עייפות החומר: מה עושים כשהזוגיות נשחקת?

רינה כספי עוזרת לכם לזהות את סימני השחיקה בזוגיות שלכם, וגם מייעצת איך לחדש את היחסים

רינה כספי | כיכר השבת |
השחיקה שבדרך כלל מופיעה בשיחותינו ביחס לעבודה, יכולה לפגוע ביחסים בין בני הזוג. לפעמים האנשים סבורים שהעייפות ההדדית ושחיקת היחסים היא התוצאה של ויכוחים ומריבות. האמת היא שהיא הסיבה להן.

התחושה הפנימית של מיאוס ושחיקה גורמים לנו לחפש באופן תת-מודע את הסיבות למריבות. מתיחות בלתי פוסקת בבית רק מחמירה את ההרגשה של שחיקה, ובני הזוג עלולים למצוא את עצמם במבוי סתום.

מה את מרגישה כלפי בעלך?

ראשית, מה הן התסמינים הראשונים של שחיקת היחסים? אם כשאת רואה את בן הזוג שלך את פתאום חושבת ש:
- היית מעדיפה לא לראות אותו עכשיו

- טעית בבחירת בן הזוג

- בזבזת את שנותייך לשווא כשהיית לצדו של האיש הזה

- היחסים האלה לא טובים לשניכם

- נמאס לך להילחם על שלום בית

- את עייפה ממריבות בלתי פוסקות

- את מרחמת על עצמך וגם עליו...

כנראה שהשחיקה כבר התחילה לכרסם עמוק ביחסים ביניכם וחייבים לטפל במצב הזה בדחיפות.

כשלא מדובר בבעיה יסודית כלשהי שהופכת את הזוגיות לבלתי אפשרית, אלא בשחיקה ועייפות, קל מאוד לשנות את המצב. כשמה כן היא, עייפות מסמלת שעמום וחוסר חידוש ורגש בתוך היחסים.

בעיות יום-יומיות, טרדות ודאגות גורמים לנו להרגיש שהיחסים עם בן הזוג מעיקים ולא משמחים אותנו. מעט רענון וחידוש מסוגל לעשות לפלאים גם לנו וגם לבן הזוג.

דווקא לאישה יש כאן תפקיד חשוב, אולי אפילו קריטי, ברענון וחידוש המערכת הזוגית. זה התפקיד שלך, ויש לך כוח להפוך את כל האווירה הזוגית בבית.

לוחצים 'רענן' לזוגיות

גם אם זה נשמע פרדוקסאלי, כדי לרענן את היחסים ולהיפטר מתחושת המיאוס שבן הזוג יוצר בנו, עלינו לראות אותו ולראות כמה שיותר.

אחרי מספר שנות נישואין הבילוי הזוגי זה לא דבר טריוויאלי: ילדים, חברים, משפחה מורחבת, צרכי העבודה וההישרדות נוגסים בכל זמן פנוי.

כל ערב חול, כל שבת וכל חג יש מישהו לצדנו, ואנחנו פשוט לא רואות את מי שנראה לנו מוכר עד מיאוס.

התחושה הפנימית של מיאוס ושחיקה גורמים לנו לחפש באופן תת-מודע את הסיבות למריבות. מתיחות בלתי פוסקת בבית רק מחמירה את ההרגשה של שחיקה, ובני הזוג עלולים למצוא את עצמם במבוי סתום.,מה את מרגישה כלפי בעלך?,ראשית, מה הן התסמינים הראשונים של שחיקת היחסים? אם כשאת רואה את בן הזוג שלך את פתאום חושבת ש:- היית מעדיפה לא לראות אותו עכשיו,- טעית בבחירת בן הזוג,- בזבזת את שנותייך לשווא כשהיית לצדו של האיש הזה,- היחסים האלה לא טובים לשניכם,- נמאס לך להילחם על שלום בית,- את עייפה ממריבות בלתי פוסקות,- את מרחמת על עצמך וגם עליו...,כנראה שהשחיקה כבר התחילה לכרסם עמוק ביחסים ביניכם וחייבים לטפל במצב הזה בדחיפות.,כשלא מדובר בבעיה יסודית כלשהי שהופכת את הזוגיות לבלתי אפשרית, אלא בשחיקה ועייפות, קל מאוד לשנות את המצב. כשמה כן היא, עייפות מסמלת שעמום וחוסר חידוש ורגש בתוך היחסים. ,בעיות יום-יומיות, טרדות ודאגות גורמים לנו להרגיש שהיחסים עם בן הזוג מעיקים ולא משמחים אותנו. מעט רענון וחידוש מסוגל לעשות לפלאים גם לנו וגם לבן הזוג.,דווקא לאישה יש כאן תפקיד חשוב, אולי אפילו קריטי, ברענון וחידוש המערכת הזוגית. זה התפקיד שלך, ויש לך כוח להפוך את כל האווירה הזוגית בבית. ,לוחצים 'רענן' לזוגיות,גם אם זה נשמע פרדוקסאלי, כדי לרענן את היחסים ולהיפטר מתחושת המיאוס שבן הזוג יוצר בנו, עלינו לראות אותו ולראות כמה שיותר.,אחרי מספר שנות נישואין הבילוי הזוגי זה לא דבר טריוויאלי: ילדים, חברים, משפחה מורחבת, צרכי העבודה וההישרדות נוגסים בכל זמן פנוי.,כל ערב חול, כל שבת וכל חג יש מישהו לצדנו, ואנחנו פשוט לא רואות את מי שנראה לנו מוכר עד מיאוס.,,פנו ערב אחד והקדישו אותו זה לזו. שבו ביחד, שתו יין או תה או כל דבר אחר שגורם לכם להרגיש נעים, דברו. אל תהפכו את זה לשיחה נוקבת על היחסים ביניכם, אל תשפכו את הטענות ואל תתווכחו על תורנויות הוצאת הילדים מהגן.,דייט ראשון עם בעלך,נסו להזכר יחד בפגישתכם הראשונה, ספרו זה לזו על התחביב שלכם, היזכרו באיזה סיפור מצחיק שקרה לכם לאחרונה. תהפכו את הערב הזה לפגישת הכרות ראשונה שלכם, ההכרות המחודשת שלכם.,כיאה לפגישה הראשונה השתדלו להיות במיטבכם וגם לחפש את המיטב בזה שיושב מולכם.,אם כבר החלטת לחדש ולרענן, אל תסתפקי בזוגיות בלבד. קני מנוי לחדר כושר, הירשמי לחוג מעניין כלשהו, מצאי תחביב חדש.,כל עיסוק חדש מכניס תחושה של חידוש לחיים ומשפר מאוד את ההרגשה הכללית. לרוב ההרגשה של שיפור ומצב הרוח הטוב מחלחלים גם לחיי הזוגיות ומיטיבים עמם.,,מה שחיוך שלך יכול לעשות,חייכי בנדיבות והצחיקי. רבות דובר על ההשפעה שיש להבעת הפנים על ההרגשה הפנימית שלנו. כשהפנים שלנו מתוחות אנחנו מרגישות מתוחות ולא מרוצות מהחיים.,אם תרבי לחייך, גם אם כביכול אין לך סיבה, זה גם ישחרר אותך וגם ישרה נינוחות על בעלך.,ספרי לו על הדברים הקטנים והמצחיקים שקרו לך במשך היום, גם אם נראה לך שהוא לא יבין.,ראשית, לפעמים הבעלים מבינים הרבה יותר ממה שנראה לנו. שנית, גם אם הוא לא יבין ולא ממש יקשיב לך, תתפלאי לגלות כמה החיוך על הפנים שלך מסוגל לשנות את האווירה בבית.,על אחת כמה וכמה אם החיוך הזה הפתיע אותו אחרי שורה ארוכה של ערבים מלאי מבטים כועסים ושתיקה רועמת.
הוסיפי קצת שמן לגלגלים. שתוכלו להתקרב אחת לשני (צילום: shutterstock)

פנו ערב אחד והקדישו אותו זה לזו. שבו ביחד, שתו יין או תה או כל דבר אחר שגורם לכם להרגיש נעים, דברו. אל תהפכו את זה לשיחה נוקבת על היחסים ביניכם, אל תשפכו את הטענות ואל תתווכחו על תורנויות הוצאת הילדים מהגן.

דייט ראשון עם בעלך

נסו להזכר יחד בפגישתכם הראשונה, ספרו זה לזו על התחביב שלכם, היזכרו באיזה סיפור מצחיק שקרה לכם לאחרונה. תהפכו את הערב הזה לפגישת הכרות ראשונה שלכם, ההכרות המחודשת שלכם.

כיאה לפגישה הראשונה השתדלו להיות במיטבכם וגם לחפש את המיטב בזה שיושב מולכם.

אם כבר החלטת לחדש ולרענן, אל תסתפקי בזוגיות בלבד. קני מנוי לחדר כושר, הירשמי לחוג מעניין כלשהו, מצאי תחביב חדש.

כל עיסוק חדש מכניס תחושה של חידוש לחיים ומשפר מאוד את ההרגשה הכללית. לרוב ההרגשה של שיפור ומצב הרוח הטוב מחלחלים גם לחיי הזוגיות ומיטיבים עמם.

F5 ליחסים: היזכרו ברגשות שהיו לכם בתחילה (אילוסטרציה: shutterstock)

מה שחיוך שלך יכול לעשות

חייכי בנדיבות והצחיקי. רבות דובר על ההשפעה שיש להבעת הפנים על ההרגשה הפנימית שלנו. כשהפנים שלנו מתוחות אנחנו מרגישות מתוחות ולא מרוצות מהחיים.

אם תרבי לחייך, גם אם כביכול אין לך סיבה, זה גם ישחרר אותך וגם ישרה נינוחות על בעלך.

ספרי לו על הדברים הקטנים והמצחיקים שקרו לך במשך היום, גם אם נראה לך שהוא לא יבין.

ראשית, לפעמים הבעלים מבינים הרבה יותר ממה שנראה לנו. שנית, גם אם הוא לא יבין ולא ממש יקשיב לך, תתפלאי לגלות כמה החיוך על הפנים שלך מסוגל לשנות את האווירה בבית.

על אחת כמה וכמה אם החיוך הזה הפתיע אותו אחרי שורה ארוכה של ערבים מלאי מבטים כועסים ושתיקה רועמת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית