מתכון לפסח: קציצות עוף עסיסיות ברוטב אדום

למהדרין מן המהדרין: קציצות עוף עסיסיות ברוטב עשיר. ומה הסוד של הצבע?

שלומית רובין | כיכר השבת |
מרכיבים(12 מנות):
  • 1 ק"ג עוף טחון
  • 3 ביצים גדולות
  • 5 גזר
  • 3 בצל
  • 1 סלק
  • מלח
  • נתח עוף
  • 1 ליטר מים

אופן ההכנה:

גם אתם קיבלתם את הקריאה הנרגשת הזו באימייל? "יהודים רחמנים בני רחמנים. גם השנה יהיו מאות משפחות רעבות בפסח. קוראים להם... אשכנזים!"

ובכן, זה לא מצחיק. ככל שאנחנו יותר אשכנזים ויותר חרדים, כך אופציות המטבח שלנו הולכות ופוחתות. שרויה אין, קטניות אין, תבלינים אין. מה כבר נשאר להכין?

וזה עוד לפני שדיברתי על אלו שלא משתמשים אפילו בשמן, סוכר, קמח תפוחי אדמה וכל ירק או פרי שאינם ברי קילוף.

אני לוקחת את האתגר הזה מידי שנה להוסיף מתכון חדש שיגוון את שולחן הסדר וסעודות החג. רצוי גם שיהיה צבעוני, ותודה לא-ל על הצבעים הנפלאים שאפשר להשיג מהטבע.

נסו את זה בבית וספרו לי אם הצלחתי.

אופן הכנת קציצות עוף לפסח ברוטב אדום

מכינים את הרוטב:

קולפים 2 גזרים וחותכים לקוביות. קולפים את הסלק וחותכים לרבעים. פורסים בצל לטבעות גדולות.

1 ק"ג עוף טחון3 ביצים גדולות5 גזר3 בצל1 סלקמלחנתח עוף1 ליטר מים,אופן ההכנה:,גם אתם קיבלתם את הקריאה הנרגשת הזו באימייל? "יהודים רחמנים בני רחמנים. גם השנה יהיו מאות משפחות רעבות בפסח. קוראים להם... אשכנזים!",ובכן, זה לא מצחיק. ככל שאנחנו יותר אשכנזים ויותר חרדים, כך אופציות המטבח שלנו הולכות ופוחתות. שרויה אין, קטניות אין, תבלינים אין. מה כבר נשאר להכין?,וזה עוד לפני שדיברתי על אלו שלא משתמשים אפילו בשמן, סוכר, קמח תפוחי אדמה וכל ירק או פרי שאינם ברי קילוף.,אני לוקחת את האתגר הזה מידי שנה להוסיף מתכון חדש שיגוון את שולחן הסדר וסעודות החג. רצוי גם שיהיה צבעוני, ותודה לא-ל על הצבעים הנפלאים שאפשר להשיג מהטבע.,נסו את זה בבית וספרו לי אם הצלחתי. ,אופן הכנת קציצות עוף לפסח ברוטב אדום,מכינים את הרוטב: ,קולפים 2 גזרים וחותכים לקוביות. קולפים את הסלק וחותכים לרבעים. פורסים בצל לטבעות גדולות. ,,מניחים סיר על אש גבוהה, וכשהוא רותח מניחים בו את טבעות הבצל, ואת נתח העוף לזמן קצר. כשהעוף מיטגן מעט והבצל מפזר את הארומה שלו, מוסיפים את הירקות.,מוסיפים את המים, ממליחים בנדיבות ומחכים לרתיחה. ,מכינים את העיסה: ,מניחים בקערה את העוף הטחון. קוצצים במעבד מזון 3 גזרים גדולים ומוסיפים לקערה. קוצצים 2 בצלים ומוסיפים גם כן לקערה.,מכניסים פנימה ביצה ומתחילים לערבב הכל לעיסה. מוסיפים עוד ביצה וממשיכים לערבב. לעיסה דביקה וסמיכה.,אם יש צורך, מוסיפים פנימה גם את הביצה השלישית. ממליחים. ,מרכיבים:,כשהמים בסיר רותחים ומחליפים את צבעו לאדום, מרטיבים את הידיים וצרים מהעיסה קציצות בגודל אחיד וזורקים אותם לרוטב. ,מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כשעה. ,מאחסנים: ,בתום הבישול מעבירים את הקציצות לקופסאות איחסון ללא הרוטב. מצננים לטמפרטורת החדר ורק אז מוסיפים את הרוטב. מגישים קר.
המלצה שלנו: הכיני כמות כפולה של עיסה (צילום: shutterstock)

מניחים סיר על אש גבוהה, וכשהוא רותח מניחים בו את טבעות הבצל, ואת נתח העוף לזמן קצר. כשהעוף מיטגן מעט והבצל מפזר את הארומה שלו, מוסיפים את הירקות.

מוסיפים את המים, ממליחים בנדיבות ומחכים לרתיחה.

מכינים את העיסה:

מניחים בקערה את העוף הטחון. קוצצים במעבד מזון 3 גזרים גדולים ומוסיפים לקערה. קוצצים 2 בצלים ומוסיפים גם כן לקערה.

מכניסים פנימה ביצה ומתחילים לערבב הכל לעיסה. מוסיפים עוד ביצה וממשיכים לערבב. לעיסה דביקה וסמיכה.

אם יש צורך, מוסיפים פנימה גם את הביצה השלישית. ממליחים.

מרכיבים:

כשהמים בסיר רותחים ומחליפים את צבעו לאדום, מרטיבים את הידיים וצרים מהעיסה קציצות בגודל אחיד וזורקים אותם לרוטב.

מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כשעה.

מאחסנים:

בתום הבישול מעבירים את הקציצות לקופסאות איחסון ללא הרוטב. מצננים לטמפרטורת החדר ורק אז מוסיפים את הרוטב. מגישים קר.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית