אל תתייאשי: מדריך הישרדות לבין הזמנים

חופש גדול, חופש קטן והחופש שביניהם. בת אל מור מגישה את המדריך החכם לתקופה הזו

בת אל מור | כיכר השבת |
לא פעם עולה סוגיית החופשות במערכת החינוך. כמו בחופשת הפסח, כך גם בימי החופש הגדול שנמשכים כחודשיים ימים. הילדים יוצאים לחופשה, יחד עם מוריהם ומחנכיהם, אך ההורים שאינם משולבים במערכת החינוך ממשיכים את שגרת יומם כרגיל.

טענות והצעות אלטרנטיביות לפריסת ימי החופשה עלו לא אחת. אך נכון להיום המתכונת לא השתנתה באופן משמעותי. הורים עובדים רבים נאלצים למצוא פתרונות יצירתיים למצב.

איך נערכים לחופשת הילדים בפסח?

בעבודה עם אבא

גם אם לא הגעתם עם ילדיכם לעבודה, אני מנחשת שנתקלתם בתופעה הזו לא פעם- גם בחופשת הפסח. ישנם מקומות עבודה שהופכים בין רגע לקיטנה מאולתרת של ילדי העובדים.

לפעמים מתמזל המזל ונמצא מחשב פנוי שיעביר את זמנו של הילד. לעיתים הילדים מוצאים להם משחקים בעצמם, והמשרד הופך לרעשני ומבולגן יותר מהרגיל. מובן כי אין מדובר בפתרון מושלם, ולא ניתן להביא את הילדים למשרד בכל ימות החופש.

מה גם שלא תמיד העבודה מתבצעת מתוך משרד כלשהו. בכל אופן, נדרש שיתוף פעולה בין ההורים שמתחלקים בלקיחת הילדים למקום עבודתם.

טענות והצעות אלטרנטיביות לפריסת ימי החופשה עלו לא אחת. אך נכון להיום המתכונת לא השתנתה באופן משמעותי. הורים עובדים רבים נאלצים למצוא פתרונות יצירתיים למצב.,איך נערכים לחופשת הילדים בפסח?,בעבודה עם אבא,גם אם לא הגעתם עם ילדיכם לעבודה, אני מנחשת שנתקלתם בתופעה הזו לא פעם- גם בחופשת הפסח. ישנם מקומות עבודה שהופכים בין רגע לקיטנה מאולתרת של ילדי העובדים.,לפעמים מתמזל המזל ונמצא מחשב פנוי שיעביר את זמנו של הילד. לעיתים הילדים מוצאים להם משחקים בעצמם, והמשרד הופך לרעשני ומבולגן יותר מהרגיל. מובן כי אין מדובר בפתרון מושלם, ולא ניתן להביא את הילדים למשרד בכל ימות החופש.,מה גם שלא תמיד העבודה מתבצעת מתוך משרד כלשהו. בכל אופן, נדרש שיתוף פעולה בין ההורים שמתחלקים בלקיחת הילדים למקום עבודתם.,,קיטנה כשרה לפסח,ישנם הורים שנערכים מבעוד מועד לימי החופשה ומחפשים קיטנה מתאימה לימי החופשה. מצד אחד, מדובר בפתרון יעיל וקל.,הילדים שומרים על סדר יומם ומבלים בין פעילויות מגוונות. מצד שני, מדובר בהוצאה כלכלית שלא תמיד ניתן לעמוד בה. בפרט לקרת חג הפסח שמלווה בהוצאות מרובות.,ילדי השכונה,הציבור הדתי- חרדי אוהב לגור בקהילות, ולא לחינם. בשכונות מגורים רבות נרקמות חברויות טובות בין ילדי הבניין, או השכונה.,כתוצאה מכך ישנן "קיטנות" מאולתרות שמפעילים ילדי השכונה, אשר מצליחים להעסיק את עצמם בצורה יעילה. מובן כי יש אדם מבוגר שמעורב בכך ודואג לכך שהילדים לא מסכנים את עצמם ומקפידים על אכילה ושתיה.,אחי הגדול,במשפחות בהן יש כבר בן או בת בוגרים מספיק, העניין הופך לפשוט יותר. האח הגדול מופקד על הטיפול בילדים, ומעביר איתם את יומם עד להגעת ההורים.,שוב, אין זה אומר שעל הבן או הבת להכין ארוחת צהריים או להפעיל את מכונת הכביסה (למרות שזה גם קורה)
איזה כיף! הולכים לעבודה עם אבא (shutterstock.com)

קיטנה כשרה לפסח

ישנם הורים שנערכים מבעוד מועד לימי החופשה ומחפשים קיטנה מתאימה לימי החופשה. מצד אחד, מדובר בפתרון יעיל וקל.

הילדים שומרים על סדר יומם ומבלים בין פעילויות מגוונות. מצד שני, מדובר בהוצאה כלכלית שלא תמיד ניתן לעמוד בה. בפרט לקרת חג הפסח שמלווה בהוצאות מרובות.

ילדי השכונה

הציבור הדתי- חרדי אוהב לגור בקהילות, ולא לחינם. בשכונות מגורים רבות נרקמות חברויות טובות בין ילדי הבניין, או השכונה.

כתוצאה מכך ישנן "קיטנות" מאולתרות שמפעילים ילדי השכונה, אשר מצליחים להעסיק את עצמם בצורה יעילה. מובן כי יש אדם מבוגר שמעורב בכך ודואג לכך שהילדים לא מסכנים את עצמם ומקפידים על אכילה ושתיה.

אחי הגדול

במשפחות בהן יש כבר בן או בת בוגרים מספיק, העניין הופך לפשוט יותר. האח הגדול מופקד על הטיפול בילדים, ומעביר איתם את יומם עד להגעת ההורים.

שוב, אין זה אומר שעל הבן או הבת להכין ארוחת צהריים או להפעיל את מכונת הכביסה (למרות שזה גם קורה), אלא לשמש שמרטף לאחים הקטנים ולדאוג שהכל עובר על מי מנוחות.

מי בא לצהרון?

מרבית ההורים העובדים אינם מספיקים להיות עם ילדיהם בשעות אחר הצהריים, גם בימים בהם אין חופשה. לכן ילדים אלו נמצאים בצהרונים ומבלים שם את שעות אחר הצהריים עד להגעת ההורים.

הילדים בחופש, זקוקה לגלגל הצלה? יש לנו כמה (צילום: shutterstock)

בימי חופשה, אותם צהרונים פותחים את שעריהם כבר בשעות הבוקר, והורים יכולים לעשות בהם שימוש, בתוספת תשלום כמובן.

אין כמו אמא

במידה ואתן עקרות בית, או נשים בחופשת לידה, לכאורה אין לכם כלל בעיה. אתן בבית, הילדים בבית ויש מי ששומר עליהם. אך אם אתן רוצות לנקות ולהתארגן לפסח, לא בטוח שהמשימה תהיה פשוטה כשהילדים מתרוצצים בכל מקום.

יתכן שגם אתן תעדיפו לעשות שימוש באחת מההצעות שהועלו כאן. חג שמח וכשר.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית