חשוב: איך יכול להיות ששוכחים ילדים ברכב?

שמונה מקרים של שכחת ילדים ברכב הסתיימו במוות ה"י. איך נזהרים? זכור ואל תשכח!

ריקי שפירא | כיכר השבת |
בשנה אחת היו 50 מקרים של שכחת ילדים ברכב, עשרה מהם תינוקות והשאר ילדים בגיל הרך, כך פרסם לאחרונה ארגון "בטרם", הפועל למען הגברת בטיחות ילדים בארץ

לפי נתוני ארגון "בטרם", שהועלו בישיבת הוועדה לזכויות הילד בכנסת, בשנים 2012-2008 דווח על כ-192 מקרים של ילדים שנשכחו או ננעלו בטעות ברכב. שמונה מהמקרים הסתיימו בפטירת הילד.

יהונתן סבן, דובר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מפרסם בימים אלו מכתב לכלי התקשורת שכדאי שיגיע לעיניים של כל הורה ומבוגר אחראי על ילדים. חשוב לפרסם ולהעביר הלאה.

"על רקע מקרי שכחת הילדים ברכבים שאירעו בתקופה האחרונה החליטו יו"ר מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומועצת הרשות על הקמת ועדה מקצועית.

"הוועדה ניסתה לאפיין קבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון לשכחת תינוקות ברכב ובחנה אמצעי זהירות מעשיים שיסייעו במניעת אסונות שכאלו.

"מצ"ב מסמך ובו מסקנות הוועדה, בריכוזו של הפסיכיאטר ד"ר אמיר מנדל, וחברי הוועדה פרופ' צבי זמישלני, מנכ"ל המרכז לבריאות הנפש גהה וד"ר דניאל חמיאל, פסיכולוג קוגניטיבי.

לפי נתוני ארגון "בטרם", שהועלו בישיבת הוועדה לזכויות הילד בכנסת, בשנים 2012-2008 דווח על כ-192 מקרים של ילדים שנשכחו או ננעלו בטעות ברכב. שמונה מהמקרים הסתיימו בפטירת הילד.,יהונתן סבן, דובר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מפרסם בימים אלו מכתב לכלי התקשורת שכדאי שיגיע לעיניים של כל הורה ומבוגר אחראי על ילדים. חשוב לפרסם ולהעביר הלאה. ,"על רקע מקרי שכחת הילדים ברכבים שאירעו בתקופה האחרונה החליטו יו"ר מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומועצת הרשות על הקמת ועדה מקצועית.,"הוועדה ניסתה לאפיין קבוצות אוכלוסייה הנמצאות בסיכון לשכחת תינוקות ברכב ובחנה אמצעי זהירות מעשיים שיסייעו במניעת אסונות שכאלו.,"מצ"ב מסמך ובו מסקנות הוועדה, בריכוזו של הפסיכיאטר ד"ר אמיר מנדל, וחברי הוועדה פרופ' צבי זמישלני, מנכ"ל המרכז לבריאות הנפש גהה וד"ר דניאל חמיאל, פסיכולוג קוגניטיבי.,,"בנוסף, מצורף בזו מסמך ובו המלצות מועצת הרשות על סמך מסקנות הוועדה.,"להלן המסקנות העיקריות שעולות מהוועדה והמלצות מועצת הרשות:,א. למרות ששכחת תינוקות במכונית הינה תופעה נדירה גם בישראל וגם בארה"ב ואין מחקרים מעמיקים על "אופי" השוכחים, תמשיך הרשות במאמצים לנסות ולמקד מדדים אופייניים למצבים כאלו.,ב. רק כ-50% מכלל התינוקות שמתים ממכת חום במכונית בארה"ב הם כתוצאה משכחה, השאר הינם תוצאות של השארת תינוקות לתקופה "קצרה", או כניסת ילדים בעצמם למכונית.,ג. לפיכך יש לאסור ולאכוף השארת ילדים במכונית ללא מבוגר גם לא לתקופה קצרה!!,ד. יש לנעול את המכונית ולוודא שאין אדם או בעל חיים במכונית עם עזיבת המכונית.,ה. על הרשות לצאת עם הקמפיין לקראת הקיץ וההמלצה היא שבקמפיין יודגש שיש לוודא ככל שניתן על ידי בן הזוג השני שהתינוק הגיע ליעד !,ו. יש לעודד בקרה בתוך המשפחה: כאשר הורה מסיע, ובמיוחד אם ההסעה עבורו היא חריגה מהשגרה, וכאשר יש הורה נוסף, מומלץ שההורה האחר יטלפן לברר האם הילדים הגיעו בשלום ליעדיהם. ייתכן שאפשר לחנך לבקרה מעין זו, ושזה כיוון אפשרי לקמפיין ממוקד.
זה לא מצחיק, זו שכנת חיים של ילדכם (צילומסך מתוך 10GAG)

"בנוסף, מצורף בזו מסמך ובו המלצות מועצת הרשות על סמך מסקנות הוועדה.

"להלן המסקנות העיקריות שעולות מהוועדה והמלצות מועצת הרשות:

א. למרות ששכחת תינוקות במכונית הינה תופעה נדירה גם בישראל וגם בארה"ב ואין מחקרים מעמיקים על "אופי" השוכחים, תמשיך הרשות במאמצים לנסות ולמקד מדדים אופייניים למצבים כאלו.

ב. רק כ-50% מכלל התינוקות שמתים ממכת חום במכונית בארה"ב הם כתוצאה משכחה, השאר הינם תוצאות של השארת תינוקות לתקופה "קצרה", או כניסת ילדים בעצמם למכונית.

ג. לפיכך יש לאסור ולאכוף השארת ילדים במכונית ללא מבוגר גם לא לתקופה קצרה!!

ד. יש לנעול את המכונית ולוודא שאין אדם או בעל חיים במכונית עם עזיבת המכונית.

ה. על הרשות לצאת עם הקמפיין לקראת הקיץ וההמלצה היא שבקמפיין יודגש שיש לוודא ככל שניתן על ידי בן הזוג השני שהתינוק הגיע ליעד !

ו. יש לעודד בקרה בתוך המשפחה: כאשר הורה מסיע, ובמיוחד אם ההסעה עבורו היא חריגה מהשגרה, וכאשר יש הורה נוסף, מומלץ שההורה האחר יטלפן לברר האם הילדים הגיעו בשלום ליעדיהם. ייתכן שאפשר לחנך לבקרה מעין זו, ושזה כיוון אפשרי לקמפיין ממוקד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית