מיומנו של עובר: השבוע אני מקבל צבע עיניים

העובר המתפתח שלנו, שיכול בהמשך להיות עוברית, ממשיך לכתוב מכתבים מתוקים ביומן הרחם שלו. השבוע, שהוא השבוע השביעי להיווצרותו, אפשר כבר לבצע בדיקת אולטרא-סאונד ולראות שהידיים החלו לגדול. משם הוא מספר גם את מה שאי אפשר לראות: קשתית העין מקבלת צבע (היריון)

mame | כיכר השבת |
שבוע שביעי להיריון

ברכותיי! אנחנו כבר בשבוע השביעי, אמא. מאמינה שזה הגיע כל כך מהר...? הבטחתי לך שהשבוע נתראה, אז האמת היא שזה תלוי בך. אם תחליטי שמתאים לך לראות אותי עכשיו, או שאת מעדיפה, מהסיבות שלך להתאפק עד שאני אהיה מושלם.

אל תשכחי להצטייד בכרטיס מעקב ההיריון שלי, ולגשת אל האחות, לפני שאת נכנסת לרופא לבדוק את לחץ הדם. את בטח סקרנית לדעת אם עלית במשקל וכמה, נכון? אז זו גם ההזדמנות שלך להשקל. אל תכעסי עלי אם השמנת, טוב?! אצל האחות גם תצטרכי לבצע בדיקת שתן, לבדוק שהכל תקין.

בדיקת אולטרא-סאונד ראשונה

את מתרגשת להציץ עלי? עכשיו את מוזמנת לבצע בדיקת אולטרא-סאונד ולהסתכל על המצב ההתפתחותי שלי. כדי שלא תצפי ליותר מידי, אני אומר לך שאין באמת כל כך הרבה מה לראות. אפילו שאני כבר גדול, סביב ה-10-13 מ"מ, כל מה שתראי זה גושון קטן שלא ולא ברור בכלל. אבל אני בטוח שאת אוהבת אותי גם ככה.

בגלל שאת עדיין לא ממש יכולה לראות, אני אספר לך בדיוק מה חדש אצלי: בשבוע האחרון צמחו לי אף מזערי, ועפעפיים דקיקות. העיניים התפתחו כבר בשבועות האחרונים-וכעת גם הקשתית מקבלת צורה ואפילו צבע! אולי יהיה לי את צבע העיניים שלך? או של אבא?

שבוע שביעי להיריון,ברכותיי! אנחנו כבר בשבוע השביעי, אמא. מאמינה שזה הגיע כל כך מהר...? הבטחתי לך שהשבוע נתראה, אז האמת היא שזה תלוי בך. אם תחליטי שמתאים לך לראות אותי עכשיו, או שאת מעדיפה, מהסיבות שלך להתאפק עד שאני אהיה מושלם.,אל תשכחי להצטייד בכרטיס מעקב ההיריון שלי, ולגשת אל האחות, לפני שאת נכנסת לרופא לבדוק את לחץ הדם. את בטח סקרנית לדעת אם עלית במשקל וכמה, נכון? אז זו גם ההזדמנות שלך להשקל. אל תכעסי עלי אם השמנת, טוב?! אצל האחות גם תצטרכי לבצע בדיקת שתן, לבדוק שהכל תקין. ,בדיקת אולטרא-סאונד ראשונה,את מתרגשת להציץ עלי? עכשיו את מוזמנת לבצע בדיקת אולטרא-סאונד ולהסתכל על המצב ההתפתחותי שלי. כדי שלא תצפי ליותר מידי, אני אומר לך שאין באמת כל כך הרבה מה לראות. אפילו שאני כבר גדול, סביב ה-10-13 מ"מ, כל מה שתראי זה גושון קטן שלא ולא ברור בכלל. אבל אני בטוח שאת אוהבת אותי גם ככה.,בגלל שאת עדיין לא ממש יכולה לראות, אני אספר לך בדיוק מה חדש אצלי: בשבוע האחרון צמחו לי אף מזערי, ועפעפיים דקיקות. העיניים התפתחו כבר בשבועות האחרונים-וכעת גם הקשתית מקבלת צורה ואפילו צבע! אולי יהיה לי את צבע העיניים שלך? או של אבא? ,,סיפרתי לך שהידיים שלי מתחילות לבצבץ, אבל השבוע כבר ממש אפשר לראות שכלול משמעותי בכל מערכות הגוף שלי, פנימית וחיצונית. הכליות כבר מתחילות להתפתח, ומערכות העצבים ממשיכות גם הן בהתפתחות מואצת. ואני נראה כמו איש מיניאטורי: ראש, פנים, כתפיים, ידיים ורגליים. גדלתי!,מה איתך, אמא?,איך את מרגישה? התחושות הקשות עדיין מלוות אותך? הבחילות? ההקאות? אל תדאגי, זה לא יישאר כל ההיריון, אני מבטיח! רק תשמרי על עצמך ותזכרי שיש לך תינוק קטן בבטן, וזה אומר שאת צריכה לחשוב גם עלי, על מה טוב לי, ומה טוב לנו כל עוד אנחנו קשורים זו בזה...,אז בעצם, תשמרי עלינו, אמא!
10-13 ס"מ, אבל כבר כמעט בחור (אילוסטרציה: shutterstock)

סיפרתי לך שהידיים שלי מתחילות לבצבץ, אבל השבוע כבר ממש אפשר לראות שכלול משמעותי בכל מערכות הגוף שלי, פנימית וחיצונית. הכליות כבר מתחילות להתפתח, ומערכות העצבים ממשיכות גם הן בהתפתחות מואצת. ואני נראה כמו איש מיניאטורי: ראש, פנים, כתפיים, ידיים ורגליים. גדלתי!

מה איתך, אמא?

איך את מרגישה? התחושות הקשות עדיין מלוות אותך? הבחילות? ההקאות? אל תדאגי, זה לא יישאר כל ההיריון, אני מבטיח! רק תשמרי על עצמך ותזכרי שיש לך תינוק קטן בבטן, וזה אומר שאת צריכה לחשוב גם עלי, על מה טוב לי, ומה טוב לנו כל עוד אנחנו קשורים זו בזה...

אז בעצם, תשמרי עלינו, אמא!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית