חשבת שאמא יותר חשובה מאבא? טעית

אז זהו, שלא. אמא לא יכולה לפצות את חסרונה של דמות אב בחיי הילדים. כך לא תעשו נזק

אפרת שניר | כיכר השבת |
המחסור באבות הפך לניסיון שכיח בקרב ילדים בדור האחרון. על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, 12.4% מכלל המשפחות בארץ הן חד הוריות, כשברובן המכריע (קצת פחות מ-97%) עומדת בראשן אישה.

גם בקרב הציבור החריד הנתונים החדשים הם מבהילים, וילדים רבים גדלים במשפחות חד-הוריות, כשהדמות השולטת שהם מכירים היא האמא. את אבא - אם בכלל - פוגשים בממוצע אחת לשבוע וכל שבת שניה.

"איפה אבא שלי?"

איפה הם האבות כולם? הטענה הרווחת היא נגד אבות שאינם מתעניינים מספיק בחיי ילדיהם, אך כשמדובר בגברים גרושים, שרוצים להיות אבות מסורים לילדיהם, הם נאלצים לעבור מאבקים משפטיים כדי לראות את ילדיהם, ולעתים קרובות נגזר עליהם שלא להיות יותר מאשר אורחים בחיי ילדיהם.

החינוך שלנו הרגיל אותנו להאמין שעדיף להשאיר את תפקידי ההורות בידי האם, ועל האבות להתרכז בסיפוק הצרכים הכלכליים. יש גם גברים מזן אחר, אשר כן רוצים להיות מעורבים ולהפוך לשותפים התומכים ביותר של נשותיהם. הם מחליפים טיטולים, רוחצים ומאכילים את הילדים.

גם בקרב הציבור החריד הנתונים החדשים הם מבהילים, וילדים רבים גדלים במשפחות חד-הוריות, כשהדמות השולטת שהם מכירים היא האמא. את אבא - אם בכלל - פוגשים בממוצע אחת לשבוע וכל שבת שניה.,"איפה אבא שלי?",איפה הם האבות כולם? הטענה הרווחת היא נגד אבות שאינם מתעניינים מספיק בחיי ילדיהם, אך כשמדובר בגברים גרושים, שרוצים להיות אבות מסורים לילדיהם, הם נאלצים לעבור מאבקים משפטיים כדי לראות את ילדיהם, ולעתים קרובות נגזר עליהם שלא להיות יותר מאשר אורחים בחיי ילדיהם.,החינוך שלנו הרגיל אותנו להאמין שעדיף להשאיר את תפקידי ההורות בידי האם, ועל האבות להתרכז בסיפוק הצרכים הכלכליים. יש גם גברים מזן אחר, אשר כן רוצים להיות מעורבים ולהפוך לשותפים התומכים ביותר של נשותיהם. הם מחליפים טיטולים, רוחצים ומאכילים את הילדים.,,זה חיובי מאוד, כמובן – אבל מה אב, כגבר, יכול לתת לילדים שהאם, בתור אישה, לא יכולה לתת? יש המון דברים שנשים נותנות לילדים שגברים אינם יכולים לתת, אבל מה יכולים לתת רק האבות? אם תעלו את השאלה הזאת בפני קבוצות של גברים, הם נבוכים ואומרים שמעולם לא שאלו אותם שאלה כזאת.,"אני רוצה להתחתן אבא",כשאת רוצה להעביר לילדייך חינוך יהודי אמיתי, דמות האב היא קריטית לחינוך הבנים. הוא זה שלוקח אותם לבית הכנסת ומלמד אותם כיצד להתפלל, הוא הדמות שמרכזת את הבית סביב שולחן השבת, והוא גם דוגמא כיצד גבר מתקשר עם גברים אחרים וכיצד גבר מתייחס לאישה – ובמיוחד לאשתו.,כמה פעמים שמענו על ילדות קטנות שרוצות להתחתן עם אבא שלהן? גם כשזה נוגע לחינוך הבנות, לאבות יש תפקיד מרכזי וחשוב.,אבא הוא הגבר הראשון בחייה של הילדה ודוגמא כיצד גבר צריך להיות. הוא יכול להשפיע על סוג החתן בו היא תבחר בעתיד, מעצם התייחסותו לבתו בצורה בה היה רוצה שבעלה לעתיד יתייחס אליה.,תפקידו של גבר בבית הוא להיות ערני לכל המתרחש במשפחתו, ולדעת מתי הוא צריך לקחת פיקוד ולפתור מצבים שזקוקים להנהגתו.,אמא לא יכולה לתת הכל,אנו בטעות חושבים שאם היא הדמות המרכזית והחשובה ביותר בחייו של כל ילד. חשוב לדעת שהיעדר דמות אב יכולה להסב נזקים בהתפתחות הרגשית - לא פחות.,,מילד שגדל ללא אבא או לחילופין עם אמא שלוקחת מידי האב את השליטה בבית, נשללות כל התובנות שהאב רכש מניסיון החיים שלו, ומודל החיקוי של גבר שמנהיג את הבית.,אנחנו צריכים יותר אבות שייקחו יוזמה ויהיו האבות שהילדים צריכים. לא להיות אב שרק רוצה להיות החבר הכי טוב של ילדיו. לילדים שלכם יהיו הרבה חברים, אבל רק אבא אחד.,לעתים נראה כי תפקידו היחיד של האב הוא לפרנס ולתת מענה לימודי או הלכתי. את כל החלק הרגשי ופיתוח הבטחון העצמי, משאירים לאימהות. אך בוודאי תתאכזבו אם הילדים שלכם יפנו אליכם רק כדי לבקש כסף או עזרה בשיעורי בית.,הדבר שהילדים רעבים לו זה אב מדריך ומכוון, שמלמד אותם על החיים. היו אבא כזה, כך שילדיכם לא יישארו רעבים לאבא שהיה יכול להיות להם.
קשר בין אב לבתו. יותר חשוב משנדמה לכם (צילום: shutterstock)

זה חיובי מאוד, כמובן – אבל מה אב, כגבר, יכול לתת לילדים שהאם, בתור אישה, לא יכולה לתת? יש המון דברים שנשים נותנות לילדים שגברים אינם יכולים לתת, אבל מה יכולים לתת רק האבות? אם תעלו את השאלה הזאת בפני קבוצות של גברים, הם נבוכים ואומרים שמעולם לא שאלו אותם שאלה כזאת.

"אני רוצה להתחתן אבא"

כשאת רוצה להעביר לילדייך חינוך יהודי אמיתי, דמות האב היא קריטית לחינוך הבנים. הוא זה שלוקח אותם לבית הכנסת ומלמד אותם כיצד להתפלל, הוא הדמות שמרכזת את הבית סביב שולחן השבת, והוא גם דוגמא כיצד גבר מתקשר עם גברים אחרים וכיצד גבר מתייחס לאישה – ובמיוחד לאשתו.

כמה פעמים שמענו על ילדות קטנות שרוצות להתחתן עם אבא שלהן? גם כשזה נוגע לחינוך הבנות, לאבות יש תפקיד מרכזי וחשוב.

אבא הוא הגבר הראשון בחייה של הילדה ודוגמא כיצד גבר צריך להיות. הוא יכול להשפיע על סוג החתן בו היא תבחר בעתיד, מעצם התייחסותו לבתו בצורה בה היה רוצה שבעלה לעתיד יתייחס אליה.

תפקידו של גבר בבית הוא להיות ערני לכל המתרחש במשפחתו, ולדעת מתי הוא צריך לקחת פיקוד ולפתור מצבים שזקוקים להנהגתו.

אמא לא יכולה לתת הכל

אנו בטעות חושבים שאם היא הדמות המרכזית והחשובה ביותר בחייו של כל ילד. חשוב לדעת שהיעדר דמות אב יכולה להסב נזקים בהתפתחות הרגשית - לא פחות.

רק כך נראית משפחה שלימה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מילד שגדל ללא אבא או לחילופין עם אמא שלוקחת מידי האב את השליטה בבית, נשללות כל התובנות שהאב רכש מניסיון החיים שלו, ומודל החיקוי של גבר שמנהיג את הבית.

אנחנו צריכים יותר אבות שייקחו יוזמה ויהיו האבות שהילדים צריכים. לא להיות אב שרק רוצה להיות החבר הכי טוב של ילדיו. לילדים שלכם יהיו הרבה חברים, אבל רק אבא אחד.

לעתים נראה כי תפקידו היחיד של האב הוא לפרנס ולתת מענה לימודי או הלכתי. את כל החלק הרגשי ופיתוח הבטחון העצמי, משאירים לאימהות. אך בוודאי תתאכזבו אם הילדים שלכם יפנו אליכם רק כדי לבקש כסף או עזרה בשיעורי בית.

הדבר שהילדים רעבים לו זה אב מדריך ומכוון, שמלמד אותם על החיים. היו אבא כזה, כך שילדיכם לא יישארו רעבים לאבא שהיה יכול להיות להם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית