מהי אהבה? מילה אחת, שפות שונות

קשה מאוד להגדיר אהבה, כך קשה גם להביע אותה. כמעט לכל אחד מאתנו יש הגדרה משלו לביטויי אהבה. לכן לא פעם ילד טוען שלהוריו לא אכפת ממנו, ואישה מרגישה שבעלה כבר לא אוהב אותה יותר. האם הם באמת לא אוהבים זה את זה? לא! הם פשוט מדברים אהבה בשפות שונות (זוגיות)

רינה כספי | כיכר השבת |
לא סוד שמקורם של מרבית הוויכוחים טמון בתקשורת לקויה בין האנשים. לא במקרה אומרים שלפני כל ויכוח כדאי לוודא שאתה ובן השיח שלך באמת נמצאים בעמדות מנוגדות. פעמים רבות אנשים פשוט לא מבינים את כוונתו של האחר. ולרוע המזל זה קורה לא רק בויכוחים ומריבות, אלא גם בדברים שאמורים להיות הבסיס שלנו לאושר ומשפחה איתנה. כל יועץ נישואין יכול לספר על משפחות שבהן הבעל והאישה אכן אהבו זה את זו, אהבו את ילדיהם, אך כשלו בניסיון לשדר את המסר הזה לשאר בני המשפחה.

לבטא אהבה במילים

השפה הנפוצה ביותר היא כמובן שפת המילים. לעיתים האנשים חשובים שזו גם השפה היחידה. בכל הסרטים והספרים הגיבור מביע את אהבתו במשפטים יפים ומרגשים, בשירים ובנאומים. ורוב הנשים גם מצפות לכך מבעליהן: שיביעו את אהבתם במילים, שישבחו ויהללו אותן. והן עצמן לא חוסכות מילים כדי להביע את אהבתן כלפי הבעל והילדים.

,
שפת המגע. לאהוב דרך הידיים (צילום: shutterstock.com)

כשבן הזוג גם כן מעדיף להביע את אהבתו בצורה מילולית, המצב מצוין. בני הזוג שומעים אחד את השני, מקבלים חיזוקים ומרגישים את האהבה. אבל מה קורה כשלצד השני קשה למצוא את המילים הנכונות, כשהוא מתבייש לדבר על הדברים האלה וגם משתעמם לשמוע דקלומי אהבה פתטיים?

אהבה מעשית

רוב הסיכויים שבן אדם כזה פשוט מביע את אהבתו בדרך אחרת. כשאנחנו יודעים לזהות את ביטויי האהבה האלה ולתרגם אותם לשפתנו הבעיה נפתרת. הגברים שמתקשים בדיבורים על נושא האהבה, לרוב מעדיפים להפגין את האהבה שלהם במעשים, בעזרה. במקרה הזה על מנת שהשיח אכן יהיה מוצלח ושני בני הזוג יהיו בטוחים השני קלט את מסר האהבה שלו, חשוב מאוד לתאם את הציפיות. מה שנתפס ע"י אחד כעזרה עלול להיראות בעיני השני כשטות שלא שווה הרבה או אפילו כמטרד. כך למשל, אישה עשויה להתעצבן מהניסיון של בעלה לקפל כביסה בצורה שלא נוחה לה.

יחד עם זאת היא הייתה שמחה מאוד לקבל ממנו כוס תה בסוף יום העבודה, מה שמבחינתו נראה כמעשה לא משמעותי לעומת קיפול כביסה. כשיש תאום ציפיות והאישה רואה שבעלה משקיע בשיח האהבה שלהם, אם לא במילים, אז במעשים, היא מרגישה בטוחה ורגועה.

לגעת באהבה

ילדים רבים, במיוחד הקטנים שבהם, מנסים לדבר עם הוריהם דווקא בשפת המגע. הדיבור עדיין לא מפותח אצלם, הם לא יכולים לא לבטא ולא להבין מבנים תחביריים מורכבים. הם גם זקוקים לדברים רבים כמעט בכל תחום בחיים, כשהם עצמם לא יכולים עדיין להגיש עזרה משמעותית להורים.

לכן הפסיכולוגים מדגישים את חשיבות המגע בגיל הרך: החיבוקים, הליטופים, ישבה צמודה ומשותפת על הספה וכו'. הילד שלא מקבל מספיק מגע פיזי מהוריו עלול לחשוש שאלה לא אוהבים אותו, וזאת למרות כל הדאגה, התמיכה ואף מילות האהבה שמגיעים מהם.

ולפעמים אין שום דרך לבטא אותה... (אילוסטרציה: shutterstock)

אוהבים להעניק מתנות

המגע כביטוי האהבה חשוב כמובן גם למבוגרים, אף שבחיי המשפחה מסיבות ברורות הוא לא יכול לתפוס את המקום המרכזי. כשאין אפשרות למגע פיזי האנשים שה"שפה" הזאת חשובה להם מאוד, בוחרים פעמים רבות להמיר את המדע במתנות. מתנות קטנות ללא סיבה, מזכרות משעשעות, פרחים, ממתקים ופתקים בקופסת האוכל... כל אלה דרכים נהדרות להדגיש את אהבתכם. אבל כשבוחרים בדרך הזאת חייבים להיזהר ולא להתחיל להשתמש במתנות כתחליף נוח לזמן.

העניין הזה חשוב במיוחד ביחסים בין הורים לילדים. הילדים תמיד זקוקים לזמן איכות עם ההורים, ואף מתנה לא תפצה על היעדרות פיזית של ההורה מחיי הילד. ואגב, זמן איכות יכול להיות מתנה נהדרת בפני עצמה וביטוי נפלא לאהבה. וזה נכון לא רק ליחסים בין הורים לילדים ,אלא גם ליחסים בין בני הזוג.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית