון, משנה כיוון ומבצעת תרגיל הרתעתי הכולל ירי טילים בליסטיים והטלת פצצות ממטוסים (בעולם)

מטוס קרב. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בדרום קוריאה החליטו שלא לעבור בשתיקה על הניסוי שביצעה צפון קוריאה בפצצת המימן, וסיאול הודיע הלילה (שני) כי הצבא ביצע אימון התקפי באש חיה באזור שבו ערכה צפון קוריאה את הניסוי בפצצת המימן. ראש המטות המשולבים של קוריאה הדרומית אמר כי האימון יכלול תקיפות של מטוסי קרב שימוש בירי ארטילריה ושיגורים של טילים בליסטיים.

בהודעת הצבא נאמר כי נורו טילים בליסטיים מדגם 'היונמו' ופצצת 'סלאם' שנורתה ממטוס F15 על פי ההודעה בתרגיל הנוכחי השתתף רק הצבא ובקרוב יורחב התרגיל וישתתפו גבו גם צבאות זרים.

בדרום קוריאה הודיעו כי מחר תאושר ככל הנראה הצבת המערכת להגנה מפני טילים שארה"ב העבירה לחצי האי, עד כה נשיא הדרום מון ג'יי אין התנגד להצבתה של המערכת מאחר וראה בהצבתה התגרות בצפון, אך ככל הנראה לאור הניסוי של הצפון שינה את דעתו.

בתוך כך נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ שוחח הלילה בטלפון עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ושוחח עמו על ההתפתחויות בחצי האי הקוריאני. טראמפ הבטיח לעמיתו כי ארצות הברית תעשה כל שביכולתה בכדי להגן על בנות בריתה.

בהודעה שפרסמו השניים נאמר כי שתי המדינות מגנות את הניסוי שביצעה צפון קוריאה. הנשיא טראמפ אמר: "ארצות הברית תשתמש בכל יכולותיה הדיפלומטיות, הצבאיות, הקונבנציונליות והגרעיניות במטרה להגן על עצמה ועל בעלות בריתה".

גם באו"ם מתייחסים לניסוי של פיוניאנג, מחר צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להתכנס ולדון בתמורות שחלו בחצי האי.

מזכיר ההגנה של ארה"ב ג'ים מאטיס הודיע כי אנשיו תדרכו את הנשיא טראמפ בכל האופציות הצבאיות העומדות כעת על הפרק.

"יש לנו את היכולת להגן עלינו ועל דרום קוריאה ויפן מפני כל מתקפה. כל איום על ארה"ב ושטחיה ייענה בתגובה צבאית חריפה, קים צריך להיזהר מהחברות במועצת הביטחון של האו"ם שמאוחדות בדעתן שצריך לפרק את פיוניאנג מנשק גרעיני. אנחנו לא מחפשים להשמיד את צפון קוריאה, אך יש לנו הרבה דרכים לעשות זאת", אמר מאטיס.

עד כה הביע הנשיא טראמפ הסתייגות בוטה מהיחס הסלחני של דרום קוריאה לשכנתה מהצפון , טראמפ הביע את דעתו בציוצים שפרסם בטוויטר, בהודעה אחת כתב הנשיא: "צפון קוריאה עשתה ניסוי גרעיני גדול. המילים והמעשים שלה ממשיכים להיות עוינים ומסוכנים מאוד כלפי ארה"ב. צפון קוריאה היא מדינה סוררת שהפכה לאיום גדול ולמבוכה לסין, המנסה לעזור – אך ללא הצלחה רבה".

בציוץ אחר כתב טראמפ: "דרום קוריאה מגלה, כפי שכבר אמרתי לה, שהדיבורים אודות פיוס עם צפון קוריאה לא יעבדו. הם מבינים רק דרך אחת!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר