ואם החתן שלך חולה בסוכרת?

הורים יקרים, תתעלמו ממה שיגידו. חוששים משידוך ראוי לילדכם? הקב"ה הוא השדכן הטוב ביותר

יערית אלבז | כיכר השבת |
- מזל טוב, הבן של פוגל התארס בשעה טובה.

- עם מי?

- עם הבת של אידלמן.

- אההה ומה יש לה?

- חצי משהו...

- אההה נו שויין. מה לעשות יש לו סכרת לבחור. מסכנה מינדה שנים היא הסתירה שהבן שלה חולה.

- הרב אמר שיפגשו שתי פגישות ואחר כך יגלה לה.

- טוב, חסדי ה' שיהיה בניין עדי עד.

- תגידי זה לא עובר בתורשה?

ככה זה שנים מסתירים, רק כדי להגיע לרגע המיוחל להשיא את הילדים. אבל כשמדובר בסוכרת, המצב יכול להיות חמור מאד.

עם ילד סכרתי צריך להתמודד גם עם הסוכר וגם עם המוסתר, הרי אנו הופכים את המצב לקשה יותר מכפי שהוא.

סוכרת הינה מחלה כרונית שניתן לחיות איתה בשלום כאשר היא מאוזנת, אבל כדי להגיע לרמת איזון טובה צריך להשקיע. יש לתת לאיזון להיות חלק בלתי נפרד ממך. מעקב אינטנסיבי של בדיקות וארוחות מדודות, כל שלוש שעות בממוצע משעות היממה, ובדיקות נוספות במהלך הלילה כדי שלא להכנס למצבים לא רצויים.

זו אכן עבודה קשה ולעיתים מתישה ביותר, אבל כשיש השלמה וקבלה של המצב, זה הופך להיות חלק בלתי נפרד ממך כהורה המשודר ריגשית ישירות לילד הסכרתי ומקנה לו ביטחון והשתתפות במצבו, ומקל מעליו את ההתמודדות הסזיפית.

כהורים, חשוב שנזכור: ילדי סוכרת נעורים, הם אינם ילדים חריגים. הם לא שונים מכל ילד אחר. להיפך; ילדי סוכרת נעורים מאובחנים כבעלי אינטלגנציה ויכולת התמודדות גבוהה מכפי בני גילם, זהו כלי עזר שניחנו בו כדי להתמודד טוב יותר בחייהם.

ההסוואה במצב סוכרתי יכולה להגיע לכדי סיכון חיים של ממש. לדוגמה: ילד סוכרתי נמצא בירידת סוכר (היפוגליקמיה), חבריו, מוריו והסובבים אותו אינם מודעים למצב בו הוא נתון. ירידת סוכר חדה יכולה להוות סכנת חיים של ממש, ובמידה והסביבה אינה מודעת כי יש צורך מיד לתת לו שתיה מתוקה, או במצב של עילפון לנתק אותו ממשאבת האינסולין אליה מחובר ולהזעיק מיד עזרה, רגעים אלו יכולים להיות קריטיים עבור הילד הסוכרתי.

גם במצב של עליה חדה בסוכרים (היפרגליקמיה) שהסימנים הם צימאון עז, ריצה מוגברת לשרותים מהווה סכנה של ממש. כשילד סוכרתי נמצא בכיתה במצב כזה, והמורה אינו מודע למה שעובר עליו, הוא עלול להגיע למצב של איבוד חושים, התייבשות, ובמידה של שהייה ללא הזרקת אינסולין יותר מחמש שעות יכולה להתפתח חלילה "חמצת סוכרתית" - זהו מצב היפר החמור בסכרת שללא טיפול מתאים יכול לגרום לנזקים מוחיים בלתי הפיכים.

לכן הורים יקרים, תתעלמו ממה שיגידו. חוששים משידוך ראוי לילדכם? הקב"ה הוא השדכן הטוב ביותר. הרי זווגו של אדם נקבע עוד 40 יום טרם היוולדו, עוד לפני שהסוכרת הייתה חלק מישותו.

אל תנסו להסתיר, במיוחד לא מהסביבה הקרובה בה שוהה הילד מידי יום, חברים מורים ובני משפחה קרובים.

כמובן שאין צורך להכריז בחוצות העיר, אך חשוב להיות "בסביבה מודעת ויודעת" - מודעת למצב ויודעת כיצד לנהוג במצבי חירום שבו הסכרתי נתון ולהציל את חייו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית