קציצות עוף פיקנטיות, שלא תאמינו ממה הן עשויות

מה מבשלים ליום ראשון?! אפשר לראות את הפרצוף העקום שלכן עד לכאן. ובצדק! אחרי שבת עמוסה בארוחות רבות מנות, למי יש חשק לבשל? ולהגיש את השאריות זה לא תמיד פתרון אולטימטיבי. שלומית מביאה לכן מתכון מפתיע איתו תוכלו לנצל גם שאריות עוף, גם מרק וגם חלה. שווה!

שלומית רובין | כיכר השבת |
מרכיבים(6 מנות):
  • 1/2 ק"ג עוף מבושל
  • 2 פרוסות חלה
  • כוס ציר עוף
  • 2 ביצים
  • 1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
  • כף גריל עוף
  • מלח לפי הטעם
  • לבחירה: 1/2 כוס פירורי לחם
  • שמן לטיגון

אופן ההכנה:

אם מתכונים של 'ניצול שאריות' מביא לכם אסוציאציות של גלגול קודם מפולנייה (ואתן בכלל מרוקאיות אסליות!), או גירוד מעיק של סיפורי תקופת הצנע בירושלים (אף שגדלתן בדרום תפרח), הנה לכן מתכון שיעיף לכן את עולם הדמיון למקומות חדשים ועכשוויים בהחלט.

אבל לפני כן: בינינו, למה ההתחסדות הזו? מי לא חולמת שיגיע איזה גמדון חמודון שיאכל את כל שאריות האוכל משבת, כדי שלא תצטרכי להכריח את בעלך לאכול את זה, כשאת עומדת על מצפונו עם שלטי "בל תשחית"? אז גמד פלאי כזה עוד לא מצאתי, וגם לא פיית קסמים שתתן לך יום של חופש מוחלט מעמידה ליד הכיריים, כשתכניסי קוספאות טאפרוור למיקרוגל בזו אחר זו, כמצעד חיילים סובייטי, ובזה ייגמר הסיפור של ארוחת יום ראשון.

מה שכן הבאתי עבורכם זו קפיצת דרך קטנה למתכון טעים במיוחד, שכולל בתוכו (כמעט) את כל השאריות משבת. טיפ חשוב ממני: שלא תעיזו לגלות לבני הבית מה זה מכיל - עד שהם מסיימים הכל מהצלחת ומבקשים עוד. אם בא לכם להשתעשע מעט, ערכו משחק ניחושים סביב השולחן. המנצח יקבל... טוב, לפחות את זה תחליטו לבד?

אופן הכנת קציצות עוף משאריות

מפרידים את העוף מהעצמות. משאריות החלה פורסים שתי פרוסות עבות, ומשרים בציר העוף עד שהחלה סופגת את כל הנוזלים. סוחטים מעט ומכניסים למעבד מזון עם העוף והביצים. מתבלים. מוסיפים את הפטרוזיליה ומערבבים.

1/2 ק"ג עוף מבושל2 פרוסות חלהכוס ציר עוף2 ביצים1/2 כוס פטרוזיליה קצוצהכף גריל עוףמלח לפי הטעםלבחירה: 1/2 כוס פירורי לחםשמן לטיגון,אופן ההכנה:,אם מתכונים של 'ניצול שאריות' מביא לכם אסוציאציות של גלגול קודם מפולנייה (ואתן בכלל מרוקאיות אסליות!), או גירוד מעיק של סיפורי תקופת הצנע בירושלים (אף שגדלתן בדרום תפרח), הנה לכן מתכון שיעיף לכן את עולם הדמיון למקומות חדשים ועכשוויים בהחלט.,אבל לפני כן: בינינו, למה ההתחסדות הזו? מי לא חולמת שיגיע איזה גמדון חמודון שיאכל את כל שאריות האוכל משבת, כדי שלא תצטרכי להכריח את בעלך לאכול את זה, כשאת עומדת על מצפונו עם שלטי "בל תשחית"? אז גמד פלאי כזה עוד לא מצאתי, וגם לא פיית קסמים שתתן לך יום של חופש מוחלט מעמידה ליד הכיריים, כשתכניסי קוספאות טאפרוור למיקרוגל בזו אחר זו, כמצעד חיילים סובייטי, ובזה ייגמר הסיפור של ארוחת יום ראשון.,מה שכן הבאתי עבורכם זו קפיצת דרך קטנה למתכון טעים במיוחד, שכולל בתוכו (כמעט) את כל השאריות משבת. טיפ חשוב ממני: שלא תעיזו לגלות לבני הבית מה זה מכיל - עד שהם מסיימים הכל מהצלחת ומבקשים עוד. אם בא לכם להשתעשע מעט, ערכו משחק ניחושים סביב השולחן. המנצח יקבל... טוב, לפחות את זה תחליטו לבד? ,אופן הכנת קציצות עוף משאריות,מפרידים את העוף מהעצמות. משאריות החלה פורסים שתי פרוסות עבות, ומשרים בציר העוף עד שהחלה סופגת את כל הנוזלים. סוחטים מעט ומכניסים למעבד מזון עם העוף והביצים. מתבלים. מוסיפים את הפטרוזיליה ומערבבים. ,,מחממים מעט שמן במחבת. בידיים לחות צרים קציצות יפוץ ומטגנים כמה דקות מכל צד. אם רוצים אותן פריכות יותר: מחממים שמן עמוק יותר, טובלים את הקציצות בפירורי הלחם לפני הטיגון. ,כך או כך הכנתם אוכל חדש וניצלתם את שאריות האוכל 'הישן' (גם מרק, גם עוף וגם חלה)
פריכות נהדרת גם בלי פירורי לחם (צילום: shutterstock.com)

מחממים מעט שמן במחבת. בידיים לחות צרים קציצות יפוץ ומטגנים כמה דקות מכל צד. אם רוצים אותן פריכות יותר: מחממים שמן עמוק יותר, טובלים את הקציצות בפירורי הלחם לפני הטיגון.

כך או כך הכנתם אוכל חדש וניצלתם את שאריות האוכל 'הישן' (גם מרק, גם עוף וגם חלה) לא פלא?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית