טיפים: החורף קורא לך לסדר את ארון הבגדים

אין ברירה, הגיע הרגע להחליף את תכולת הארון לקראת העונה החדשה. כך תעשי את זה חכם

אפרת שניר | כיכר השבת |
הקיץ מפנה אט אט את מקומו לבוא הסתיו ומיד אחריו, החורף. השרוולים מתארכים וזה בדיוק הזמן לעשות סדר בארון, להגיד שלום לבגדים הקלילים, להיפרד מאלה שכבר קטנים על הילדים ולהתכונן לבוא החורף.

מוקדם מדי? דווקא לא, זו בדיוק העת לבדוק מה חסר, מה נגמר ומה נחוץ על מנץ להצטייד עוד בטרם יפתיע הגשם הראשון בבוקר שלפני הגן.

איך מתחילים לסדר את הארון?

מילת המפתח היא: מיון, ולשם כך - צריך להוציא את כל מה שנמצא בארון ולזרוק על המיטה. למהדרים, אפשר להעיף פשוט אל הרצפה. נודה על האשמה ונאמר שזה גם קצת כיף...

עכשיו נפצח במיון לשלוש ערימות: מה שהופך לסמרטוטים, בגדים שהולכים לצדקה, בגדים שעולים לאחסון.

מה שקרוע או מוכתם בצורה שאי אפשר לתקן, ישמש נהדר לניקוי חלונות ומראות או גם סתם. את הבגדים האלו אפשר לזרוק, להעביר לערימת הסמרטוטים או למחזר לעבודות יצירה.

אילו בגדים ראויים לעבור לנזקקים? בגדים שעברו כבר הרבה כביסות ולא נראים במיטבם אבל בשמחה ישמשו ילדים אחרים. גם בגדים קטנים שאין ילדים אחרים במשפחה להעביר אליהם, או בגדים שלא נלבשו אף פעם כי הם לא מתאימים בעצם לטעמכם.

בגדים חגיגיים או חדשים אפשר לנסות למכור לחנות יד-שניה.

עכשיו נעבור על מה ששמנו בערימת "נשאר". נמיין את הערימה לפי מידות - את המרווחים יותר, שיש סיכוי טוב שהילדים יוכלו ללבוש בשנה הבאה נשאיר בארון, במדף גבוה. את הבגדים שברור לנו שהילד לא ילבש בשנה הבאה נארוז ונסמן.

בגלל ההפכפכות הבלתי צפויה של עונת המעבר, מומלץ להשאיר מספר קטן של פריטים רב-עונתיים זמינים ולא לארוז את כל בגדי העונה שחלפה.

הקיץ מפנה אט אט את מקומו לבוא הסתיו ומיד אחריו, החורף. השרוולים מתארכים וזה בדיוק הזמן לעשות סדר בארון, להגיד שלום לבגדים הקלילים, להיפרד מאלה שכבר קטנים על הילדים ולהתכונן לבוא החורף.,מוקדם מדי? דווקא לא, זו בדיוק העת לבדוק מה חסר, מה נגמר ומה נחוץ על מנץ להצטייד עוד בטרם יפתיע הגשם הראשון בבוקר שלפני הגן.,איך מתחילים לסדר את הארון?,מילת המפתח היא: מיון, ולשם כך - צריך להוציא את כל מה שנמצא בארון ולזרוק על המיטה. למהדרים, אפשר להעיף פשוט אל הרצפה. נודה על האשמה ונאמר שזה גם קצת כיף..., עכשיו נפצח במיון לשלוש ערימות: מה שהופך לסמרטוטים, בגדים שהולכים לצדקה, בגדים שעולים לאחסון.,מה שקרוע או מוכתם בצורה שאי אפשר לתקן, ישמש נהדר לניקוי חלונות ומראות או גם סתם. את הבגדים האלו אפשר לזרוק, להעביר לערימת הסמרטוטים או למחזר לעבודות יצירה. ,אילו בגדים ראויים לעבור לנזקקים? בגדים שעברו כבר הרבה כביסות ולא נראים במיטבם אבל בשמחה ישמשו ילדים אחרים. גם בגדים קטנים שאין ילדים אחרים במשפחה להעביר אליהם, או בגדים שלא נלבשו אף פעם כי הם לא מתאימים בעצם לטעמכם.,בגדים חגיגיים או חדשים אפשר לנסות למכור לחנות יד-שניה.,עכשיו נעבור על מה ששמנו בערימת "נשאר". נמיין את הערימה לפי מידות - את המרווחים יותר, שיש סיכוי טוב שהילדים יוכלו ללבוש בשנה הבאה נשאיר בארון, במדף גבוה. את הבגדים שברור לנו שהילד לא ילבש בשנה הבאה נארוז ונסמן.,בגלל ההפכפכות הבלתי צפויה של עונת המעבר, מומלץ להשאיר מספר קטן של פריטים רב-עונתיים זמינים ולא לארוז את כל בגדי העונה שחלפה. ,,אריזה ואחסון,לא לשכוח לארוז ולאחסן רק בגדים נקיים. לכבס הכל לפני האריזה, גם מעילים. להקפיד שהאריזה אטומה לאבק ומזיקים.,כדי להקל על החיפוש בשנה הבאה, סמנו את האריזות תוך ציון הגיל, המין והעונה (לדוגמא: גופיות, חורף, תינוקות)
לרוקן את כל מדפי הארון, אמרו לך. לרוקן לגמרי (אילוסטרציה: shutterstock.com)

אריזה ואחסון

לא לשכוח לארוז ולאחסן רק בגדים נקיים. לכבס הכל לפני האריזה, גם מעילים. להקפיד שהאריזה אטומה לאבק ומזיקים.

כדי להקל על החיפוש בשנה הבאה, סמנו את האריזות תוך ציון הגיל, המין והעונה (לדוגמא: גופיות, חורף, תינוקות).

סידור הארון מחדש

אנחנו עומדים עכשיו מול ארון ריק ומזמין. זה הזמן לעבור עם סמרטוט על המדפים והמגירות, שיהיה.

- לפני אחסון הבגדים, מקום האחסון חייב להיות נקי ובעיקר יבש. לחות היא אחד האויבים הגדולים של בדים בכלל ובעיקר כאלה שנכנסים לאחסון ארוך, התוצאה הלא נעימה: כתמי עובש, ריח מעופש ושינוי בגוונים.

- וודאו שהבגדים נקיים, לא כדאי לאחסן את הבגד עם כתם. ככל שכתם טרי יותר כך ה"התחברות" שלו עם סיבי הבד חלש יותר וקל יותר להסירו. קשה מאד להסיר כתמים אחרי שהתיישנו שנה באחסון. מומלץ להשתמש בוניש קליה ג'ל על מנת להסיר כתמים עיקשים.

כשתסיימי לפנטז על חדר ארונות כזה, תחזרי לסדר את הארון (shutterstock)

- כדי למנוע מצב בו בגדים שקטנים על הילדים יתפסו מקום רב מדי, מומלץ להשתמש בשקיות וואקום המצמצמות את הנפח בעשרות אחוזים ובכך להשאיר מדף נקי, נעים ומסודר ללא ערימות מיותרות.

- לצורך הגנה על הבגדים בזמן האחסון אפשר לשים בין הבגדים דף ריח למייבש הכביסה ואז הבגד נשאר עם ריח נעים וריחני.

- עש ומזיקים אחרים מרחיקים עם כדורי ריח דוחי עש העשויים מעץ ארז.

מה נכנס לארון הריק? בגדי העונה הנכנסת כמובן. ארגנו את כל בגדי העונה החדשה בערימה מולכם, כולל בגדים חדשים שנקנו זה עתה, בגדים שקנינו בשנה שעברה במכירת סוף עונה, בגדים של הילדים הגדולים יותר שהיו באחסון ובגדים שעברו בירושה - את כל אלו אנחנו צריכים למיין, לכבס ולקפל.

בהצלחה, ושיהיה לנו חורף בריא.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית