אוריגמי דובון: יצירות נייר להכנה עם הילדים

מחפשת תעסוקה לילדים? יעל רוטנברג מגישה רעיונות ליצירות נייר שכיף להכין ביחד

יעל רוטנברג | כיכר השבת |
אומנות האוריגמי, יצירות נייר, היא פתרון נפלא וזול להעסיק את הילדים. כל מה שצריך זה בעצם נייר, מכל סוג, וכמה אלמנטים נוספים לקישוט - שיש תמיד בהישג יד בבית.

לילדים הגדולים יותר אפשר פשוט להדפיס את הכתבה ולתת להם להכין בעצמם. הקטנים יצטרכו הכוונה מההורים, וכך תרוויחו גם בילוי איכותי ומלומד איתם. אחרי כמה פעמים בהם הם ילמדו את הפרינציפ בעצמם, הם יוכלו לעקוב אחר השירטוטים ולהסתדר לבד.

אז מה עושים? פשוט עוקבים אחר ההוראות והתמונות ויוצאים לשעת הנאה ביחד.

לילדים הגדולים יותר אפשר פשוט להדפיס את הכתבה ולתת להם להכין בעצמם. הקטנים יצטרכו הכוונה מההורים, וכך תרוויחו גם בילוי איכותי ומלומד איתם. אחרי כמה פעמים בהם הם ילמדו את הפרינציפ בעצמם, הם יוכלו לעקוב אחר השירטוטים ולהסתדר לבד. ,אז מה עושים? פשוט עוקבים אחר ההוראות והתמונות ויוצאים לשעת הנאה ביחד. ,,1. קחו נייר מרובע, והניחו אותו על קודקודו. קפלו את הנייר לשניים (הניחו את הקודקוד העליון על התחתון) ופתחו. כעת קפלו שוב את הנייר לשניים, (הניחו את הקודקוד השמאלי על הימני) ופתחו. ,הנה, עכשיו יש לכם נייר שעליו שני סימני קיפול, שיצרו לנו מעין ארבעה משולשים. ,2. האם אתם רואים את מרכז הדף, את נקודת האמצע? זו הנקודה שבה מתחברים שני הקיפולים שיצרתם קודם והם נוגעים זה בזה. לכיוון הנקודה הזו בדיוק אתם צריכים להביא את הקודקוד העליון. ,קפלו את החלק העליון את הדף, כך שהקודקוד העליון יתקרב לנקודת האמצע. ,,3. כעת הפכו את הדף. ,4. נסו לדמיין שכל חצי של הדף מחולק לשלושה חלקים. קפלו רק את השליש הראשון של כל צד לכיוון המרכז. (הביטו היטב בסימונים, הם יעזרו לכם לא להתבלבל)
כל האיורים מתוך הספר "יצירות מניירות"

1. קחו נייר מרובע, והניחו אותו על קודקודו. קפלו את הנייר לשניים (הניחו את הקודקוד העליון על התחתון) ופתחו. כעת קפלו שוב את הנייר לשניים, (הניחו את הקודקוד השמאלי על הימני) ופתחו.

הנה, עכשיו יש לכם נייר שעליו שני סימני קיפול, שיצרו לנו מעין ארבעה משולשים.

2. האם אתם רואים את מרכז הדף, את נקודת האמצע? זו הנקודה שבה מתחברים שני הקיפולים שיצרתם קודם והם נוגעים זה בזה. לכיוון הנקודה הזו בדיוק אתם צריכים להביא את הקודקוד העליון.

קפלו את החלק העליון את הדף, כך שהקודקוד העליון יתקרב לנקודת האמצע.

3. כעת הפכו את הדף.

4. נסו לדמיין שכל חצי של הדף מחולק לשלושה חלקים. קפלו רק את השליש הראשון של כל צד לכיוון המרכז. (הביטו היטב בסימונים, הם יעזרו לכם לא להתבלבל).

5. את החלקים שקיפלתם עכשיו, צריך לקפל שוב, אבל רק בקצוות. קפלו את הקצוות העליונים שלהם כלפי מטה, באופן שיציצו החוצה.

6. כעת נוצרה בידיכם צורה משונה: בתחתיתה משולש, ובראשה מעין מרובע משונה. זוכרים את הקיפול הראשון שיצרתם, הקיפול האמצעי, שחצה את הדף לשניים? כעת אתם צריכים לקפל שוב את אותו הקיפול בדיוק. מה שבעצם יביא את המשלוש אל מאחורי המרובע.

7. קפלו לאחור את שני חלקי הדף, על פי השרטוטים.

8. הקיפול שבשרטוט זה מעט מסובך. הוא קיפול כפול שמורכב משני חלקים. נשימה עמוקה וסבלנות וגם אתם תצליחו: בחלק הראשון של הקיפול הזה אתם צריכים לקפל את שני הקצוות כך שהם 'יעלמו' ויסתתרו; בחלק השני של הקיפול הזה אתם צריכים להרים את הקצוות של הקיפול שקיפלתם זה עתה - זכרו: רק את הקצוות - כך שהבסיס נשאר מוסתר ורק הקצוות מציצים.

מתוך הספר "יצירות מניירות" של המחברת

9. מה קיבלתם? דובון חמוד החבוש בכובע ליצן! קשטו אותו כרצונכם. ניתן גם להכין מספר דובונים, בגדלים שונים של אבא דוב, אמא דובה ודובון תינוק ולהכין יחד תיאטרון בובות של אוריגמי שיצרתם בעצמכם!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית