התגליות שיעזרו לך לצלול לחודש ניסן ולצאת בשלום

ראש חודש ניסן. את מרגישה את הפאניקה חונקת לך את הגרון? מדריך לקריעת ים סוף הפרטי

רינה כספי | כיכר השבת |
אמא חייכנית ומטופחת מנפנפת בקלות במטלית, הילדים החמודים מציירים ברכות והאורחים מחבקים זה את זה בשמחה... נכון שהבנת מייד שאני מתארת אחד מסרטוני הפרסומת המעצבנים שלפני חג הפסח? כי לצערנו הרב, התקופה הזאת בחיים האמיתיים מלווה בהרבה יותר רעש, לחץ, עצבים, מריבות וויכוחים.

האמא עייפה ורגזנית, בני הבית רבו קשות זה עם זה, והשאלה "אצל מי מתארחים בחג" או "את מי מזמינים" גורמת לסיוטי לילה.

אין כמובן מתכון פלא שיעזור להפוך את המציאות לסרטון פרסומת, אך ישנן מספר תובנות שהפנמתן עוזרת להעביר את המחצית הראשונה של ניסן בקלות רבה יותר.

הנה 5 תגליות מפתיעות שיעזרו לך להתחיל את חודש ניסן.

1. טלפתיה זה כישרון נדיר ביותר. האנשים לא יודעים לקרוא מחשבות, אך לרוב מתנהגים כך כאילו כל השאר אכן יודעים וחייבים לפעול על פי המחשבה הברורה שלהם.

תלמדו לדבר בצורה מפורשת וברורה. כשבקשות באות לידי ביטוי בצורת מילים הן הרבה יותר קלות להבנה מאשר כשכל מה שמוצג לעולם זה פרצוף חמוץ ושפתיים מכווצות. גם אם הכול נראה לך מאוד מובן מאליו, השמעת הדברים בקול רם מגבירה בצורה משמעותית את מובנות הדבר.

ואל תתביישי לבקש עזרה, הרי ניהול נכון של זמן ומשאבים לא מפחית מאיכויותייך כעקרת בית, אך חוסך כוח ומשרה אווירה הרבה יותר טובה ועניינית בבית.

האמא עייפה ורגזנית, בני הבית רבו קשות זה עם זה, והשאלה "אצל מי מתארחים בחג" או "את מי מזמינים" גורמת לסיוטי לילה.,אין כמובן מתכון פלא שיעזור להפוך את המציאות לסרטון פרסומת, אך ישנן מספר תובנות שהפנמתן עוזרת להעביר את המחצית הראשונה של ניסן בקלות רבה יותר.,הנה 5 תגליות מפתיעות שיעזרו לך להתחיל את חודש ניסן.,1. טלפתיה זה כישרון נדיר ביותר. האנשים לא יודעים לקרוא מחשבות, אך לרוב מתנהגים כך כאילו כל השאר אכן יודעים וחייבים לפעול על פי המחשבה הברורה שלהם.,תלמדו לדבר בצורה מפורשת וברורה. כשבקשות באות לידי ביטוי בצורת מילים הן הרבה יותר קלות להבנה מאשר כשכל מה שמוצג לעולם זה פרצוף חמוץ ושפתיים מכווצות. גם אם הכול נראה לך מאוד מובן מאליו, השמעת הדברים בקול רם מגבירה בצורה משמעותית את מובנות הדבר.,ואל תתביישי לבקש עזרה, הרי ניהול נכון של זמן ומשאבים לא מפחית מאיכויותייך כעקרת בית, אך חוסך כוח ומשרה אווירה הרבה יותר טובה ועניינית בבית.,,2. גם זיכרון טוב הוא כישרון נדיר. לכן אם לבקשה שלך יש מספר סעיפים, מומלץ מאוד לכתוב אותם. ואם יש לך או למי מבני ביתך הסתייגות כלשהי הקשורה בהתארגנות לקראת החג או לאירוח בזמן החג, הזכירי על כך לגורמים הרלוונטיים זמן סביר מראש ותחסכי מעצמך ומהסביבה הרבה מאוד כעסים, מתחים ואי נעימויות.,3. אנשים לא אוהבים להפסיד. תחרות זה דבר שמלווה אותנו כמעט בכל מקום בחיים. אין שום צורך והצדקה להכניס תחרות הביתה. תחרות הניקיון בין הילדים מסתיימת בניקיון חפיף מצד אחד ובכי של תבוסה מהצד השני. תחרות בין ההורים מסתיימת בעלבונות לשנים. כל זה מיותר לחלוטין.,כמו בכל דבר במקרה הזה הרבה יותר קל למנוע מאשר לתקן. התייעצו עם אנשים (גדולים כקטנים)
רוצה שיבינו אותך? דברי ברור (צילום: shutterstock)

2. גם זיכרון טוב הוא כישרון נדיר. לכן אם לבקשה שלך יש מספר סעיפים, מומלץ מאוד לכתוב אותם. ואם יש לך או למי מבני ביתך הסתייגות כלשהי הקשורה בהתארגנות לקראת החג או לאירוח בזמן החג, הזכירי על כך לגורמים הרלוונטיים זמן סביר מראש ותחסכי מעצמך ומהסביבה הרבה מאוד כעסים, מתחים ואי נעימויות.

3. אנשים לא אוהבים להפסיד. תחרות זה דבר שמלווה אותנו כמעט בכל מקום בחיים. אין שום צורך והצדקה להכניס תחרות הביתה. תחרות הניקיון בין הילדים מסתיימת בניקיון חפיף מצד אחד ובכי של תבוסה מהצד השני. תחרות בין ההורים מסתיימת בעלבונות לשנים. כל זה מיותר לחלוטין.

כמו בכל דבר במקרה הזה הרבה יותר קל למנוע מאשר לתקן. התייעצו עם אנשים (גדולים כקטנים), הציעו להם פתרונות ובקשו מהם עזרה בפתרון הבעיה. אנשים אוהבים לייעץ, לעזור ולהרגיש שותפים.

תנו לילדים לחלק ביניהם את המשימות, בקשו מההורים עצה טובה איך לשפר את היחסים עם ההורים מהצד השני, שאלו חברים איך לדעתם ניתן למנוע אי נעימות סביב נושא המתנות וכו'.

4. אנשים לא אוהבים כשמביכים אותם. זה נשמע נורא בנאלי, אך לעיתים קרובות נראה שרבים מאתנו פשוט לא מודעים לתכונה אנושית זו. כשאתם מקבלים הזמנה להתארח בחג או מזמינים מישהו להתארח אצלכם, אל תחטטו בארונות ואל תוציאו שלדים שמתחבאים שם.

כמו כן, אל תשאלו בת דודה רווקה האם השנה היא סוף-סוף תבשר לכם משהו, אל תספרו על קידום בעבודה לחברה שזה עתה פוטרה.

תתפלאי כמה ילדים יכולים להיות יעילים בהכוונה טובה (אילוסטרציה: shutterstock)

החמיאו לאנשים שאתם מזמינים או לאלה שאתם מוזמנים אליהם, וכך תחסכו מראש את המתחים סביב שולחן החג. אגב, גם ילדים לא אוהבים כשמביכים אותם. והם כן רגישים וקשובים מאוד למחמאות.

5. אנשים בוגרים לא ניתנים לחינוך! זו תגלית מרעישה שרבים מתקשים להפנים. אנשים נפגעים קשות בניסיון להפריך את הטענה הזאת, אך בעקשנות מוזרה ממשיכים במשימה המיותרת הזאת.

יש לנו הרבה הזדמנויות להפגין את היכולות החינוכיות שלנו: ילדים, תלמידים, חיות מחמד ועובדים חדשים בעבודה. קרובי משפחה בוגרים לא שייכים לאף אחת מהקטגוריות הללו.

אין לך שום סיכוי על ידי שני משפטי מחץ לשכנע בן אדם מבוגר ועצמאי להשתנות באופן מיידי ולהתחיל לחיות בהתאם לראיית העולם שלך. אבל כל ניסיון כושל שכזה בוודאות הורס אווירה בבית ובמשפחה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית