האזינו: נשים שרות הלל, עם קפה ועוגה ● חדש

רצית הוכחה לכך שאפשר להיות זמרת במסגרת שומרת מצוות? הבאנו לך ארבע עשרה. ארבע עשרה זמרות מוכשרות, שכל אחת מהן בנפרד חלקה את התשוקה לשיר ולהופיע. תחת שרביטה של המוזיקאית מרב ברנר הן חברו ללהקה, מופיעות בפני נשים והוציאו אלבום חדש. קבלי פרסות עוגה להאזנה

Mame | כיכר השבת |

האזינו: להקת 'הלל' בעיבוד נשי לשיר 'אורות' של אברהם טל

בשעה טובה ומוצלחת מגיע לחנויות סופסוף אלבומן השני של מקהלת הלל מהשומרון – "הלל עם קפה ועוגה". באלבום שירים מקוריים וגרסאות מחמיאות לשירים מוכרים בביצועים מרגשים. נשות הלל מביאות באלבום מביאות לביטוי איכות קול והבנה מוזיקלית כמו גם פרשנות ווקאלית לטקסט יהודי ישראלי בין זמננו.

קבוצת הנשים שהפכה למקהלה גיבשה סביבה ידידות וחברות נפש אמיצה, הן נפגשות בכל שבוע, בערבי שלישי, ומתענגות על שירה יהודית. אלבומן הראשון "אליך אתפלל" כבש בתים רבים בישראל ומיצב את הלהקה כלהקת הנשים הדתיות הבולטת והמוכרת ביותר בקרב ציבור הנשים שומרות המצוות בישראל.

את פעילות המקהלה מרכזת מי שהקימה אותה, המלחינה והיוצרת – מרב ברנר, אם לשישה מהישוב הר ברכה שבשומרון. המקהלה נהנית מתמיכה מפרגנת של מתנ"ס שומרון במועצה האזורית שומרון.

מרב , שקיבצה את הפרויקט ואף אחראית לעיבודים המוזיקליים ולניצוח מצטטת את בעל התניא שכתב "הלשון היא קולמוס הלב, והשיר – קולמוס הנפש" ומוסיפה שכאשר חמש עשרה נשים נפגשות בכל שבוע למלא את נפשן בשירה, נפתחים הלבבות ונקשרות הנפשות".

בראיון לYnet יהדות ההיא מספרת איך זה קרה: "הכל התחיל מנעמי ושרה, שתי נשים מאלון מורה, שלפני כשמונה שנים ביקשו להיפגש איתי, ולחשוב ביחד איך אפשר להקים להקה שתופיע ותשמח נשים".

האזינו: להקת 'הלל' בעיבוד נשי לשיר 'אורות' של אברהם טל,בשעה טובה ומוצלחת מגיע לחנויות סופסוף אלבומן השני של מקהלת הלל מהשומרון – "הלל עם קפה ועוגה". באלבום שירים מקוריים וגרסאות מחמיאות לשירים מוכרים בביצועים מרגשים. נשות הלל מביאות באלבום מביאות לביטוי איכות קול והבנה מוזיקלית כמו גם פרשנות ווקאלית לטקסט יהודי ישראלי בין זמננו.,קבוצת הנשים שהפכה למקהלה גיבשה סביבה ידידות וחברות נפש אמיצה, הן נפגשות בכל שבוע, בערבי שלישי, ומתענגות על שירה יהודית. אלבומן הראשון "אליך אתפלל" כבש בתים רבים בישראל ומיצב את הלהקה כלהקת הנשים הדתיות הבולטת והמוכרת ביותר בקרב ציבור הנשים שומרות המצוות בישראל.,את פעילות המקהלה מרכזת מי שהקימה אותה, המלחינה והיוצרת – מרב ברנר, אם לשישה מהישוב הר ברכה שבשומרון. המקהלה נהנית מתמיכה מפרגנת של מתנ"ס שומרון במועצה האזורית שומרון.,מרב , שקיבצה את הפרויקט ואף אחראית לעיבודים המוזיקליים ולניצוח מצטטת את בעל התניא שכתב "הלשון היא קולמוס הלב, והשיר – קולמוס הנפש" ומוסיפה שכאשר חמש עשרה נשים נפגשות בכל שבוע למלא את נפשן בשירה, נפתחים הלבבות ונקשרות הנפשות".,בראיון לYnet יהדות ההיא מספרת איך זה קרה: "הכל התחיל מנעמי ושרה, שתי נשים מאלון מורה, שלפני כשמונה שנים ביקשו להיפגש איתי, ולחשוב ביחד איך אפשר להקים להקה שתופיע ותשמח נשים".,,עוד זמרות הצטרפו ויחד הן הצליחו להתרקם ללהקה. רובן לא הכירו זו את זו לפני שהצטרפו ללהקה, "אבל המשותף לכולן הוא ההתענגות והשמחה שבשירה, האהבה לשיר ביחד בקול ראשון ושני ושלישי", מוסיפה ברנר. "כל חזרה היא חגיגה, ממש מרגישים את החשמל באוויר, את החום שמועבר בין כולנו".,האלבום "הלל עם קפה ועוגה" כולל 11 רצועות, מהמיטב העכשווי של המוזיקה היהודית והישראלית. בין השירים אורות, וזכני, עומד בשער, באה אליכם ועוד. שיר הנושא מבטא את יומן העמוס של הנשים המקפידות על פיתוח אישי ויצירתי בבית ומחוצה לו, ואת ההפוגה המוקדשת לתחביב השירה והמפגש החברתי שלהן בכל שבוע.,הן לא מרגישות מרמור בגלל האילוץ ההלכתי להופיע בפני נשים בלבד. להיפך: "נולדנו לתוך זה, ההלכה היא חלק מאיתנו, כך שמעולם לא הייתה לנו התלבטות. אנחנו להקת נשים ששרה לנשים. מלכתחילה הקמנו את הלהקה כדי לשיר לנשים. יש משהו מאוד מיוחד בהופעה של נשים לנשים. קשה להגדיר את זה, אבל האווירה אחרת, השיתוף והשחרור של נשים ששרות ביחד – זו עוצמה מסוג אחר לגמרי".,את דפי חוברת המלווה את הדיסק, עיטרו הנשים במתכונים לעוגות ש"כל אחת יכולה להכין", גימיק חביב ויעיל המשדרג עוד יותר את חוויית האזנה לאלבום., להקת הלל היא להקת נשים כשרה למהדרין ומקצועית לא פחות. אלבומן החדש מציב אותן בקדמת במת היצירה היהודית.
נשי ואלגנטי. שער האלבום החדש (צילום: יח"צ)

עוד זמרות הצטרפו ויחד הן הצליחו להתרקם ללהקה. רובן לא הכירו זו את זו לפני שהצטרפו ללהקה, "אבל המשותף לכולן הוא ההתענגות והשמחה שבשירה, האהבה לשיר ביחד בקול ראשון ושני ושלישי", מוסיפה ברנר. "כל חזרה היא חגיגה, ממש מרגישים את החשמל באוויר, את החום שמועבר בין כולנו".

האלבום "הלל עם קפה ועוגה" כולל 11 רצועות, מהמיטב העכשווי של המוזיקה היהודית והישראלית. בין השירים אורות, וזכני, עומד בשער, באה אליכם ועוד. שיר הנושא מבטא את יומן העמוס של הנשים המקפידות על פיתוח אישי ויצירתי בבית ומחוצה לו, ואת ההפוגה המוקדשת לתחביב השירה והמפגש החברתי שלהן בכל שבוע.

הן לא מרגישות מרמור בגלל האילוץ ההלכתי להופיע בפני נשים בלבד. להיפך: "נולדנו לתוך זה, ההלכה היא חלק מאיתנו, כך שמעולם לא הייתה לנו התלבטות. אנחנו להקת נשים ששרה לנשים. מלכתחילה הקמנו את הלהקה כדי לשיר לנשים. יש משהו מאוד מיוחד בהופעה של נשים לנשים. קשה להגדיר את זה, אבל האווירה אחרת, השיתוף והשחרור של נשים ששרות ביחד – זו עוצמה מסוג אחר לגמרי".

את דפי חוברת המלווה את הדיסק, עיטרו הנשים במתכונים לעוגות ש"כל אחת יכולה להכין", גימיק חביב ויעיל המשדרג עוד יותר את חוויית האזנה לאלבום.

להקת הלל היא להקת נשים כשרה למהדרין ומקצועית לא פחות. אלבומן החדש מציב אותן בקדמת במת היצירה היהודית.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית