מכתב לבנט

יוגב: "לא להותיר את השבת לעיסוק החרדים"

ח"כ מוטי יוגב דורש מהשר בנט למנות נציג של 'הבית היהודי' בוועדה למתן היתרי עבודה בשבת • בקואליציית "שבת שוויון", תקפו את הסיעות החרדיות לאחר הפגישה עם נתניהו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מוטי יוגב (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בימים אלו כשהמפלגות החרדיות מרבות להתעסק בנושא הפרת הסטטוס קוו בחילולי השבת בישראל, ברכבת ובמשחקי הכדורגל, נראה שמפלגת 'הבית היהודי' נשארה מאחור במאבק על קדושה השבת.היום (שני) מגיע ח"כ מוטי יוגב ומשגר מכתב ליו"ר מפלגתו השר נפתלי בנט בו הוא מבקש למנות נציג של הבית היהודי בוועדה למתן היתרי עבודה בשבת: "לא יעלה על הדעת שנותיר את העיסוק בשבת לחרדים בלבד".

במכתב לשר בנט כותב יוגב: "לצערנו, בשנים האחרונות, הפך יום השבת באופן קבוע ליום עבודות תחזוקה והקמה של תשתיות וכן התרבו חילולי שבת שונים, חיוניים ושאינם חיוניים במגזר הציבורי, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם עקרונות הסטטוס קוו ובעיקר עם היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית.

"השבוע התפרסם כי בכוונת הועדה לאשר באופן רשמי וממלכתי משחקי כדורגל בשבת, דבר הרומס את קדושת השבת, מדיר חלקים גדולים מהחברה מתחום הכדורגל ואינו עולה בקנה אחד עם היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, וראוי כי מפלגת הבית היהודי תתן דעתה על הדבר ותפעל למניעה ולצמצום חילולי השבת במרחב הציבורי".

לדבריו: "נושא היתרי העבודה בשבת והוועדה המאשרת או אינה מאשרת, זהו ענין מרכזי למפלגת הבית היהודי להיות שותפה ומשפיעה עליו ומובילה בנושא השבת כיום מנוחה וקדושה במרחב הציבורי. מאז ומעולם חרטה הציונות הדתית והמפלגה המייצגת אותה את המרחב הציבורי בתחומי דת ומדינה כעניין לענות בו, ועל כן לא יעלה על הדעת שנותיר את העיסוק בשבת לחרדים בלבד".

יוגב מוסיף וכותב לבנט: "בעבר ביקשתי שנבקש, נאבק, על שיתוף נציג מקצועי ואסרטיבי של הבית היהודי בוועדה למתן היתרים לעבודה בשבת, נציג שמבין וגם יודע לפתור, מה חיוני ומותר, ומה אסור ואיך למצוא פתרונות שונים. בעבר הצעתי דמות כרב ישראל רוזן - רב ותלמיד חכם, מומחה בתחום ההלכה בשבת ומהנדס בתחום".

בסיום מכתבו מבקש הח"כ: "אני סבור שעלינו לחפש מועמדים מתאימים, ולדרוש הוספת נציג של הבית היהודי - הציונות הדתית, לוועדה זו ולראותו כשליח של כולנו, לחיזוקה של שמירת השבת במרחב הציבורי".

בתוך כך, בעקבות פגישת ראשי הסיעות החרדיות אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שוב, בא כוח התאחדות הסוחרים בעתירה לבג"ץ בסוגיית המרכולים וחוק העזר של עריית תל אביב, אומר כי התעלמות ראשי הסיעות החרדיות משאלת קיומו המתמשך של המסחר בשבת היא הרבה יותר ממתמיהה.

"בג"ץ כבר אמר את דברו פעם אחת", אומר עו"ד שוב, "הגיע השופט רובינשטיין ונתן הזדמנות לממשלת ישראל להראות שמעמד השבת קריטי בעיניה וכעת מתכנסים ראשי הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה ולא נערכים ליום שאחרי אילו חס וחלילה ישוב בג"ץ ויפסוק כפי שפסק. קיומו הקבוע של המסחר בשבת הוא בבחינת כרסום הולך ומעמיק במעמדה של השבת במדינת ישראל".

בקואלציית "שבת שוויון" אמרו בעקבות הפגישה כי ראשי המפלגות החרדיות בעטו את הפגיעה האנושה במעמד השבת בתחום המסחר מתחת לגלגלי הרכבת.

"במשך שנים רבות שבת אחר שבת אלפי אנשים עובדים בשבת בניגוד לרצונם ומאות עסקים קורסים כי הם מנסים לשמור על השבת. ממשלת ישראל אחוזת שיתוק השאירה לבגץ את ההחלטה ובבדקה ה-90 קיבלה הזדמנות נוספת. במקום להערך במשותף בפגישה עם ראש הממשלה לטובת אלפים מעם ישראל המבקשים לציין את השבת בחיק משפחותיהם בחרו גם ראשי הסיעות החרדיות לברוח. ברחו לחילולי השבת בעלי 'הרייטינג' ולא לפגיעה האנושה במסחר בשבת הפוגעת בעובדים ועסקים רבים", מסרו בקואלציית שבת שוויון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר