המדריך המלא לשמירה על העיניים מול מסך המחשב

האם עיניים + מחשב = כאבים? דינה פלר מגישה לכם מדריך לתרגילים שיצילו את עיניכם

דינה פלר | כיכר השבת |
ובכן, אם אתם סובלים מכאבי עיניים, גירודים בעיניים, יובש, ירידה בראיה, טשטוש ראייה, כאבי ראש, כאבי כתפיים וצוואר או רגישות לאור, כנראה שגם העיניים שלכם נפלו קורבן למחשב האישי שלכם. בדרך כלל לא ניתן לשכנע את הבוס לוותר על המחשוב במשרד, אבל בהחלט ניתן לשמור על העיניים גם בעבודה מול המחשב.

ראשית, העמידו את המסך כך שתוכלו בקלות להעביר מבט מהמסך למשהו אחר, אבל לא לקיר. בכל כמה דקות הורידו את העיניים מהמסך והביטו לעבר איזשהו חפץ רחוק, למשל, עץ בחלון או תמונה בקצה המסדרון.

מספיק להביט על החפץ המרוחק במשך 5 שניות. ההפסקות הקצרצרות האלה, במידה והן נעשות כל 15 דקות למשל, יעזרו לעיניים יותר מאשר הפסקות ארוכות, אבל כל 4-5 שעות.

אם אתם עובדים בחדר ללא חלונות או שאתם יושבים מול הקיר או בפינה, רצוי שתפגינו קצת יצירתיות למען העיניים. שימו מראה קטנה בחלק העליון של המסך והביטו אל החפצים הרחוקים שנמצאים מאחורי גבכם ומשתקפים בראי.

לעומת זאת, אם אתם יושבים כך שאור השמש מהחלון מסנוור אתכם, אתם חייבים בדחיפות להחליף את מיקום המסך או לקנות וילון. הסנוור מהמסך, גם אם בשלב מסוים תתרגלו אליו ותפתחו כל מני הרגלים מוזרים, כמו קריאה בזווית או הנחת דף נייר בצד המסך, פוגע בצורה חמורה בעיניים ומעייף אתכם מאוד.

,
סובלת מכאבי ראש חוזרים ונשנים בלי סיבה? (אילוסטרציה: shutterstock)

לעיתים חלק מהעבודה מתבצעת גם עם ניירת שנמצאת על השולחן. במקרה כזה, העבירו במהלך היום את המסמכים מצד לצד, כשהעיניים נעות כל הזמן באותו כיוון, למשל: מהמסך ימינה ליומן ובחזרה. עיניים מתעייפות הרבה יותר מהר כשהן תקועות בכיוון אחד למשך זמן. תנו להן לנוע לכיוונים שונים ובכך תפחיתו את העומס עליהן.

יש לדאוג לתאורה טובה במקום העבודה. עבודה בחושך, כמו גם עבודה באור בוהק ובלתי נסבל, זו סביבה הרסנית לעיניים. ראשית, אסור שהאור יפנה ישירות אל מסך. המנורה חייבת להאיר בעיקר את המקלדת והניירת שאתם עובדים אתה. המנורה הטובה ביותר היא מנורה מתכוונת.

אל תשכחו למצמץ. בדרך כלל מצמוץ זו לא פעולה שאנחנו שמים לב אליה, אבל ידוע שאנשים שמרוכזים יותר מדי במשהו שהם עושים ממצמצים פחות. אם העיניים לא ממצמצות מספיק, הן מגיבות ביובש וגירוד.

דבר זה נכון עוד יותר לגבי האנשים שמשתמשים בעדשות מגע. המצמוץ מרטיב מעט את העין ומנקה אותה. אם אתם מרגישים שהעיניים כואבות מהעובדה מול המחשב בתור עזרה ראשונה מצמצו לפחות 20 פעמים. אם היובש בעיניים ממשיך להציק, ניתן להשתמש בטיפות עיניים.

שעות מול המחשב עוד לא הרגו אף אחד, אבל אל תעמידי את זה במבחן (צילום: shutterstock)

בכל מקרה ברור ששפשוף העיניים ועוד בידיים לא נקיות במיוחד לא יפתור את הבעיה, אלא רק יחמיר אותה ויכול להוסיף אפילו זיהום.

שבו תמיד מול המסך ולא בזווית כלשהו אליו. העיניים צריכות להיות בגובה המסך או קצת מעליו. התנוחה הנכונה מול המחשב היא ישיבה ישר מול המסך, הברכיים נמוכות מהירכיים וכפות הרגליים עומדות על הרצפה. זו התנוחה הבריאה ביותר הן לעיניים והן לגב.

אם פרק כף היד נמצא קצת יותר נמוך מהמרפק ואתם לא מכופפים אותו בזמן ההקלדה, סביר להניח שתימנעו גם מכאבים בידיים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית