מתכון לשבת: עוגת נפוליאון בגירסא מיוחדת

קוראים לה גם קרם שניט, והיא אהובה בכל שם. הנה המתכון עם טריק מיוחד לבצק קראנצ'י

Mame | כיכר השבת |
מרכיבים(15 מנות):
  • 2 או 4 דפי בצק עלים בגודל של 25/25 ס"מ
  • גוש חמאה
  • אבקת סוכר
  • לקרם:
  • 4 חלמונים
  • 4 כפות קורנפלור
  • 500 מ"ל חלב
  • 150 גר' סוכר
  • 2 מקלות וניל
  • 1 מכל שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

כאן נכנס הטריק: זו עבודה של עוד כמה דקות, וקצת כאב ראש, אבל ההבדל בין בצק אפוי סתם לבצק שעבר את התהליך הנוסף הוא משמעותי מאוד בטעם ובמרקם. כמובן שאפשר לדלג על כך ולהגיע לשלבים הבאים.

2 או 4 דפי בצק עלים בגודל של 25/25 ס"מגוש חמאהאבקת סוכרלקרם: 4 חלמונים4 כפות קורנפלור500 מ"ל חלב150 גר' סוכר2 מקלות וניל1 מכל שמנת מתוקה,אופן ההכנה:,כאן נכנס הטריק: זו עבודה של עוד כמה דקות, וקצת כאב ראש, אבל ההבדל בין בצק אפוי סתם לבצק שעבר את התהליך הנוסף הוא משמעותי מאוד בטעם ובמרקם. כמובן שאפשר לדלג על כך ולהגיע לשלבים הבאים. ,,מכינים את הבצק: ,מרפדים את התבניות בנייר אפייה, מניחים כל דף בצק עלים בנפרד. מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפ' של 180 מעלות ואופים עד הזהבה. ,מצננים מעט את הבצק, מפזרים מעל כל דף אבקת סוכר, מכניסים שוב לתנור לזמן קצר מאוד עד שהסוכר נמס ומתקרמל מעט. ,לאחר שהסוכר נמס, מורחים מעל כל עלה חמאה (לוקחים גוש חמאה ומעבירים בעדינות מעל הבצק. החום ימיס את החמאה תוך כדי מריחה) מפזרים שוב אבקת סוכר ומחזירים שוב לתנור ל- 2 או 3 דקות. שימו לב שהבצק לא ישרף.,מכינים את קרם הוניל:מחממים בסיר שני שליש מכמות החלב, יחד עם מקלות הוניל והסוכר ומביאים לרתיחה עדינה. מסירים מהאש.,במקביל מערבבים בקערה את החלמונים יחד עם החלב הנותר והקורנפלור. מערבבים במטרפה ידנית.,עורכים השוואת טמפרטורה: מעבירים כמות של 1/2 כוס חלב, לתערובת החלמונים ומערבבים. שופכים את תערובת החלמונים לסיר החלב ומחזירים לכירים, על אש הכי נמוכה.,מערבבים בלי הפסקה כדי שהקרם יסמיך באופן אחיד. לאחר שהקרם מתחיל להסמיך ולבעבע, מסירים מהאש, בוחשים עוד קצת ומניחים בצד עד שהתערובת תתקרר. (רצוי לטרוף במטרפה ידנית מדי פעם)
קרם שניט. שכבות מענגות של בצק קראנצ'י וקרם וניל (צילום: shutterstock)

מכינים את הבצק:

מרפדים את התבניות בנייר אפייה, מניחים כל דף בצק עלים בנפרד. מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפ' של 180 מעלות ואופים עד הזהבה.

מצננים מעט את הבצק, מפזרים מעל כל דף אבקת סוכר, מכניסים שוב לתנור לזמן קצר מאוד עד שהסוכר נמס ומתקרמל מעט.

לאחר שהסוכר נמס, מורחים מעל כל עלה חמאה (לוקחים גוש חמאה ומעבירים בעדינות מעל הבצק. החום ימיס את החמאה תוך כדי מריחה) מפזרים שוב אבקת סוכר ומחזירים שוב לתנור ל- 2 או 3 דקות. שימו לב שהבצק לא ישרף.

מכינים את קרם הוניל:
מחממים בסיר שני שליש מכמות החלב, יחד עם מקלות הוניל והסוכר ומביאים לרתיחה עדינה. מסירים מהאש.

במקביל מערבבים בקערה את החלמונים יחד עם החלב הנותר והקורנפלור. מערבבים במטרפה ידנית.

עורכים השוואת טמפרטורה: מעבירים כמות של 1/2 כוס חלב, לתערובת החלמונים ומערבבים. שופכים את תערובת החלמונים לסיר החלב ומחזירים לכירים, על אש הכי נמוכה.

מערבבים בלי הפסקה כדי שהקרם יסמיך באופן אחיד. לאחר שהקרם מתחיל להסמיך ולבעבע, מסירים מהאש, בוחשים עוד קצת ומניחים בצד עד שהתערובת תתקרר. (רצוי לטרוף במטרפה ידנית מדי פעם)

מקציפים את השמנת המתוקה לכדי קצפת רכה וקלה. מוסיפים את השמנת המוקצפת אל קרם החלמונים בתנועות קיפול עדינות.

מרכיבים את העוגה:
חותכים את החלק העליון של הבצק לגודל של מנות ההגשה, ומפזרים על כל חלק אבקת סוכר בנדיבות. אם אתם משתמשים בארבע שכבות, חותכים גם את עלי הבצק האמצעיים לאותו הגודל.

מניחים את העלה התחתון בשלמותו בתבנית או כלי הגשה נאה. יוצקים את הקרם מעליו ומסדרים את העלה החתוך. אם הכנתם עוד שכבה, חוזרים על סדר הפעולות. כך תוכלו לחתוך את העוגה בעת ההגשה, בלי שכל הקרם יברח לכם הצידה.

מסיימים בשכבת הבצק העליונה, ומסדרים את מנות הבצק שחתכתם עם אבקת הסוכר שהכנתם מראש.

בתיאבון!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית