חטפת חום? כך תכיני את הגוף להתמודד עם הקיץ

אם הקיץ אכן מתחיל מוקדם מהצפוי, כדאי שנכין את הגוף להתמודד עם החום הכבד. מלחמת מים

אפרת שניר | כיכר השבת |
איזה חום. התקפת הקיץ החלה ומזג האוויר, איך לא, הפך שוב לשיחת היום. כולם מדברים על כמה שחם פה. מדהים לגלות איך שבכל שנה, למרות החורף הקצר, אנחנו שוכחים כמה קשה הקיץ בישראל ומופתעים מהעוצמה שלו מחדש. אז איך מתגוננים מפניו?

ההתמודדות עם חום הקיץ באמצעות תזונה

כדי להתמודד עם חום הקיץ רובנו נוהגים לאכול מזונות קרים החל בסלטים טריים לרוב, אבטיח קר או יוגורט ישר מהמקרר ועד לצריכה של שלגונים, קרטיבים, גלידות, משקאות ברד וחגיגה עם פירות הקיץ תוך שהייה בחדרים ממוזגים היטב.

שיטות הקירור הללו קיצוניות מידי ועלולות לפגוע ולהחליש את הגוף. קירור מוגזם בקיץ יוביל לעייפות וירידה כללית בתפקוד מערכת החיסון של הגוף. התוצאות לא יתבטאו תמיד בקיץ אלא יבואו לידי ביטוי דווקא בסתיו או בחורף בהצטננויות תכופות, באלרגיות, בתחושות קור וחולשה ובכאבי גב ועייפות.

הירקות הם המרכיב העיקרי העוזר לצינון הגוף בקיץ. הם תורמים לגוף נוזלים נוספים ללא תוספת של סוכרים רבים כמו הפירות. כדאי לבשל את ירקות הקיץ בישול קל: הרתחה קצרה, הקפצה, אידוי.
במהלך הקיץ שימוש מוגזם במלח, שמן וחלבון מהחי מרתיחים את הגוף מבפנים. הימנעו מהם.

אז מה כדאי לאכול בקיץ?

דגנים: תירס, קינואה, חיטה שבורה, אטריות מכל הסוגים. קטניות: עדשים אדומים, שעועית שחורה, טופו, פול.
ירקות העונה: חסה, מנגולד, תרד, עלי גפן, במיה, מלפפון, צלפים, קישואים, בזיליקום, ירקות סולניים (חצילים, עגבניות, תפוח אדמה, פלפל-כולם במידה).
פירות: תות, אבטיח, משמש, מלון, פטל, דובדבן, אוכמניה
שמנים: שמן חמניות תירס או סויה בכבישה קרה.
תבלינים, בעיקר תבלינים נייטרליים או מקררים קלות: כוסברה עלים וזרעים, זרעי שומר, זרעי סלרי, מי ורדים אמיתיים, בזיליקום, מירין|(יין אורז), זעפרן, למון גראס.
שתיה: תה שיבא, תה ירוק, תה יסמין, תה לבן,לואיזה, מליסה, תה קמומיל, זוטא, משקה תמרהינדי ובירה מדי פעם.

ההתמודדות עם חום הקיץ באמצעות תזונה,כדי להתמודד עם חום הקיץ רובנו נוהגים לאכול מזונות קרים החל בסלטים טריים לרוב, אבטיח קר או יוגורט ישר מהמקרר ועד לצריכה של שלגונים, קרטיבים, גלידות, משקאות ברד וחגיגה עם פירות הקיץ תוך שהייה בחדרים ממוזגים היטב.,שיטות הקירור הללו קיצוניות מידי ועלולות לפגוע ולהחליש את הגוף. קירור מוגזם בקיץ יוביל לעייפות וירידה כללית בתפקוד מערכת החיסון של הגוף. התוצאות לא יתבטאו תמיד בקיץ אלא יבואו לידי ביטוי דווקא בסתיו או בחורף בהצטננויות תכופות, באלרגיות, בתחושות קור וחולשה ובכאבי גב ועייפות.,הירקות הם המרכיב העיקרי העוזר לצינון הגוף בקיץ. הם תורמים לגוף נוזלים נוספים ללא תוספת של סוכרים רבים כמו הפירות. כדאי לבשל את ירקות הקיץ בישול קל: הרתחה קצרה, הקפצה, אידוי. במהלך הקיץ שימוש מוגזם במלח, שמן וחלבון מהחי מרתיחים את הגוף מבפנים. הימנעו מהם. ,אז מה כדאי לאכול בקיץ? ,דגנים: תירס, קינואה, חיטה שבורה, אטריות מכל הסוגים. קטניות: עדשים אדומים, שעועית שחורה, טופו, פול.ירקות העונה: חסה, מנגולד, תרד, עלי גפן, במיה, מלפפון, צלפים, קישואים, בזיליקום, ירקות סולניים (חצילים, עגבניות, תפוח אדמה, פלפל-כולם במידה).פירות: תות, אבטיח, משמש, מלון, פטל, דובדבן, אוכמניהשמנים: שמן חמניות תירס או סויה בכבישה קרה.תבלינים, בעיקר תבלינים נייטרליים או מקררים קלות: כוסברה עלים וזרעים, זרעי שומר, זרעי סלרי, מי ורדים אמיתיים, בזיליקום, מירין| (יין אורז)
אלוקים אדירים, מאיפה החום הזה הגיע פתאום?! (אילוסטרציה: shutterstock)

התמודדות עם החום באמצעות קוסמטיקה

לחות הקיץ של אזור הים התיכון מצליחה להפחיד כל אחת מאיתנו, ובמיוחד בהקשר של מוצרי הטיפוח והבישום שבהם אנחנו משתמשים. חלקם של התכשירים לא נבהלים מהתחרות האגרסיבית שמייצר הגוף ויכולים להתגבר על הזיעה והלחות גם אחרי שעות של שיטוט בחוצות גוש דן. חלקם מצליחים אף לאתגר את העור, לצנן ולעורר אותו לחיים.

עולם הקוסמטיקה והבישום מציע מהדורות קיץ מיוחדות, המבוססות על תווים ועל מרכיבים בעלי אפקט מצנן. דענה מה לחפש.

מוצרי טיפוח לחום המהביל

איפור: לפני האיפור הקפידי למרוח פריימר מכווץ נקבוביות שיעניק לעור מראה אחיד ומהודק. זה יחסוך ממי שעורה נוטה להזיע את השימוש בקרם לחות. השתדלי להמעיט בשימוש מסיבי במוצרי בסיס: מרחי שתי שכבות של מסקרה על הריסים, העדיפי מייק אפ נטול שומן ובקשי שפתונים וגלוסים בעלי רכיבים מרעננים כמו מנטה וליים.

טיפוח: לעור הפנים השתמשי בתכשירי טיפוח בעלי מרקם ג'ל או תחליב, והימנעי מקרמים מכבידים ושמנוניים. מסכות ג'ל על בסיס מים או פרחים, ג'ל קריר ומרגיע לאזור העיניים ותרסיסים מרעננים הם חובה לכל אישה בקיץ.

חפשי על גבי האריזות מרכיבים כמו מלכיט, תמציות פרחים, מים, מנטה, צמחים ירוקים, מלפפונים וגרניום. כל אלו מצליחים להעניק משב רוח קריר לאפידרמיס.

גם את הגוף כדאי לצ'פר בקרמים במרקם ג'ל המבוססים על אלוורה, צמחים ירוקים, תמציות פרחים ומולקולות מים.

בישום: לכו על בשמים המכילים תווים של עלים ירוקים, כמו מנטה, וטיבר, ורבנה וגרניום, פירות יער חמצמצים, פירות הדר, תווי ניחוח ימיים המשווים לבושם ניחוח רענן ומצנן שילווה אתכם לכל מקום שתלכו.

התמודדות עם החום באמצעות... חום!

כן, כן, אני לא צוחקת עליכם. אחת הדרכים לצנן את הגוף - היא לחמם אותו. הגמרא אומרת: הבלא מפיק הבלא. כלומר, חום מוציא ומפיג את החום. לכן מומלץ דווקא כן לאכול מרקים חמים ולשתות תה רותח. גם בילוי בסאונה מצנן את הגוף כמעט כמו שהייה בים.

לבוש קיצי בהמלצת הבדואים. הם מבינים בחום (צילום: פלאש 90)

אצל הבדואים, החיים במדבר ומתמודדים עם החום בדרכים טבעיות לגמרי - ואם יורשה לי, טוב בהרבה מאיתנו - יש פתגם עתיק שאומר: 'מה ששומר עליך מהקור, שומר עליך גם מהחום'. הבדואים שומרים על עצמם בקיץ מהחום באותה המידה כפי שנשמרים בחורף מהקור.

דהיינו, החוכמה היא להתלבש היטב כמו בחורף, גם בקיץ. כשמתלבשים טוב, הגוף רטוב מהזיעה ושומר על עצמו ממכת שמש, ושומר על הטמפרטורה שלו. לכו תבינו, להם זה עובד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית