דיאטה זו כן מילה גסה: כך תבריאי מהדיאטה של פסח

כשפסח מאחורינו, אפשר להתחיל להחזיר את הגוף לתזונה שמתאימה לו. ובלי אף מילה על דיאטה

Mame | כיכר השבת |
שריקת הסיום של חג הפסח מסמנת שאין יותר ארוחות חג כבדות באופק, לפחות עד חג השבועות. איך נכנסים שוב לשגרה התזונתית, משאירים מאחור את הכבדות, האכילה הרגשית והקילוגרמים העודפים?

איזבל אדלר, נטורופתית ומומחית לתזונה טבעית עם מבחר טיפים שיעזרו לכן להחזיר לגוף את התפריט הנוח לו.

אצלינו לא עושים דיאטה!

1. בשלב ראשון מומלץ להחליף את המילה "דיאטה" בכל מילה אחרת שתגרום לך לתחושה נעימה וחיובית.

לדוגמא: ממחר אני מתחילה ב"זוגיות עם הגוף שלי" (פחות מפחיד, נכון?)

כל אחת והקצב שלה: זכרי שמדובר בתהליך עם מודעות והרבה הקשבה לצרכי הגוף ולא במשהו קיצוני ואופנתי שסופו קושי ביישום בחיי היומיום שלך.

2. החליטי בכל שבוע מה את מפחיתה/מסירה מהתפריט, לפי המטרה שלך.

על מה את מסוגלת לוותר היום? ( צריכת מתוקים, נשנושים מול המחשב, מאפים, מזון מהיר ומתועש)

ולא פחות חשוב: לא לשכוח מה את מוסיפה לתפריט. איך את מעשירה אותו (ירקות עליים ירוקים, ירקות מתוקים, דגנים מלאים, קטניות)

איזבל אדלר, נטורופתית ומומחית לתזונה טבעית עם מבחר טיפים שיעזרו לכן להחזיר לגוף את התפריט הנוח לו. ,אצלינו לא עושים דיאטה!,1. בשלב ראשון מומלץ להחליף את המילה "דיאטה" בכל מילה אחרת שתגרום לך לתחושה נעימה וחיובית.,לדוגמא: ממחר אני מתחילה ב"זוגיות עם הגוף שלי" (פחות מפחיד, נכון?),כל אחת והקצב שלה: זכרי שמדובר בתהליך עם מודעות והרבה הקשבה לצרכי הגוף ולא במשהו קיצוני ואופנתי שסופו קושי ביישום בחיי היומיום שלך.,2. החליטי בכל שבוע מה את מפחיתה/מסירה מהתפריט, לפי המטרה שלך.,על מה את מסוגלת לוותר היום? ( צריכת מתוקים, נשנושים מול המחשב, מאפים, מזון מהיר ומתועש),ולא פחות חשוב: לא לשכוח מה את מוסיפה לתפריט. איך את מעשירה אותו (ירקות עליים ירוקים, ירקות מתוקים, דגנים מלאים, קטניות),,3. מנוחה מאוד חשובה לתהליכי הרזייה. לכן נסי לישון מספיק שעות בלילה (אם את לא מיניקה...) חוסר שעות שינה מגביר את מידת התיאבון, בעיקר לפחמימות פשוטות. זה עלול שם לשבש את קצב חילוף החומרים ולהאט תהליך ירידה במשקל.,4. לגוף קל יותר לפרק ולספוג מזון שהוא מכיר, וכתוצאה מכך חילוף החומרים טוב יותר והתוצאה - הרזייה בטוחה. במקום ספירת כמות קלוריות בדקי את איכות המזון, האם את מזהה את החומרים מהם מורכב המזון שלפנייך?,עצרי: מה את מכניסה הרגע לפה?,5. אמרנו את זה אלף פעם ונגיד את זה שוב: ארוחת בוקר מזינה והקפדה על ארוחות מסודרות. אל תרעיבי עצמך במהלך היום ואל תתעלמי מדרישת הגוף שלך למזון.,אם את אחת כזו שמסתפקת בכוס קפה עד ארוחת צהריים, את מובילה את גופך להתקפי זלילה, נפילות סוכר ועייפות.,קביעת ארוחות מסודרות וארוחות ביניים (קטנות) יעזרו בירידה במשקל וימנעו נשנושים מיותרים.,אם יש לך יום עמוס לפניך, אל תצאי מהבית בלי אוכל בתיק: פירות וירקות חתוכים, אגוזים, כריך בריא ובקבוק מים.,,6. רגע לפני שהיד מושטת באופן אוטומטי לעוד חטיף/ קפה/ מאפה - קחי נשימה עמוקה. ניתן להחליף את העוגיות בפירות חתוכים, פירות יבשים, אגוזים וצימוקים, עוגיות בריאות (שבולת שועל עם דבש, עוגיות טחינה),ולהיזהר מאכילה לא מבוקרת, לא מתוך מודעות או בקיצור מתוך "הטייס האוטומטי".,7. פשטות - אינך צריכה להיות שף גורמה בשביל להרכיב ארוחה פשוטה בריאה וטעימה. חשבי איך את משלבת ארוחות פשוטות, בריאות ומציאותיות שניתן להרכיב במהירות ובקלות. תכנני את היום מראש.,להרגיש טוב יותר, היום!,8. חשוב מאוד שתהני מהאוכל. גם בזמן שאת נהנית מאכילה הפני את תשומת הלב לזיהוי והרגשת תחושת השובע המדויקת. אופטימלי: תחושת שובע נעימה המלווה בסיפוק וחיוניות להמשך עבודתך.,פחות מומלצת: תחושת כבדות, עייפות, אי נוחות בבטן כתוצאה מאכילה רבה מדיי.,9. מה שנמצא על הצלחת לא פעם בא למלא תחושת ריקנות שלך, בדידות, מחסור באהבה עצמית, קושי . אולי היה לך יום מבאס בעבודה? רבת עם בעלך? שימי לב השבוע כשעולה הדחף לאכול מה יש שם בפנים? מה עולה? עצב, כעס, עייפות?,אפשרי לרגע הזה להיות ובדקי עם עצמך אם את יכולה להכיל את מה שעולה לפני שאת פונה לאוכל כדי שינחם אותך (הוא הרי מנחם רק לרגע)
פרידה כואבת? לא בהכרח. בכל יום היפרדי ממאכל אחר שלא עושה טוב לגוף שלך (צילום: shutterstock)

3. מנוחה מאוד חשובה לתהליכי הרזייה. לכן נסי לישון מספיק שעות בלילה (אם את לא מיניקה...) חוסר שעות שינה מגביר את מידת התיאבון, בעיקר לפחמימות פשוטות. זה עלול שם לשבש את קצב חילוף החומרים ולהאט תהליך ירידה במשקל.

4. לגוף קל יותר לפרק ולספוג מזון שהוא מכיר, וכתוצאה מכך חילוף החומרים טוב יותר והתוצאה - הרזייה בטוחה. במקום ספירת כמות קלוריות בדקי את איכות המזון, האם את מזהה את החומרים מהם מורכב המזון שלפנייך?

עצרי: מה את מכניסה הרגע לפה?

5. אמרנו את זה אלף פעם ונגיד את זה שוב: ארוחת בוקר מזינה והקפדה על ארוחות מסודרות. אל תרעיבי עצמך במהלך היום ואל תתעלמי מדרישת הגוף שלך למזון.

אם את אחת כזו שמסתפקת בכוס קפה עד ארוחת צהריים, את מובילה את גופך להתקפי זלילה, נפילות סוכר ועייפות.

קביעת ארוחות מסודרות וארוחות ביניים (קטנות) יעזרו בירידה במשקל וימנעו נשנושים מיותרים.

אם יש לך יום עמוס לפניך, אל תצאי מהבית בלי אוכל בתיק: פירות וירקות חתוכים, אגוזים, כריך בריא ובקבוק מים.

- סליחה, מה השעה? - ארוחת צהריים (shutterstock.com)

6. רגע לפני שהיד מושטת באופן אוטומטי לעוד חטיף/ קפה/ מאפה - קחי נשימה עמוקה. ניתן להחליף את העוגיות בפירות חתוכים, פירות יבשים, אגוזים וצימוקים, עוגיות בריאות (שבולת שועל עם דבש, עוגיות טחינה)

ולהיזהר מאכילה לא מבוקרת, לא מתוך מודעות או בקיצור מתוך "הטייס האוטומטי".

7. פשטות - אינך צריכה להיות שף גורמה בשביל להרכיב ארוחה פשוטה בריאה וטעימה. חשבי איך את משלבת ארוחות פשוטות, בריאות ומציאותיות שניתן להרכיב במהירות ובקלות. תכנני את היום מראש.

להרגיש טוב יותר, היום!

8. חשוב מאוד שתהני מהאוכל. גם בזמן שאת נהנית מאכילה הפני את תשומת הלב לזיהוי והרגשת תחושת השובע המדויקת. אופטימלי: תחושת שובע נעימה המלווה בסיפוק וחיוניות להמשך עבודתך.

פחות מומלצת: תחושת כבדות, עייפות, אי נוחות בבטן כתוצאה מאכילה רבה מדיי.

9. מה שנמצא על הצלחת לא פעם בא למלא תחושת ריקנות שלך, בדידות, מחסור באהבה עצמית, קושי . אולי היה לך יום מבאס בעבודה? רבת עם בעלך? שימי לב השבוע כשעולה הדחף לאכול מה יש שם בפנים? מה עולה? עצב, כעס, עייפות?

אפשרי לרגע הזה להיות ובדקי עם עצמך אם את יכולה להכיל את מה שעולה לפני שאת פונה לאוכל כדי שינחם אותך (הוא הרי מנחם רק לרגע).

הוסיפי לתפריט שייק פירות, למשל: גם בריא וגם כיפי (אילוסטרציה: shutterstock)

חשבי על משהו אחר שאת יכולה לעשות למען עצמך: מקלחת ארוכה או אפילו אמבטיה, להרים טלפון לחברה ל"דאגה בלב איש ישיחנה", אולי הליכה קצרה. את יודעת מה נכון עבורך.

10. ועכשיו שאלי את עצמך: מתוך כל הטיפים שקראת מה הכי דיבר אלייך? מה את יכולה להתחיל ליישם ממחר? אל תנסי לשנות את הרגלי האכילה שלך בן לילה. עשי שינוי אחד מדי שבוע. היי מודעת לצורת האכילה שלך.

כל אחת מאיתנו יכול לקחת אחריות על גופה ולשפר משמעותית את הבריאות ובעיקר להרגיש טוב יותר, היום!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית