התינוק הראשון שהופך אתכם מזוג לשלישייה

לא זוג ולא פרט: שלישייה. איך מתמודדים עם השינויים שלידת ילד ראשון מכניסה למשוואת הזוגיות?

Mame | כיכר השבת |
חני ומתתיהו היו ללא ספק זוג השנה. לא רק בעיני המשפחות שלהם, אלא גם בשכונה. מעבר לכך שהוא היה עילוי בעל שם בישיבה, והיא אחת הבחורות הנחשקות בסמינר, אפשר היה לראות בקלות את ההרמוניה הזוגית ביניהם. העדינות והכבוד בהם הוא התייחס אליה, ההערכה והאבה שלה נצצו בעיניים. ולכל האושר הזה, לא הרבה יותר משנה לאחר נישואיהם, נוסף תינוק.

ולפתע בתוך הבית נשמעו משפטים כמו: "אתה לא מעריך בכלל את המאמצים והקושי בלהיות אמא 24 שעות ביממה", והוא לא נשאר חייב וענה: "את שכחת מקיומי, הפכת להיות אמא ואני לא מענין אותך".

היא החזירה לו בטון קשה: "ממך שכחתי? אני מרגישה שלא באמת אכפת לך ממני!" אז הוא התגונן: "מאז הלידה אני לא קיים, את עסוקה רק בילד. את לא באמת סומכת עלי, יש לך ביקורת על הדרך בה אני מטפל בילד"

אז היא שלפה את נשק יום הדין: "זה שאתה מואיל לקום פעם בלילה לילד, עדיין לא הופך אותך לאב השנה."

זה קורה לזוגות הכי טובים

מה בעצם קרה פה? איך יכול להיות שדווקא התוספת המבורכת כל כך של ילד למשפחה מערערת באופן כזה את בטחון הזוגיות? הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת: זה קורה לכולם. ואפשר להרגע, באמצעות מודעות, הבנה, שיח פתוח וגם הכוונה ממומחים, אפשר להתגבר גם על זה ולחזור להיות גם זוג חזק וגם משפחה נהדרת.

אחרי לידה או בסמוך אליה, מומלץ לקרוא ביחד מאמרים מקצועיים, לשמוע הרצאות בנושא ואפילו לפנות לאיש מקצוע, (מטפל זוגי, רב, מדריכת הכלות שלך או מדריך החתנים של הבעל) גורם אובייקטיבי שלישי, שיוכל לסייע לכם בביטוי הקשיים החדשים, וכן לתת הכוונה איך לשמור על הזוגיות גם בתקופה זו.

ולפתע בתוך הבית נשמעו משפטים כמו: "אתה לא מעריך בכלל את המאמצים והקושי בלהיות אמא 24 שעות ביממה", והוא לא נשאר חייב וענה: "את שכחת מקיומי, הפכת להיות אמא ואני לא מענין אותך".,היא החזירה לו בטון קשה: "ממך שכחתי? אני מרגישה שלא באמת אכפת לך ממני!" אז הוא התגונן: "מאז הלידה אני לא קיים, את עסוקה רק בילד. את לא באמת סומכת עלי, יש לך ביקורת על הדרך בה אני מטפל בילד",אז היא שלפה את נשק יום הדין: "זה שאתה מואיל לקום פעם בלילה לילד, עדיין לא הופך אותך לאב השנה.",זה קורה לזוגות הכי טובים,מה בעצם קרה פה? איך יכול להיות שדווקא התוספת המבורכת כל כך של ילד למשפחה מערערת באופן כזה את בטחון הזוגיות? הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת: זה קורה לכולם. ואפשר להרגע, באמצעות מודעות, הבנה, שיח פתוח וגם הכוונה ממומחים, אפשר להתגבר גם על זה ולחזור להיות גם זוג חזק וגם משפחה נהדרת. ,אחרי לידה או בסמוך אליה, מומלץ לקרוא ביחד מאמרים מקצועיים, לשמוע הרצאות בנושא ואפילו לפנות לאיש מקצוע, (מטפל זוגי, רב, מדריכת הכלות שלך או מדריך החתנים של הבעל) גורם אובייקטיבי שלישי, שיוכל לסייע לכם בביטוי הקשיים החדשים, וכן לתת הכוונה איך לשמור על הזוגיות גם בתקופה זו.,,הרבה דברים השתנו, וכדאי שתהיו מוכנים להם. השינויים המתחוללים בקרב האישה, קשורים בעיקר בשינויים הפיזיים וההורמונליים המשפיעים גם על מצב הרוח. אחרים נוגעים לתחושות חדשות כלפי הזהות החדשה של האישה כאם. תחושות דחיה, כעס, והעדר קשר רגשי לתינוק אינן נדירות, לגיטמיות ומופיעות אצל נשים רבות.,גם הגבר מרגיש את השינויים הללו ומושפע מהם קשות. מה שרבים מתארים כ"זו לא האישה שאיתה התחתנתי" או "אין לה זמן אלי יותר" ואפילו "הילד לקח לי את אשתי".,מה זה כולל להיות אבא,האב בדרך כלל ממשיך בשגרת חייו; הולך לבית כנסת, ל'כולל', לעבודה, חוזר ורואה את הילד לשעה אחת, לא תמיד כשהוא ער. הגבר הפך לאבא, אך הגדרה זו למעשה כמעט ולא באה לידי ביטוי או מימוש. לפיכך הוא מרגיש "מחוץ לחבורה" ולא תמיד מצליח להתחבר לילד (גברים מתחברים לילד יותר טוב ככל שהילד לומד לזוז, למלמל ולתקשר)
תופעות לוואי: חבילת ההפתעות שילד ראשון מביא איתו לזוגיות (צילום: shutterstock)

הרבה דברים השתנו, וכדאי שתהיו מוכנים להם. השינויים המתחוללים בקרב האישה, קשורים בעיקר בשינויים הפיזיים וההורמונליים המשפיעים גם על מצב הרוח. אחרים נוגעים לתחושות חדשות כלפי הזהות החדשה של האישה כאם. תחושות דחיה, כעס, והעדר קשר רגשי לתינוק אינן נדירות, לגיטמיות ומופיעות אצל נשים רבות.

גם הגבר מרגיש את השינויים הללו ומושפע מהם קשות. מה שרבים מתארים כ"זו לא האישה שאיתה התחתנתי" או "אין לה זמן אלי יותר" ואפילו "הילד לקח לי את אשתי".

מה זה כולל להיות אבא

האב בדרך כלל ממשיך בשגרת חייו; הולך לבית כנסת, ל'כולל', לעבודה, חוזר ורואה את הילד לשעה אחת, לא תמיד כשהוא ער. הגבר הפך לאבא, אך הגדרה זו למעשה כמעט ולא באה לידי ביטוי או מימוש. לפיכך הוא מרגיש "מחוץ לחבורה" ולא תמיד מצליח להתחבר לילד (גברים מתחברים לילד יותר טוב ככל שהילד לומד לזוז, למלמל ולתקשר).

מה שקורה הוא הטיפול בילד הופך למרכז והזוגיות יורדת בסדרת העדיפויות או אפילו נזנחת. טיפוסי לראות שהילד הופך למוקד הריב: הוויכוחים הם סביב הזמן שהאם מקדישה לילד, מיעוט שיתוף הפעולה של האב, מהו התפקיד של כל אחד, על חוסר היחס של האישה לגבר, על הניתוק הרגשי של הגבר לילד וההתרחקות מהאישה, ואף על התערבות הסבים והסבתות בטיפול.

מקימים וועדת חקירה זוגית

ייעוץ זוגי יפתח עבורכם מקום לחקירת הרגשות שעולים, לבירור רגוע ונעים איך הבעל או האישה מרגישים לא ברגעי כעס או אשמה. בטיפול זוגי נעשה תיווך על ידי מישהו אחר המסוגל לשקף לכם את התחושות של האחר ואת התחושות שלכם עבור בן הזוג השני.

בדרך זו תוכלו להבין איך מחזירים את הזוגיות לתיקונה, איך לנצל את הזמן המועט לחיזוק הזוגיות ובעיקר איך למצוא זמן להקדיש לעצמי ולבעלי/אשתי.

תינוקת ראשונה. לא הכל וורוד (אילוסטרציה: shutterstock.com)

זכרו היטב: זוגיות טובה היא המפתח להורות טובה, והורות טובה היא הבסיס לעתיד המשפחה שלכם לאורך שנים. ההשקעה בזוגיות, שמירה על "הלהבה בוערת", וסיפוק צרכי האחר הם הייסודות האיתנים להורות טובה ובניית משפחה מאושרת ובריאה.

רבים מבינים את הצורך הזה אך מתקשים ליישמו, ולכן: הנה כמה דברים שכדאי לכם לשנן בכל עת.

טיפ לגבר - נסה להבין את אשתך. היא חוותה הרבה שינויים בבת אחת: הגוף של השתנה, התפקיד שלה השתנה. גם הכאב הפיזי אינו מוכר, המצב רוח לא יציב ובעיקר - היא עייפה. גלה סבלנות עוד כמה שבועות ובעיקר: היה מוכן להיות שם למענה ולמענכם.

טיפ לאישה - אל תשכחי את בעלך! אל תשכחי את עצמך ובעיקר לא את הזוגיות שלכם! נסי להבין שלמרות שהוא לא כואב כמוך, גם עבורו זה שינוי משמעותי, נסי להקשיב לו ולברר איך מה הוא מרגיש.

טיפ לזוגיות - פנו ערב אחד בשבוע קבוע רק לשניכם, לצאת, לדבר ובעיקר להיות רק אחד עם השני ובשביל השני.

ובעיקר: זכרו שמה שנראה עכשיו כטרגדיה קשה מנשוא, חולף ואחרי חודשיים תבינו שזה בעצם לא היה סוף העולם, נסו לשמור על פרספקטיבה נכונה. עם עבודה נכונה והרבה נכונות להיות יחד, האושר יחזור לשכון במעונכם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית