אף שיהדות אינה סובלת מהעדר מצוות , צווים וחוקים , הכשרות באופן מסורתי מושכת אליה עיקר האש מאלה שמתנגדים ל " חוקים המיושנים ", שלצערם הרבה והכנה מונעים מהם להיות " עם ככל העמים ". אכן , מצב מצער בהחלט . בזמן ששאר העמים זוללים את כל הבא ליד , היהודים בכלל וה " דוסים " בפרט מונעים מעצמם את התענוגות הבסיסיות ביותר , כמו למשל להכנס לכל מסעדה שנקלעה בדרך ולטרוף את כל מה שלא הצליח לברוח מהצלחת . מכעיס ומקומם , אין מילים .

ניתן כמובן לבוא ולפרט את כל היתרונות הבריאותים שבכשרות, למצוא דיאטות שונות ומשונות שתואמות פה ושם את כללי הכשרות. הבעיה היחידה עם ההסברים המרתקים האלה מתחילה כשאנו רואים את הנציגים השמנמנים ומלאי שמחת חיים הן של עמים אחרים והן, לצערנו, של העם שלנו שזנחו לגמרי את כללי הכשרות, ודוחסים לצלחתם כל דבר שכולל בתוכו זכר לחלבונים, פחמימות ושומנים.

אכן, אם נביט סביבנו נראה שבפועל אין שום בעיה לחיות, אפילו לחיות באושר ובעושר, בלי להכיר את כללי הכשרות. האוכל הלא כשר יכול להיות בריא, מזין, טעים, זול ובעל כל הסגולות שבעולם. פרט בעצם לדבר אחד, עליו לא מסופר אפילו בכללי הכשרות עצמם. הרמז היחיד בא בשם של הפרשה בהם מתוארים הכללים "המיושנים" האלה. הרי כפי שמספר שמונה רומז לנו על כל דבר היוצא מגדר "טבעי" ו"הגיוני", כך שם הפרשה מבהיר לנו שאין טעם לנסות להשלים עם מתנגדי הכשרות ע"י הסברים מדעיים, רפואים, מיסטיים ואחרים. כל הסגולות הרגילות והטבעיות נמצאות גם באוכל הרגיל, אפילו אם האוכל הזה מביט עלינו מתוך הדיר. רק סגולת ה"שמונה" לא נמצאת באוכל הזה. הסגולה של יציאה מתוך כל הגדרה והסבר טבעי, הסגולה של שמירה על הצוויון הלאומי לאורך כל אותם דורות בהם קמו ונעלמו עמים רבים וטובים (בעלי מטבחים אותנטיים מעולים, דרך אגב).

בימינו הפרגמטיים, בהם למילה רוחניות ניתנו כל כך הרבה פירושים משונים, בהם כל תייר הודי מנצל אותה למטרותיו המפוקפקות, אפילו קצת קשה לדבר על האוכל בהקשר הנעלה הזה. בזמן שכל העולם הנאור והמתקדם שואף את רוחניותו ממדיטציות על שטיחונים ממותגים, אנחנו מדברים על רוחניות והיציאה מגדר ה"טבעי" בזכות המזון? אנחנו טוענים שלא ניתן להגיע לרמות אמיתיות של חכמה, לימוד והבנה בגל איזו טיפת דם בביצה? גם אם היא אורגנית? אכן, מיקום אותם פסוקים בודדים, שהיוו בסיס לאלפי ספרי כשרות, בפרשת "שמיני" לא משאיר יותר מדי מקום לפרשנויות. כדי לעשות שמיניות רוחניות באוויר עלינו לבדוק שאין טיפת דם בביצים. גם אם הן אורגניות.

ואחרי שאנחנו מוודאים כי בביצים אין אף טיפת דם ניתן להכין מהם חטיף מעולה.

ביצים במעטפת פריכה

4+1 ביצים

חומץ, מלח

½ כוס קמח

½ כוס פירורי לחם

שמן לטיגון עמוק

200 מ"ל שמנת חמוצה

4 כפות בצל ירוק חתוך דק

1 עגבניה קטנה

1 שן שום

1 כפית שמן זית

מלח

פלפל שחור

מרתיחים מים. כשהמים רותחים מוסיפים אליהם חומץ ומלח. מחליקים בזהירות אל המים הרותחים 4 ביצים. כעבור 5 דקות מוציאים את הביצים ומעברים למי קרח.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

מכינים קערה עם ביצה טרופה קלות, קערה עם קמח וקערה עם פירורי לחם. מחממים שמן לטיגון עמוק.

טובלים כל ביצה בקמח, בביצה טרופה ובפירורי לחם. מטגנים בשמן עד להזהבה. מוציאים וסופגים שמן.

מערבבים שמנת חמוצה עם מלח ושום. את עגבניה מגרדים על פומפיה דקה, מערבבים עם שום כתוש, מלח, פלפל ושמן זית.

מרכיבים את המנה: על הצלחת מניחים שמנת חמוצה. מפזרים מעליה בצל ירוק. מניחים מעל זה את הביצים המטוגנות. על כל ביצה מניחים כפית של רוטב עגבניות.

]]>