שינויי מזג האוויר: הסטייל הנכון לעונת המעבר

מבולבלת מהשינויים הקיצוניים במזג האוויר? מתלבטת כל בוקר מה ללבוש? כך תתארגני

דינה פלר | כיכר השבת |
עונת המעבר בארץ קצרה אמנם, אך מאתגרת ביותר. מזג האוויר משתנה במהירות, והשמש האביבית בבוקר מתחלפת בקיצוניות במבול אחר הצהרים. לפעמים נראה שהכי פשוט הוא לקנות ארון בגדים נייד ולהחליף את הבגדים מידי כמה שעות.

אלו מאתנו שמבלות שעות ארוכות בחוץ, סובלות במיוחד בימים האלה וחולמות על משרת פרטי שיסחב אחריהן בגדים להחלפה. כל עוד פתרון כזה אינו בר השגה עבור רובנו, כדאי לחשוב על דרכים פרקטיות יותר להתגונן מפני מזג האוויר ההפכפך.

שכבות. סטייל השכבות הוא הפתרון האידיאלי. גם אלה שלא אוהבים ללבוש שכבות, בימים האלה נאלצים להתפשר. כי באמת קשה לחשוב על פתרון נוח יותר למזג אוויר כזה. חולצה דקה ומעליה ז'קט, שאל או קרדיגן אלו הם המדים האולטימטיביים של עונת המעבר.

מחד, כשקר לך ז'קט קטן או קרדיגן צמר יחממו אותך היטב, וכשיתחמם הם לא יתפסו יותר מדי מקום במשרד וגם לא יהיה לך קשה לשאת אותם על היד במידה ותצטרכי ללכת ברחוב באותו יום.

ז'קט או חולצה עבה מכופתרת גם עדיפים בהרבה על סוודרים שונים (גם הדקים שביניהם) כי בימים אלה אנו לעיתים קרובות נאלצות ללבוש ולהוריד את הבגד העליון מספר פעמים ביום.

,
סטייל השכבות האולטימטיבי לעונת המעבר (צילום: shutterstock.com)

בבואך לבחור את הבגד העליון תבדקי לא רק האם הוא יחמם אותך במידה ויתקרר בחוץ, אלא גם האם יהיה לך נוח להוריד וללבוש אותו לעיתים תכופות באותו יום. בגד מכופתר הוא קל ופשוט להסרה. לעומת זאת, כשמדובר בבגד שבדרכו נוטה לסחוב אתו כיסוי ראש או פאה, כל הורדה של בגד כזה הופכת למבצע שלעיתים דורש גם חדר נפרד.

בבואך לבחור את החולצה שתהווה את בסיס הלבוש שלך, העדיפי חולצות מבדים טבעיים ולא סינטטיים. חולצות סינטטיות לא שומרות על חום הגוף כשיש רוח חזקה ויוצרות תחושה של רוח קרה שחודרת לעצמות. מאידך, בחדר מחומם חולצה סינטטית לעיתים יוצרת סאונה פרטית.

רוח היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בימים האלה. כבר לא קר כל כך ואפילו יש שמש, אבל הרוח פתאום גורמת לנו לרעוד מקור. סוודרים חמים ומעילים כבדים אומנם מגנים לא רע מפני הרוח, אבל לעיתים חמים מדי בשביל הימים האלה.

לכן כשאת יוצאת החוצה הבחירה האופטימאלית היא מעיל דק, אך אטום שמגן היטב מפני הרוח. עדיף גם שיהיה עם קפושון כי גם טפטוף מפתיע יכול לגרום כמה רגעים לא נעימים למי שראתה בבוקר שמש ולא לקחה מטריה.

בחרי נעל עם סוליה עבה, שתרחיק את רגלייך מהאדמה הקרה (shutterstock)

הנעליים הן גם פריט שצריך להקדיש לו תשומת לב מיוחדת בעונת מעבר. לעיתים אנחנו מרגישות עייפות מדי מהמגפיים הכבדים של החורף וממהרות מדי לעבור לנעליים קלילות ופתוחות. הבעיה בימים האלה היא דווקא לא עם החלק העליון של הנעל, אלא עם הסוליה.

הקרקע עדיין לא ספג את החום, כפי שקורה בחודשי הקיץ, והאדמה עדיין קרה מאוד. אם תיאלצי לעמוד זמן מה בתחנת אוטובוס בנעליים עם סוליה דקה את תרגישי את הקור חודר לרגלייך ומאיים להפוך ביום למחרת להצטננות ונזלת.

בעונת המעבר עלינו להקפיד לנעול נעליים עם סוליה עבה. ואם יש סיכוי כשלהו לגשם באותו יום, אז מומלץ לא לקחת סיכונים ולנעול נעלי עור ולא נעלי בד או זמש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית