מעניין לעניין באותו עניין ● על מה שבאמת מעניין נשים

את מרגישה לפעמים שנמאס לך? יכול להיות שהתפקיד הזה קצת גדול עלייך, וכל מה שאת רוצה הוא לברוח הכי רחוק שאפשר? אז נכון, להיות אישה ואימא ובעלת-הבית זה הייעוד שלך, ואת מאושרת בחלקך רוב הזמן. אבל מי אמר שאסור לך למלא את החיים גם בתחומי עניין אחרים? (פנאי)

בת אל מור | כיכר השבת |
כל מי שקוראת אותי עכשיו, או קראה אותי בעבר יודעת שהיא גולשת במגזין נשים. כלומר, הנה לפניכן 'עזרת הנשים' של אתר האינטרנט החרדי "כיכר השבת". כאן תוכלו למצוא את כל מה שעשוי לעניין אתכן נשים יקרות.

ובכן, נתעלם לרגע משם האתר ומפרשנויותיו (Mame) ונתבונן בקטגוריות התוכן: "הריון ולידה", "תינוקות", "ילדים", "זוגיות", "בריאות ופנאי", "יופי" ו"אוכל".

אז נכון, אולי רובכן אמהות שמתעניינות בכל הנוגע לילדיכן, החל מטיפים לאם אחרי לידה וכלה במתכונים קלילים לארוחת הערב. אבל, רק זה מעניין אתכן? ברגע שהפכתן להיות אמהות גזלו מכן את חופש הביטוי, הדעה והמחשבה על נושאים אחרים?

אה, אוקי, יש גם נושאים אחרים. בריאות ופנאי, שזה שם חינני יותר, אך זהה ללייף-סטייל. במדור תוכלי לקרוא על מייק- אפ, תיקים וטיפים להתחדשות העור.

אני מודה, גם אני שותפה להזנת תכנים מעין אלה, אבל אולי הגיע הזמן לשנות כיוון? לצד כתבות על בריאות תינוקך, התחדשות עורך וארוחת ערב חלבית בשש דקות, נוכל לספר לך על ספר טוב, בית קפה חדש, חברה כלכלית שמנוהלת כולה על ידי נשים וכתבות מגוונות בנושא העצמת נשים.

ואז אני שואלת את עצמי, אישה, אמנם, צעירה, אך גם קרוב לוודאי עייפה, שמתמרנת בין ארבעה ילדים: אחד בדיוק רעב, לשני צריך להחליף טיטול, השלישית שפכה את המעדן על הספה והרביעי צריך עזרה בשיעורי בית, ובין ניקיונות, כביסות ומטלות בית נוספות, מוצאת זמן או מגלה עניין בקריאה על בית קפה חדש שנפתח ממש לאחרונה בפינת הרחוב?

ובכן, נתעלם לרגע משם האתר ומפרשנויותיו (Mame)
לפעמים כל מה שאת רוצה זה ספר טוב (צילום: shutterstock.com)

נכון, היום לא חייבים להתיישב מול המחשב בשביל לקרוא משהו באינטרנט. יש אייפד, יש סמארטפונים, כך שאת יכולה לקרוא גם כשאת בג'ימבורי עם הילד, או כשאת ממתינה לתורך בסופר. ונגיד שקראת על בית קפה חדש, יש לך זמן ללכת לשם?

לדעתי כן. ובית הקפה הוא רק דוגמא. בין כתבה על הרגלי שינה לכתבה על פצעי הנקה, אפשר גם להמליץ על ספר טוב. אפשר לדבר לנשים לא רק מבעד לטיטולים מלאי תוצרת. אני רוצה להאמין שאשת משפחה עדיין מתעניינת בכלכלה, בזכויות האישה בעבודה, ביחס החברה לנשים בנושאים שונים, במנכ"לית מעוררת השראה, ברבנית שיכולה להאיר נקודות מעניינות בחיי היומיום, וגם לשמוע על הצגה טובה או הופעה חדשה שמאוד ממומלץ לראות.

למרות שמקובל מאוד שאישה מצניעה הליכותיה ולא מתבטאת בנושאים הקשורים למרחב הציבורי, כמו פוליטיקה, כלכלה, חברה וכדומה, בפרט בציבוריות החרדית. מי שמאזין לתחנות רדיו חרדיות יכול לטעות במחשבה שאולי אין כלל נשים בעולם, אך האמת שזה לא המצב.

נשים משתלבות בהשכלה הגבוהה, ובחיים הציבוריים. אמנם הן משתכרות, ברוב מוחלט של המקרים, בשכר נמוך יותר משל גברים, אך אט אט הן תופסות עמדות מפתח חשובות. ואולי זה יפתיע מישהו, הן גם אמהות לילדים.

כלומר, יש נשות אקדמיה בשלל תחומים, רופאות, עורכות דין, כלכלניות, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות ועוד ועוד, שמנהלות שיח על נושאים נוספים מלבד משפחה וילדים.

התחביבים שלך חורגים מגבולות משטח ההחתלה (shutterstock)

יש לתת מקום גם לעולם התוכן הפנימי של נשים אלו, ולהעלות נושאים שימצאו רלוונטיים גם עבורן. ואין בכוונתי לומר שנשות קריירה לא מתעניינות בטיפוח או במתכונים מהירים לארוחת צהריים בריאה, אלא שעולם התוכן של נשים לא מסתכם רק בכך.

כאן אנו כבר נוגעים בסוגיה חדשה-ישנה. מה תפקידה של האישה ומה מקומה? בבית? או גם מחוצה לו? סביר להניח שתשובה חיובית או שלילית לשאלה הזו, תצליח להגדיר גם את התשובה לשאלה המרכזית שהעליתי כאן: במה נשים מתעניינות, או במה הן אמורות להתעניין.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית