כוהנת ההייטק החרדי מדברת

ראיון מיוחד עם רחלי גנות, מייסדת חברת ההייטק הראשונה במגזר החרדי

יערית אלבז | כיכר השבת |
רחלי גנות אחת מ 50 נשים המשפיעות במגזר העסקי, הקימה חברת הייטק ראשונה במגזר החרדי, עם חשיבה יצירתית והתמודדות מול אתגרים יצרה סיפור של הצלחה...

רחלי גנות, מייסדת, ומנכ"לית של חברת ההייטק רייצ'יפ, חברה הייטק חרדית המעסיקה כ80 מהנדסות חרדיות בפיתוח צ'יפים ומערכות זמן אמת

שותפה בהקמת והובלת "פורום ההיטק החרדי" הפועל לעידוד יזמות הייטק חרדית חברת הועד המנהל בעמותת "פני"ם חדשות" – פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות.

רחלי גנות, בת 37, נשואה+3, גדלה בבני ברק, בוגרת סמינרים החרדיים, החלה את דרכה בתחום ההייטק בגיל 16 בקורס למתכנתות חרדיות בבני ברק, לאחר נישואיה השלימה תואר במדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן ולאחר מכן עבדה 6 שנים כמהנדסת בתעשיית ההייטק, תחומי זמן אמת ואימות שבבים.

במהלך השנים זיהתה רחלי מחסור גדול של עובדים בתחום, והזדמנות להרחיב את התחומים של מהנדסות התוכנה החרדיות מבדיקות תוכנה למערכות משובצות מחשב ואלקטרוניקה המהווים 25% מתעשיית ההייטק. בשנת 2007 החליטה רחלי לשלב בין הרקע המקצועי שלה והרקע האישי שלה מהעולם החרדי ולהקים את חברת רייצ'יפ.

איך החלה החברה להתפתח?

החברה החלה עם הון עצמי מינימלי, ללא חברת אם גדולה מאחורה ועם הכשרה ראשונית של מהנדסות. אך נתקלה בחוסר אמון של השוק ליכולת המקצועית של העובדות החרדיות וחששות כבדים מפני אופן ההתנהולות היומיומית איתן.

את הפרויקטים הראשונים ביצעה רחלי בעצמה עם עוד שתיים-שלוש מהנדסות והמציאות הוכיחה שזה עובד ומצליח. פרויקט הביא פרויקט והיום לאחר חמש שנים החברה כבר הצמיחה מתוכה שדרה ניהולית חרדית שמובילה את הפרויקטים הרבים ואת המהנדסות הצעירות המגויסות מידי שנה במקצועיות רבה.

מהן אופיין של המהנדסות המגויסות לעבוד בחברה?

המהנדסות המגויסות לחברה הינן בוגרות מסלולי תוכנה מהסמינרים החרדיים, מטבע עיסוקה של החברה בתחומים מורכבים ובטכנולוגיה מתקדמת, נבחרות המהנדסות לאחר תהליך סינון קפדני ומבחני התאמה.

עם כניסתן לחברה עוברות תהליך הכשרה של מספר חודשים ומשולבות בהדרגה בין הפרויקטים הרצים בחברה. מעבר לתכנית ההכשרה מקבלת כל עובדת במהלך השנה הראשונה הדרכה צמודה וחניכה לגבי התנהלות במשרה: טיפים להצלחה, נהלים וצורת התקשרות עם הלקוח.

באילו פיתוחים ופרוייקטים שותפה חברת רייצ'יפ?

חברת רייצ'יפ הייתה והינה שותפה בפיתוח של מעל 50 צ'יפים בפרויקטים עתירי טכנולוגיה, בין לקוחותיה נמנות חברות רב-לאומיות וישראליות בינהן: אינטל, קוואלקום, קיידנס, טאוור-ג'אז, נוקיה-סימנס, מייקרוסמי, מלאנוקס, סאנדיסק, סוני, פריסקייל ועוד.

מהי נקודת השילוב בין הבית לעבודה? (הייטק הינו תחום ששואב..)

העבודה בהייטק אכן שואבת ותובענית אך היתרון הגדול שלה שהיא עבודה עם גמישות רבה מבחינת שעות העבודה ומיקום העבודה, לעובדות ברייצ'יפ יש גמישות לעבוד מהבית כשצריכות להשאר עם ילד חולה או מכל סיבה אחרת וכן יכולות להשלים שעות עבודה בכל שעה שנוחה להן, החברה מספקת מחשבים ניידים ואינטרנט נייד כדי שיהיה קל יותר לשלב בין עמידה ביעדים ותפוקות לחיי משפחה ובית.

מהם קשייה/ או מניעיה של אישה חרדית לעומת אישה חילונית בתחום ההייטק?

מניעים: אשה חרדית מגיעה לעבודה בהייטק בעיקר משיקולי פרנסה, העבודה בהייטק מתגמלת יותר כלכלית. בנוסף מדובר בנשים מוכשרות מאוד שחשוב להן העניין המקצועי והן נהנות מהעבודה היצירתית והאתגר האינטלקטואלי. לאישה החרדית מהצד השני, בד"כ פחות חשוב לפתח מסלול של קריירה בתחום.

קשיים: האתגר הוא לשלב בין הייטק ואורח חיים חרדי, רייצ'יפ מתנהלת כחברת הייטק לכל דבר עם ייחודיות והתאמה לאשה החרדית, הן מבחינת שעות העבודה, הפסקות הנקה, גמישות לעבודה מהבית ועוד. בחברה צוות משאבי אנוש הדואג לימי כייף וגיבוש, שי לחגים, פיתוח עובדים, הדרכות והעשרות כמו בכל חברת הייטק, עובדות החברה יוצאות פעם בשבוע על חשבון זמן העבודה למכון כושר נשי בקבוצה הסגורה רק להן. בחברה מתקיימים תהליכי הערכת עובדים שנתיים, לכל עובדת יעדים מקצועיים ואישיים ומסלול קידום פרטני, העובדות עוברות חניכה, אימון וליווי צמוד בשנותיהן הראשונות בעולם התעסוקה התובעני, בנוסף השיקה החברה שת"פ עם האונ' הפתוחה להשלמת תואר ראשון לעובדות החברה במסגרת חרדית וע"ח שעות העבודה.

פעילות החברה מותאמת לדרישות ההלכה ושמירה על כללי הצניעות, ההגעה ללקוחות מתבצעת בקבוצות ולקוחות החברה עוברים תדרוך לגבי ההתנהלות מול הנשים החרדיות.

רחלי גנות, מייסדת, ומנכ"לית של חברת ההייטק רייצ'יפ, חברה הייטק חרדית המעסיקה כ80 מהנדסות חרדיות בפיתוח צ'יפים ומערכות זמן אמת,שותפה בהקמת והובלת "פורום ההיטק החרדי" הפועל לעידוד יזמות הייטק חרדית חברת הועד המנהל בעמותת "פני"ם חדשות" – פרלמנט נשים ישראליות מנהיגות. ,רחלי גנות, בת 37, נשואה+3, גדלה בבני ברק, בוגרת סמינרים החרדיים, החלה את דרכה בתחום ההייטק בגיל 16 בקורס למתכנתות חרדיות בבני ברק, לאחר נישואיה השלימה תואר במדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן ולאחר מכן עבדה 6 שנים כמהנדסת בתעשיית ההייטק, תחומי זמן אמת ואימות שבבים.,במהלך השנים זיהתה רחלי מחסור גדול של עובדים בתחום, והזדמנות להרחיב את התחומים של מהנדסות התוכנה החרדיות מבדיקות תוכנה למערכות משובצות מחשב ואלקטרוניקה המהווים 25% מתעשיית ההייטק. בשנת 2007 החליטה רחלי לשלב בין הרקע המקצועי שלה והרקע האישי שלה מהעולם החרדי ולהקים את חברת רייצ'יפ.,איך החלה החברה להתפתח?,החברה החלה עם הון עצמי מינימלי, ללא חברת אם גדולה מאחורה ועם הכשרה ראשונית של מהנדסות. אך נתקלה בחוסר אמון של השוק ליכולת המקצועית של העובדות החרדיות וחששות כבדים מפני אופן ההתנהולות היומיומית איתן.,את הפרויקטים הראשונים ביצעה רחלי בעצמה עם עוד שתיים-שלוש מהנדסות והמציאות הוכיחה שזה עובד ומצליח. פרויקט הביא פרויקט והיום לאחר חמש שנים החברה כבר הצמיחה מתוכה שדרה ניהולית חרדית שמובילה את הפרויקטים הרבים ואת המהנדסות הצעירות המגויסות מידי שנה במקצועיות רבה.,מהן אופיין של המהנדסות המגויסות לעבוד בחברה?,המהנדסות המגויסות לחברה הינן בוגרות מסלולי תוכנה מהסמינרים החרדיים, מטבע עיסוקה של החברה בתחומים מורכבים ובטכנולוגיה מתקדמת, נבחרות המהנדסות לאחר תהליך סינון קפדני ומבחני התאמה.,עם כניסתן לחברה עוברות תהליך הכשרה של מספר חודשים ומשולבות בהדרגה בין הפרויקטים הרצים בחברה. מעבר לתכנית ההכשרה מקבלת כל עובדת במהלך השנה הראשונה הדרכה צמודה וחניכה לגבי התנהלות במשרה: טיפים להצלחה, נהלים וצורת התקשרות עם הלקוח.,באילו פיתוחים ופרוייקטים שותפה חברת רייצ'יפ?,חברת רייצ'יפ הייתה והינה שותפה בפיתוח של מעל 50 צ'יפים בפרויקטים עתירי טכנולוגיה, בין לקוחותיה נמנות חברות רב-לאומיות וישראליות בינהן: אינטל, קוואלקום, קיידנס, טאוור-ג'אז, נוקיה-סימנס, מייקרוסמי, מלאנוקס, סאנדיסק, סוני, פריסקייל ועוד.,מהי נקודת השילוב בין הבית לעבודה? (הייטק הינו תחום ששואב..)
חרדיות בהייטק. גנות חוללה מהפכה

האם את בתור מעסיקה של נשים חרדיות רבות, מזההאצליהן ,מיקוד מטרה יותר, מסירות, רצון להצליח?

העובדות אצלנו מאוד מחויבות למקום העבודה, ללקחות ולפרויקטים, רמת היושרה והאמינות שלהן גבוהה מהמקובל וזה אחד החוזקות שלנו ומה שהלקוחות שלנו אוהבים במיוחד ,הידיעה שהכל נעשה בשקיפות מוחלטת. הן חרוצות, זריזות וממוקדות בעבודה וביעדים.

מה המסר שלך לנשים שרוצות להתפתח בתחומך והן בתחילת דרכן?

המסר שלי לנשים בתחילת הדרך הוא ללכת עם השאיפות שלהן ללא חשש, דווקא החסרון הזמני של היעדר הנסיון בהתחלה הוא יתרון גדול וזה גם היה המפתח להצלחה שלי. הקמתי את החברה בראש של מהנדסת ועם אפס ידע ונסיון ניהולי ועסקי, במקום שהייתי בו, אפילו לא הייתי מודעת לאתגרים ולמורכבויות שיש בהקמת עסק כזה ונכנסתי לזה בלי חששות מיותרים, כי לא ידעתי שאני צריכה לחשוש ממשהו, התמודדתי מול האתגרים שצצו ממקום יצירתי וחשיבה מחוץ לקופסה ולא מתוך מקובעות ושבלונות ידועות מראש. במקביל צריך גם להכיר ביכולות ובמקומות שיש פער וחסר ביכולות לדעת לקבל סיוע מקצועי ולדעת להאציל סמכויות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית