תורת המייק-אפ: על כל פצעים תכסה אהבה

זה נשמע מפתה כל כך. כמה טיפות ונעלמו הפצעים,הכתמים, הקמטים, העור נראה חלק וזוהר. כך זה לפחות בפרסומות. אז למה לפעמים למרות כל המאמצים המייק-אפ נראה דווקא כמו שכבת טיח צבעוני? במילים אחרות, כיצד בוחרים את המייק-אפ וכיצד משתמשים בו בצורה נכונה ומקצועית?

דינה פלר | כיכר השבת |
קודם פחחות, אחר כך צבע

התאמת מייק-אפ לסוג העור

אם בבחירת שאר תכשירי איפור אנו מתייחסים בעיקר לגוון העור, צבע העיניים וכו', בבחירת המייק-אפ עלינו להתייחס בראש ובראשונה לסוג העור. עור יבש מתחנן למייק-אפ שכולל בתוכו קרם לחות. אם אין לך מייק-אפ כזה, פשוט תערבבי מעט מייק-אפ ומעט קרם לחות רגיל שלך. כך תקבלי מייק-אפ במרקם נוח לשימוש שמטפח את העור ולא מייבש אותו. חשוב לקחת בחשבון שערבוב בין מייק-אפ לקרם לחות גורם למייק-אפ להיראות מעט בהיר יותר. אגב, אם המייק-אפ שלך נראה לך כהה מדי, אז ניתן להוסיף קרם לחות פשוט על מנת להשיג גוון בהיר יותר.

עור שמן

עור שמן ומבריק גורם לא מעט תסכולים וידוע כבעייתי במיוחד מבחינת האיפור. עודפי שומן מקשים מאוד על השימוש במייק-אפ ופודרה ופוגעים מאוד בעמידותם. כשאת בוחרת במייק-אפ לעור שמן חשוב שתוודאי שהתכשיר שבחרת איננו על בסיס שומני והוא אכן מיועד לסוג העור שלך. מייק-אפים מהסוג הזה קצת יותר כבדים מהמייק-אפים הרגילים וקצת יותר קשה למרוח אותם בשכבה דקה. יחד עם זאת, הם סופגים את עודפי השומן ולפעמים אף מסייעים לעור הפנים להיראות בריא יותר גם אחרי הסרת האיפור.

עור מעורב

לרוב הנשים יש עור מעורב. וכשמו כן הוא, עור מעורב מאלץ אותנו לערב את כל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי להתגבר על הקשיים. כשהעור סביב האף, למשל, הוא עור שמן ומבריק, ועור הלחיים והמצח יבש ונוטה ליצירת קמטים קטנים, ניתן ואף מומלץ להשתמש בשני סוגי מייק-אפ. תשתמשי במייק-אפ הכהה יותר לאף ולאזורים השומניים. לאחר מכן תכסי את כל עור הפנים במייק-אפ הבהיר יותר שתואם לגוון העור שלך. נוח יותר להשתמש בשני גוונים קרובים של אותה חברה.

כך ניתן לקנות באמת שני גוונים דומים מאוד ולא שני צבעים שונים שרק הוגדרו כגוונים דומים. מכיוון שהתאמת הגוונים היא תמיד משימה לא פשוטה ותכשירי האיפור הם לא זולים, מומלץ לקחת מספר דוגמיות בגוונים הרצויים ולהתאמן בבית בשילוב ביניהם. אגב, אין שום טעם לבדוק את גוון המייק-אפ על פרק כף היד כי מעטות הן הנשים שאצלן גוון עור הפנים תואם את גוון עור הידיים. בבית כשאת בודקת גווני מייק-אפ שונים תעשי זאת באור יום בלבד, כי תאורה מלאכותית משנה מאוד את התוצאות הסופיות.

כללי ברזל בהנחת מייק-אפ

בשימוש במייק-אפ העיקרון המוביל הוא קמצנות. כמה ששכבת המייק-אפ תהיה דקה יותר כך התוצאה הסופית של האיפור תהיה טובה יותר. לצערנו, נשים רבות משקיעות כל כך הרבה מאמצים בניסיון להסתיר פגמים קטנים של העור בעזרת המייק-אפ, עד שבסופו של דבר הפנים שלהן נראות כמסכה. כשהן לא דואגות לטשטש את הקווים וניתן לראות גבול ברור בין המייק-אפ לעור הלא מאופר, אז נראה גם שמישהו לא דאג להדביק את המסכה הזאת כמו שצריך.

ובכן, שני כללי ברזל של השימוש במייק-אפ הם: שכבת המייק-אפ צריכה להיות דקה ככל האפשר, וחשוב ביותר לטשטש את הגבולות באזור סנטר, קו השיער, ליד האוזניים וכו'. בכל מקרה של חשד קל ביותר לשוני בין גוון העור לגוון המייק-אפ כדאי למרוח שכבה דקה של מייק-אפ גם על אזור הצוואר.

מברשת, ספוגית או אצבעות

ודווקא לעניין הכלים שבהם תשתמשי במהלך האיפור אין השפעה מכרעת. ניתן למרוח את המייק-אפ במברשת, בספוגית או באצבעות. מה עדיף? מה שנוח לך. לכל העזרים יש יתרונות וחסרונות. המברשת מאפשרת למרוח את המייק-אפ בשכבה דקה מאוד, ורוב המאפרים המקצועיים משתמשים דווקא במברשות. ספוגית רטובה מסייעת למייק-אפ להחזיק מעמד זמן רב יותר, ונשים רבות מעידות גם שבספוגית קל יותר לטשטש את הגבולות.

יחד עם זאת, נשים רבות מעדיפות דווקא את האצבעות שלהן כי זו הדרך הכי טובה מבחינתן לבחון את העור, לחוש כל קמט וקיפול, ולכן להתאים בצורה המדויקת ביותר את כמות המייק-אפ הנדרשת. לא משנה במה תבחרי: במברשת, בספוגית או באצבעות, חשוב שכלי העזר שלכם יהיה נקי לגמרי. אם את משתמשת באצבע, תוודאי שהעור על קצות האצבעות נקי ובעיקר לא שומני. אם את משתמשת במברשת או בספוגית, דאגי להסיר ממנה את שאריות האיפור מהפעם הקודמת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית